اختصاص ۱۹ درصد اشتغالزایی کرمانشاه به مددجویان کمیته امداد

اختصاص ۱۹ درصد اشتغالزایی کرمانشاه به مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: مجموع کمک‌های مردمی در سال گذشته ۲۵۳.۴ میلیارد تومان بود و در واقع ۱۳ درصد خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد از محل کمک‌های مردمی است.

کارواشتغال به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، پیمان ترکمانه در نشست خبری که امروز در اداره کل کمیته امداد استان برگزار شد اظهار داشت: تا پایان سال گذشته ۸۰ هزار و ۱۱۴ خانواده شامل ۱۶۹ هزار و ۷۸۹ نفر در استان تحت پوشش قرار گرفتند و همچنین سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان مستمری به مددجویان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه خانواده‌های بی‌‌سرپرست و دارای سرپرست ناتوان تحت پوشش کمیته امداد هستند عنوان کرد: در سال گذشته از ۵۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مستمری پرداخت شده که برنامه‌ریزی شده امسال ۲۰ درصد افزایش یابد.

ترکمانه با بین اینکه ۱۸۹۶ خانواده تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که سال گذشته ۹/۶ میلیارد تومان برای حق بیمه آن‌ها پرداخت شده است گفت: ۷۳ هزار و ۲۴۰ خیر در استان وجود دارد و سال گذشته ۸/۲ میلیارد تومان از صندوق‌های صدقات جمع‌آوری شد.

وی از جمع‌آوری ۳۳ میلیارد تومان زکات در سال گذشته خبرداد و افزود: در زمینه کمک‌های ایتام و محسنین ۸۲/۵ میلیارد تومان و سایر کمک‌های مردمی ۱۲۹/۷ میلیارد تومان جمع‌آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: برای تمام سرفصل‌ها حساب ویژه وجود دارد و رعایت اصول شرعی در موضوع دریافت کمک‌های مردمی همیشه مورد توجه کمیته امداد بوده است.

ترکمانه با بیان اینکه مجموع کمک‌های مردمی در سال گذشته ۲۵۳/۴ میلیارد تومان و مجموع خدمات حمایتی بلاعوض ۹۸۴ میلیارد تومان بوده است افزود: نسبت کمک‌های مردمی به خدمات حمایتی بلاعوض ۲۵ درصد است و در واقع ۱۳ درصد خدمات ارائه شده از محل کمک‌های مردمی است و از این بابت قدردان مردم هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ هزار و ۹۱۷ حامی استان و محسنین در استان وجود دارد عنوان کرد: ۱۵ هزار و ۲۳۰ ایتام و محسنین تحت حمایت وجود دارد که سرانه کمک‌های ماهیانه دریافتی ایتام ۹۸۲ هزار تومان و محسنین ۱۷۳ هزار تومان است و مجموع کمک‌های پرداختی حامیان در سال گذشته ۸۲/۴ میلیارد تومان بوده است.

ترکمانه از راه‌اندازی پویش‌های سراسری و استانی برای امسال خبرداد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۲۰ نفر برای حمایت از ایتام ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: در شب‌های قدر در تمام اماکن برگزاری مراسم احیا مشخصات ایتام و محسنین در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و از طریق سامانه نیز می‌توان این کار را انجام داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه بیان کرد: در سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت شده که از محل کاریابی، راهیابی شغلی و پرداخت تسهیلات ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

ترکمانه گفت: فعالیت اشتغال در کمیته امداد منحصر به فرد است و در هیچکدام از دستگاه‌های متولی اشتغال این مدل اجرا نمی‌شود و برای ایجاد شغل پایدار هفت مرحله طی می‌شود.

وی افزود: در حوزه رسیدگی به صحت، پایداری و رصد اشتغال ایجاد شده وزارت کار ساختاری دارد و در سال گذشته کمیته امداد با ۹۹/۲ درصد صحت در پایداری اشتغال به عنوان یکی از دستگاه‌های شاخص انتخاب شد و کمیته امداد استان در کشور از نظر کیفیت استان دوم کشور شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: خانواده‌های تحت پوشش چون در حوزه اشتغال حرفه‌ای نیستند به کارآفرینان حرفه‌ای سپرده می‌شوند که در حوزه‌های مختلف ناظر داشته باشند و سبب توسعه و پایداری اشتغال ایجاد شده، شود.

ترکمانه عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعهد اشتغال کمیته امداد ۷۵۰۰ شغل بود که ۹۲۰۹ شغل ایجاد شد که ۲۳ درصد بیش از تعهد به استانداری بود و اکنون از نظر کمیت رتبه دوم استان را داریم.

وی با بیان اینکه از مجموع مشاغل ایجاد شده در استان ۱۹ درصد به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد اختصاص یافت گفت: در نیمه اول سال ۱۴۰۱ نیز ۱۵۰۰ خانواده تحت پوشش توانمند و خودکفا شدند.

ترکمانه با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و آموزش و مشاوره ۲۳ هزار و ۲۱۳ نفر از دانش‌آموزان، دانشجویان و طلبه از کمیته امداد خدمات دریافت می‌کنند عنوان کرد: سال گذشته به ۱۲ هزار و ۶۶۶ نفر خدمات مشاوره و به ۳۶ هزار و ۳۵۵ نفر نیز آموزش‌های مجازی ارائه شد و در حوزه فرهنگی در مجموع ۱۵/۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته تمام دختران نوعروس جهیزیه دریافت کردند گفت: ۲۳۴۶ سری جهیزیه اهدا شد که قیمت تمام شده هر سری جهیزیه در کارخانه ۲۵ میلیارد تومان بود که در مجموع ۵۸/۷ میلیارد تومان برای این جهیزیه‌ها هزینه شد.

ترکمانه افزود: در سال جاری صف انتظار برای دریافت جهیزیه تا پایان سال تشکیل نشد و برای سال ۱۴۰۲ در زمینه اهدای جهیزیه هیچ نوع محدودیتی برای نوعروسان تحت حمایت وجود ندارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته ۹/۸ میلیارد تومان کمک هزینه بلاعوض درمانی پرداخت شده است عنوان کرد: ۷۲۷ فقره وام قرض‌الحسنه درمانی با اعتبار ۱۷/۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تمامی مددجویان تحت پوشش از مزایای بیمه سلامت برخوردار هستند، در صورت استفاده از خدمات مراکز درمانی دولتی، می‌توانند از مزایای بیمه بهره‌مند شده و باقیمانده هزینه‌های درمان را از طریق بیمه مکمل این نهاد دریافت کنند.

ترکمانه با اشاره به اینکه در زمینه خدمات عمرانی فعالیت‌های سال گذشته به دلیل تورم موجود چندان قابل قبول نبود اما در مجموع ۲۲ میلیارد تومان هزینه شد بیان کرد: ۲۰۰ واحد روستایی در حال ساخت است و ۷۶۴ واحد فضای جانبی ساخته و ۶۸۸ واحد مسکونی نیز تعمیر شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: تمامی روستاییان می‌توانند برای احداث مسکن مقاوم مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با معرفی بنیاد مسکن از شبکه بانکی دریافت کرده و مبلغ ۶۰ میلیون تومان هم کمک بلاعوض از این نهاد دریافت کنند.

ترکمانه افزود: چنانچه ۵۰۰ واحد مسکونی در روستاها احداث کنیم می‌توانیم ادعا کنیم خانواده‌ روستایی تحت پوشش بدون مسکن در استان وجود نخواهد داشت.

وی گفت: سال گذشته از محل صندوق امداد ولایت ۴۴۳۶ فقره وام به ارزش ۴۲ میلیارد تومان، از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت ۲۵۵۹ فقره به ارزش ۳۲ میلیارد تومان و در مجموع ۷۰۰۰ فقره وام به ارزش ۷۴ میلیارد تومان به خانواده‌های مددجو پرداخت شد.

ترکمانه افزود: در سال گذشته اجاره مسکن بلاعوض ۱۶۰۵ فقره شامل سه میلیارد تومان، ودیعه مسکن امانی ۴۳۰ فقره شامل ۹/۶ میلیارد تومان و ۸۶۵ فقره وام ودیعه مسکن بانکی شامل ۳۷ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در زمینه تهیه بسته‌های معیشتی و سفره‌های افطاری اقداماتی انجام شده است عنوان کرد: تاکنون ۸۰۰۰ سبد معیشتی با ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان ارزش هر بسته بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است که حدود پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است.

ترکمانه با اشاره به اینکه ۳۵ هزار پرس غذا به ارزش دو میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شده است گفت: سال گذشته نیز ۱۳۹ هزار پرس افطاری ساده توزیع و در مجموع ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حوزه افطاری و سید معیشتی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه صندوق‌های صدقات همچون گذشته رونق ندارند افزود: کد‌های QR برای کمک‌های مردمی پیش‌بینی شده و علاوه بر این کد دستوری ستاره ۸۸۷۷ مربع نیز به این منظور پیش‌بینی شده است و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۹۶۲۷ ویژه برنامه اطعام نیز آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

ترکمانه با اشاره به اینکه تقویت مراکز نیکوکاری بسیار مورد توجه است و تلاش می‌شود با تقویت این مراکز دامنه کمک و خیر و احسان را توسعه دهیم گفت: ۱۸۵ مرکز خیریه در استان وجود داشت که مجوز ۴۰ مرکز غیرفعال شد و این مراکز سبدها را در اختیار مددجویان تحت پوشش و غیر تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌دهند.

وی افزود: برای جمع‌آوری فطریه برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که با سرعت به دست نیازمندان برسد و از مردم درخواست می‌شود مسیرهای قانونی را شناسایی کنند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید