جذب ۳۸۰ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در سال ۱۴۰۱

جذب ۳۸۰ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در سال ۱۴۰۱

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی تهران درآمد حاصل از پذیرش دانشجویان بین‌الملل در سال ۱۴۰۰ را چهار میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و در سال ۱۴۰۱ بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دلار اعلام کرد .

کارواشتغال به گزارش بازار کار به نقل از ایسنا، دکتر محمدحسن آیتی با بیان اینکه افتتاح دانشگاه سبطین در شهر کربلا را به‌عنوان اولین شعبه بین‌الملل دانشگاه، اتفاقی بزرگ و تاریخی خواند است، گفت: در این دانشگاه توانستیم در سه رشته پزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی ۲۰۷ دانشجو جذب کنیم.
وی جذب دانشجویان بین‌الملل در سال ۱۴۰۱ را نیز موفقیت آمیز دانست و افزود: در سال گذشته توانستیم در مجموع دو نیمسال حدود ۳۸۰ دانشجوی بین‌الملل جدید را جذب‌کنیم.
معاون بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در حوزه رتبه‌بندی بین‌المللی در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۰۰ پله در رتبه‌بندی شانگهای ارتقاء رتبه داشته‌ایم، همچنین در روزهای پایانی سال، دانشگاه به ارتقای چشمگیری در جایگاه جهانی در حوزه علوم زیستی، داروسازی، آناتومی و فیزیولوژی، و پزشکی در رتبه‌بندی QS نائل آمد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران،وی با اشاره به برنامه‌های حوزه بین‌الملل دانشگاه در سال ۱۴۰۲ گفت: ان‌شاءالله مسیر شعبه‌ بین‌الملل دانشگاه را با عنایت خداوند متعال و باقوت و قدرت گسترش خواهیم داد و تعداد رشته‌های دانشگاه سبطین را از ۳ به ۸ رشته افزایش خواهیم داد.
دکتر آیتی افزود در حوزه روابط بین‌الملل با توجه به سیاست‌های دولت و تأکید بر ارتباط با کشورهای همسایه برنامه‌های خوبی در سال جدید خواهیم داشت، که از جمله می‌توان به نهایی شدن تفاهم‌نامه دانشگاه برای عرضه ۲۰۰ دوره کوتاه مدت در پلتفرم Healthvarsity در مشارکت با مجموعه Thumbay در امارات در اردیبهشت ماه جاری اشاره کرد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید