عملکرد حوزه اشتغال کردستان به درستی تبیین شود

عملکرد حوزه اشتغال کردستان به درستی تبیین شود

استاندار کردستان گفت: با وجود اینکه تعهد استان در حوزه اشتغال نسبت به سال گذشته ۲ برابر بود، ۹۶ درصد آن در هفت ماهه امسال محقق شده است لذا عملکرد و دستاوردهای این حوزه به درستی تبیین شود.

کارواشتغال به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه امروز در جلسه شورای اشتغال استان کردستان در سنندج، از عملکرد اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اقدامات خوب در حوزه اشتغال استان قدردانی کرد.

وی ادامه داد: عملکرد حوزه اشتغال در سال‌جاری بیانگیر این است که ظرفیت خوبی در استان وجود دارد و با وجود اینکه تعهد استان در حوزه اشتغال نسبت به سال گذشته ۲ برابر بود، ۹۶ درصد آن در هفت ماهه امسال محقق شده است.

استاندار کردستان افزود: البته راستی‌آزمایی و صحت‌سنجی شغل‌های ایجاد شده در استان در اولویت قرار دارد و در این خصوص از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: عملکرد و دستاوردهای حوزه اشتغال استان به درستی تبیین شود ضمن اینکه باید اثر ایجاد اشتغال در رنکینگ مساله بیکاری را ببینیم و این در گرو تعامل و همگرایی دستگاه‌های اداری استان است.

وی عنوان کرد: نرخ تورم استان کردستان تا پایان مهر سال امسال نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

استاندار کردستان اضافه کرد: این نشان‌دهنده حرکت‌های انجام گرفته در سطح استان و اثرگذاری آن در کاهش نرخ تورم است.

وی تجدید نظارت، افزایش تولید و …را از دلایل کاهش نرخ تورم در استان نسبت به سال گذشته دانست و گفت: اینها نقاط قوتی است که عملکرد یک مجموعه از بخش دولتی و خصوصی است.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: امروز باور اقدامات خوب حوزه اشتغال در کردستان در کف جامعه و بازار مشهود است.

وی تصریح کرد: روند پرداخت تسهیلات در بانک‌های عامل باید تسریع بیشتری پیدا کند و اگر گره‌ای وجود دارد باز شود.

استاندار کردستان گفت: چند واحد تولیدی نیمه‌فعال و راکد طی سال جاری به چرخه تولید بازگشته که باید با تبیین و اطلاع‌رسانی آن در رسانه‌ها، در جامعه امیدافرینی کرد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید