توسعه پرورش ماهی و میگو فرصتی برای اشتغال و تولید ثروت در خوزستان

توسعه پرورش ماهی و میگو فرصتی برای اشتغال و تولید ثروت در خوزستان

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان: توسعه پرورش ماهی‌های دریایی و میگو در سواحل استان و استفاده از آب‌های نامتعارف فرصت مهمی برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، مهرداد محمدی دوست پیگیری اجرای برنامه تحولی وزارت جهاد کشاورزی را یکی از ماموریت‌های اصلی خود برشمرد و گفت: بخش شیلات و آبزی پروری خوزستان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در زمینه پرورش ماهی‌های آب شیرین، آب شور، آب‌های نامتعارف و دریاچه پشت سد‌های خوزستان در خصوص پرورش ماهی‌های سردآبی و خاویاری نیازمند توجه و کار‌های موثری است، افزود: توسعه پرورش ماهی‌های دریایی و میگو در سواحل استان و استفاده از آب‌های نامتعارف یک فرصت مهم برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت در منطقه است.

محمدی دوست با بیان اینکه با کمک نیرو‌های جوان و توانمند اداره کل و بهره مندی از تجربه‌های متخصصان این عرصه برنامه ریزی و بسترسازی مناسب برای تحقق این امر فراهم می‌شود، ادامه داد: باید از ظرفیت‌های متنوع استان در زمینه آبزی پروری و صید و صیادی برای ارتقا جایگاه فعلی شیلات خوزستان استفاده شود.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان با بیان اینکه جامعه امروز به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و امنیت غذایی نیاز دارد، اضافه کرد: همه امور اداره کل باید باهدف انجام وظایف ذاتی و خدمت رسانی به مردم برنامه ریزی شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید