ایجاد مدارس عالی مهارتی اشتغالزایی در اردبیل سرعت می‌گیرد

ایجاد مدارس عالی مهارتی اشتغالزایی در اردبیل سرعت می‌گیرد

تفاهم‌نامه همکاری برای ایجاد مدارس عالی مهارتی در اردبیل با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این استان امضا شد.

کارواشتغال به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اردبیل، تفاهم‌نامه همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل و دانشگاه آزاد اسلامی این استان برای ایجاد مدارس عالی مهارتی در دانشکده مهارت و کارآفرینی با حضور مدیرکل این اداره و رئیس دانشگاه امضا شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در این جلسه اظهار کرد: مدارس عالی مهارتی می‌توانند از طریق مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش‌آموختگان، مهارت کافی را به داوطلبان این مدارس آموزش داده و باعث شوند که دانش‌آموختگان به طور مستقیم وارد بازار کار شده و با ایجاد اشتغال آنان، مشکلات صنایع نیز حل شود. از طرفی می‌توان از طریق این مدارس در حل مشکلات مربوط به بحران بیکاری در جامعه و بحران کمبود نیروی توانمند و کارآمد در صنعت نقش ایفا کرد.

فرشید سلیمی ادامه داد: طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی نیز گامی مؤثر در کارآمدگی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه و اقدامی مهم در تربیت نیروی انسانی ماهر برای اشتغال در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار است.

بهروز رحیم‌زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز موضوع اشتغال را یکی از مهم‌ترین بحث‌های جامعه عنوان کرد و گفت: رابطه مستقیم بین اشتغال و اقتصاد، دستگاه‌های اجرایی را به سوی فعالیتی که منجر به تولید کالا و خدمات شود، هدایت می‌کند و ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می‌تواند تأثیری تعیین‌کننده در رشد اقتصاد داشته باشد


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید