آزمون سردفتری ۱۴۰۲ چه زمانی صورت می گیرد ؟

آزمون سردفتری ۱۴۰۲ چه زمانی صورت می گیرد ؟

ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۲ هر ساله از طریق سایت سازمان سنجش انجام می پذیرد. داوطلبانی که قصد ثبت نام در این آزمون را دارند، می بایست در زمان ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۲ به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند و پس از مطالعه شرایط لازم، اقدام به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام خود نمایند.

آزمون سردفتری اسناد رسمی یکی از آزمون های مهم و پرچالش برای دانش آموختگان رشته حقوق می باشد که چند سال یک بار از سوی سازمان سنجش در بازه های زمانی مختلف برگزار می شود. داوطلبانی که علاقه مند هستند برای اشتغال در دفاتر اسناد رسمی و کسب درآمد بالا در این آزمون شرکت نمایند، می بایست از زمان دقیق و جزییات مرتبط با ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۲ اطلاع داشته باشند تا بتوانند در مهلت تعیین شده فرم ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

البته داوطلبانی که فارغ التحصیلان رشته حقوق نیستند، اما از دانش حقوقی خوبی برخوردار هستند و  یا در مشاغل حقوقی سابقه کار دارند، نیز می توانند برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۲ اقدام نمایند. این آزمون در دو مرحله کتبی و مصاحبه استخدامی برگزار می شود که در ادامه این مقاله به منظور آشنایی بیشتر داوطلبان با جزییات فرآیند ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۲ به زمان، شرایط و نحوه ثبت نام پرداخته شده است.

زمان ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۲

رشته‌ حقوق یکی از رشته‌ های بسیار مهم و محبوب علوم انسانی در دانشگاه های دولتی و خصوصی سراسر کشور محسوب می شود. یکی از آزمون‌ های سرنوشت ساز مرتبط با این رشته که برای هر فرد با دانش حقوقی مانند یک فرصت بزرگ به شمار می رود، آزمون سردفتری است.

 

سر دفتری از مشاغل بسیار حساس و مهم مرتبط با رشته حقوق است که به دلیل جایگاه اجتماعی مناسب این شغل و همچنین درآمد بالایی که با خود به ارمغان می‌ آورد، برای افراد دارای دانش و تخصص حقوقی، مانند یک فرصت طلایی می‌ باشد.

دلیل اهمیت زیاد و تلاش بالای افراد حقوقدان برای ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۲، همین مزایای غیرقابل انکار آن است. افرادی که در رشته‌ های حقوقی مشغول به تحصیل بوده‌ و یا افرادی که سابقه کاری در مراکز حقوقی به عنوان وکیل، قاضی یا دفتریار را داشته‌اند، شرایط ثبت نام آزمون سردفتری را خواهند داشت و می‌ توانند از فرصتی بزرگ برای داشتن یکی از بهترین مشاغل کشور، استفاده کنند.

 

در حال حاضر هنوز زمان ثبت نام آزمون سر دفتری اسناد رسمی ۱۴۰۲ مشخص نشده، اما ثبت نام آزمون سردفتری در سال گذشته از تاریخ ۹ آبان ماه لغایت ۱۵ آبان ماه بود و داوطلبان واجد شرایط در این تاریخ با مراجعه به سایت سنجش sanjesh.org فرم ثبت نام خود را تکمیل می نمودند.

 

به محض مشخص شدن زمان ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۲ اطلاع رسانی لازم در این بخش صورت می گیرد.

 

نکته مهم در مورد ثبت نام آزمون سردفتری این است که زمان ثبت نام و زمان برگزاری آزمون سردفتری آن در طی سال‌ های گذشته، طی فواصل زمانی مرتب و یکسان تعیین نشده و ممکن است چند سال یکبار شاهد برگزاری این آزمون باشیم.

شرایط ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۲

آگاهی از شرایط ثبت نام آزمون سردفتری، از جمله مهم‌ ترین مواردی است که داوطلبان باید از آن آگاهی کامل داشته باشند. تک تک شرایط ذکر شده بسیار مهم هستند و در صورتی که حتی یکی از موارد ذکر شده توسط فرد داوطلب رعایت نشود، امکان ثبت نام در این آزمون برای وی وجود نخواهد داشت.

دلیل این حساسیت نیز، اهمیت بالای شغل سردفتری است. با این که افراد دارای سابقه در مشاغل مختلف حقوقی همچون وکالت، قضاوت یا دفتریاری امکان شرکت در این آزمون را دارند، اما شاغل بودن در این رشته‌ های حقوقی و یا موسسه‌ های کشوری و دولتی و یا شرکت‌ های تجاری، بیمه و همچنین بانک‌ ها، شرکت در این آزمون را برای آن‌ها ممنوع خواهد کرد.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون سردفتری

فرد داوطلب باید تابعیت ایرانی داشته باشد.

 

التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی کشور ایران، شرطی بسیار مهم برای داوطلبان می‌باشد.

 

آقایان داوطلب باید کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت از خدمت داشته باشند.

 

عدم سوء پیشینه برای تمام داوطلبان یک شرط بسیار مهم است.

 

برخورداری از توانایی های جسمی و روحی و عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان

 

شرایط سنی مناسب (سن داوطلبان باید بین ۲۴ تا ۵۰ باشد)

 

اصلاحیه :

 

دفتر یاران دفتر اسناد رسمی متقاضی سردفتری از شرط حداکثری سن (۵۰ سال) معاف می باشند.

 

ایثارگران مشمول بند (چ) ماده ۸۸ از شرط حداقل و حداکثر سن معاف می باشند.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون سردفتری

داوطلبان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته های حقوق قضایی، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق سردفتر اسناد رسمی، منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول و یا کارشناسی و بالاتر در رشته الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

 

مدرک کارشناسی تمامی رشته ها به شرط سه سال سابقه دفتریاری (به جز داوطلبان دارای لیسانس حقوق در رشته قضایی یا منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول)

 

دفتریاران اول باید مدرک تحصیلی دیپلم کامل متوسطه، مشروط به هفت سال سابقه به عنوان دفتریار اول برخوردار باشند.

 

دارا بودن مدرک اجتهاد یا افتاء از مراجع مسلم که صحت صدور آن باید مورد تایید رئیس قوه قضاییه باشد.

 

متقاضیان باید دارای مدرک تحصیلی حوزوی حداقل سطح دو و بالاتر با تایید شورای عالی حوزه های علمیه (برای طلاب شیعه) و یا دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و شورای عالی برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت (برای اهل تسنن) باشند.

 

نحوه ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۲

نکته بسیار مهم در رابطه با آزمون سردفتری، برخورداری از شرایط ثبت نام آزمون سردفتری برای شرکت در این آزمون می باشد. پس از آگاهی پیدا کردن از شرایط و اعلام زمان ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۲، داوطلبان می‌ بایست با مراجعه به سایت سازمان سنجش، مراحل ثبت نام خود را طی کنند. نحوه ثبت نام آزمون سر دفتری اسناد رسمی ۱۴۰۲ به این شرح است:

 

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۲

 

داوطلبان آزمون سردفتری اسناد رسمی می توانند برای تکمیل فرم ثبت نام خود در مهلت مقرر به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و بر روی گزینه سیستم ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی – سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سال ۱۴۰۲ کلیک نمایند.

 

نحوه ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۱

 

سپس با ورود به صفحه جدیدی لازم است کلیه شرایط و توصیه های ذکر شده در اطلاعیه ثبت نام را با دقت مطالعه نموده تا در فرآیند ثبت نام خود دچار مشکل نشوید. برای انجام ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی می توانید گزینه تایید و ادامه انتخاب نمایید.

 

نحوه ثبت نام آزمون سردفتری

 

اما باید قبل از ورود به سامانه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی متقاضیان هزینه ثبت نام را با خرید کارت اعتباری پرداخت نمایند. این افراد می توانند بر روی خرید کارت اعتباری در قسمت سمت راست صفحه کلیک نموده و سريال ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمي – سازمان ثبت اسناد و املاك كشور سال ۱۴۰۲ را انتخاب نمایند و به درگاه پرداخت الکترونیکی منتقل شوند.

 

سریال نحوه ثبت نام آزمون سردفتری

 

سپس بعد از پرداخت هزینه ثبت نام و نیز دریافت سریال کارت اعتباری، داوطلبان می توانند با انتخاب تایید و ادامه در سامانه ثبت نام به صفحه ورود به سیستم ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی – سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سال ۱۴۰۲ وارد شوند.

 

سامانه ثبت نام آزمون سردفتری

 

در ادامه با وارد نمودن سریال ثبت نام و نیز کد امنیتی متقاضیان می بایست عکس پرسنلی خود را بارگذاری نموده و نسبت به وارد نمودن اطلاعات فردی و نیز اولویت های انتخاب خود اقدام نمایند و در  پایان فرآیند ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی کد رهگیری خود را جهت اطمینان از نام نویسی خود دریافت کنند.

 

با توجه به اینکه ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۲ هنوز آغاز نشده است راهنمای تصویری ارائه شده مربوط به سال گذشته می باشد، اما به محض آغاز ثبت نام این آزمون راهنمای تصویری فوق به روز رسانی می شود.

 

داوطلبانی که در آزمون سردفتری ثبت نام کرده اند و قصد ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود را دارند، برای اطلاع از زمان و نحوه ویرایش اطلاعات مقاله زیر را مطالعه نمایند.

 

خرید کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

 

 

 مشاوره ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۲

با توجه به این که زمان برگزاری آزمون سردفتری در سالیان گذشته متغیر بوده، آگاهی از اطلاعات به روز برای داوطلبان بسیار واجب است. زیرا عدم آگاهی در این زمینه باعث می شود تا از ثبت نام و شرکت در آزمون جا بمانند. با این حال اگر داوطلبان ثبت نام خود را به موقع انجام ندهند و از این پروسه عقب بمانند، در صورت تمدید تاریخ ثبت نام، حتما اطلاعیه توسط سامانه سنجش درج خواهد شد.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که تمامی مدارک لازم را پیش از فرا رسیدن زمان ثبت نام آزمون و از قبل آماده کنند. علاوه بر آن ثبت نام باید در سریع‌ ترین زمان ممکن انجام شده و به بعد موکول نشود؛ چرا که تعداد زیادی از داوطلبان ممکن است برای ثبت خود در آزمون سردفتری اسناد رسمی، پس از گذشت فاصله زمانی و به پایان رسیدن تاریخ تعیین شده اقدام کنند که در این صورت امکان دارد، سامانه ثبت نام دچار مشکل شده و ثبت نام شما با موفقیت انجام نشود.

همچنین، با توجه به اینکه برنامه زمانی آزمون سردفتری همانند ثبت نام آزمون دفتریاری مشخص نبوده و داوطلبان می توانند هر چند سال یکبار در آن شرکت نمایند، لازم است متقاضیان به محض اعلام زمان ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۲ از این فرصت استفاده نموده و فرم اینترنتی مورد نظر را تکمیل نمایند. بنابراین، این افراد می توانند با مطالعه دقیق منابع آزمون سردفتری شانس قبولی خود را در این آزمون افزایش داده و نتیجه دلخواه خود را کسب کنند.

متقاضیان می‌ توانند هر گونه اطلاعات در خصوص این آزمون نظیر شرایط شرکت در آن، زمان ثبت نام و زمان برگزاری آن را با عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام هیوا به دست آورند. همچنین، برای اطلاع از جزئیات زمان ثبت نام آزمون سردفتری می توانید به متن مقاله زیر مراجعه نمایید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید