عقب ماندگی آذربایجان غربی در حوزه اشتغال جبران شود

عقب ماندگی آذربایجان غربی در حوزه اشتغال جبران شود

آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: موضوع اشتغال در استان باید جدی گرفته شود.

کارواشتغال به نقل از ایسنا : محمدصادق معتمدیان امروز ۱۴ دی ماه در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، بابیان اینکه اشتغال مسئله اصلی و موضوع اول در بین خانواده ها و اصلی ترین مطالبه مردم از دولت است،افزود: بحث اشتغال در استان باید جدی گرفته شود و با برگزاری جلسات منظم و بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه اشتغال؛ عقب ماندگی استان در بحث اشتغال جبران شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه در ۶ماهه نخست سالجاری حدود ۹هزار اشتغال در سامانه اشتغال ثبت شد که کمتر از ۵۰درصد تعهدات شغلی  بوده که محقق شده است، اظهار کرد: با سیاست گذاری هایی که انجام شد در حال حاضر ۲۹هزار شغل در سامانه جامع کشور ثبت شده است.

استاندار آذربایجان غربی یاد آور شد: رتبه استان از نظر عملکرد در بخش اشتغال خوب است اما در بحث ثبت اشتغال جایگاه خوبی نداریم.

معتمدیان با اشاره به جایگاه پایین استان در حوزه مشاغل خانگی یاد آور شد: رتبه استان در جذب اعتبار و اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در کشور جایگاه خوبی نیست که با تمهیدات بانکی باید به جایگاه واقعی خود برگردیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه زمینه و بستر خوبی برای اشتغال در استان داریم، خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی به لحاظ دارا بودن پایانه های متعدد، منابع معدنی، کشاورزی و عمرانی که دارد یکی از استان های مستعد برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی است.

وی ادامه داد: بخش تعاون با داشتن بیش از ۲هزار شرکت یکی از ظرفیت های اشتغالزایی استان است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد:تمرکز بر احیای واحد های راکد و نیمه فعال ، تدوین برنامه جامع و عملیاتی اشتغالزایی برمبنای مزیت های استانی از اقدامات ارزنده در جهت اشتغالزایی است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید