سهم ۴۰ درصدی جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی از بیکاری

سهم ۴۰ درصدی جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی از بیکاری

بر اساس آمارها، دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد که ۴۰ درصد آنها را جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

کارواشتغال به نقل از ایسنا : در سال‌های اخیر معضل بیکاری فارغ التحصیلان به یکی از چالش‌های کشور تبدیل شده که بر توازن و تعادل بازار کار اثرگذار بوده و موجبات بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و برخی مشکلات اقتصادی و اجتماعی را فراهم کرده است. بی تردید داشتن شغل در امنیت روانی، اجتماعی و معیشتی موثر است و بدون آن تشکیل خانواده،‌ ازدواج و تامین مسکن برای جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی امکانپذیر نیست.

در حال حاضر داشتن شغل ضمن تقویت خودباوری و عزت نفس در فرد موجب کسب درآمد و استقلال مالی می‌شود، از این رو ایجاد اشتغال یکی از مهمترین ابزارهای کاهش نرخ بیکاری، فقر و نابرابری به شمار می‌رود. جوانانی که از پشتوانه شغلی و مالی برخوردار باشند به مشاغل کاذب و فاقد امنیت شغلی روی نمی آورند.

محمود کریمی بیرانوند – معاون اشتغال وزیر کار از وجود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بیکار در کشور بر اساس اعلام مرکز آمار ایران خبر داده و می‌گوید: ۴۰ درصد از این تعداد جمعیت بیکار را جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید