اقتصاد مردمی عامل رشد تولید و اشتغال است

اقتصاد مردمی عامل رشد تولید و اشتغال است

– نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت مردمی کردن اقتصاد را از عوامل رشد تولید عنوان و تاکید کرد :اقتصاد باید مردمی و دولت نظارت کننده باشد.

کارواشتغال به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نخستین آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه رشت درسال جدید با توجه دادن به پیام سال نو مقام معظم رهبری مبنی بر مهار تورم و رشد تولید افزود: توجه به اولویت ها و نیازها، ایجاد انگیزه برای تولید، بهبود محیط کسب و کار، فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری، کنترل قاچاق و مردمی کردن اقتصاد از عوامل رشد تولید است.
وی با تاکید بر اینکه رفتارها نباید بگونه ای باشد که در جامعه یاس ایجاد شود، اظهار کرد: فشار تقاضا، هزینه و افزایش واردات سه عامل عمده تورم است.
امام جمعه رشت افزود: تورم آثار منفی چون افزایش نابرابری در تولید درآمد، افزایش مصرف، کاهش پس انداز و سرمایه گذاری، کاهش رشد اقتصادی را در پی دارد و موجب گسترش فساد مالی و اداری می شود.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: باید به صورت نقطه به نقطه و با نظارت ها تورم را مهار کرد.
وی با اشاره به در پیش بودن ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی، افزود :مردم ایران همواره به نظام و انقلاب وفادار هستند.
خطیب جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک بمناسبت حلول ماه مبارک رمضان از مدیران شهری خواست استقبال از ماه مبارک رمضان بصورت بارز در شهرها نمود یابد و نظارت بگونه ای باشد که روزه خواری علنی نباشد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید