قدردانی از صادرکنندگان نمونه گیلان

قدردانی از صادرکنندگان نمونه گیلان

بمناسبت ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات، از ۱۳ صادر کننده نمونه گیلان قدردانی شد.

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ استاندار گیلان عصر امروز در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان، با تاکید بر لزوم گرایش تولید و صنعت به سمت مصرف انرژی‌های نو گفت: باید از نشتی و هدر رفت انرژی در گیلان جلوگیری شود.
هادی حق شناس پس از شنیدن حرف‌های تعدادی از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان بخش خصوصی استان، افزود: اصلاح بخشنامه‌ها در حوزه صادرات برای اجرای آن در گمرکات باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه صادرات مبنای توسعه یافتگی است، گفت: توسعه و پیشرفت کشور با کمک صادرات محقق می‌شود.
استاندار گیلان با اشاره به در هم تنیدگی زندگی بشر با صنعت و تکنولوژی افزود: امروزه زندگی بشر با تکنولوژی و صنعت گره خورده است و باید خودمان را با دانش و تکنولوژی روز وفق دهیم.
حق شناس با اشاره به رشد چشمگیر کشور در ابعاد صنعتی و اقتصادی گفت: در کنار تحریم‌های ظالمانه اقتصاد و صنعت ایران دارای بنیه قوی است و این مهم به دلیل نیروی انسانی قوی است.
وی با بیان اینکه ایران با نقطه مطلوب در حوزه صادرات فاصله دارد، افزود: برخی اشکالات مدیریتی و درون سازمانی سبب شده تا صادرات به معنای واقعی خود نرسد.
استاندار گیلان با بیان مشکلات صادرات و تولید باید مساله به مساله حل شود، گفت: حل بسیاری از مشکلات و مسائل تولید ریشه ملی دارد که می‌توان با دسته بندی استانی این مسایل را در سطح کشور پیگیری کرد.
هادی حق شناس با تاکید بر لزوم حل مسائل تولید و اشتغال افزود: ابتدا مسائل در مدیریت گیلان حلاجی و مورد بررسی قرار گیرد اگر حل نشد از طریق نگاه ملی مورد پیگیری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه کوتاهی در حوزه تولید و اقتصاد پذیرفته نیست، گفت: بخشی از مسائل تولید، اقتصاد و صادرات گیلان باید در داخل استان حل شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه ظرفیت صادرات گیلان بیش از حد موجود است، تصریح کرد: مقصران اصلی ضعف در تولید و صادرات پشت میزنشین‌ها هستند.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی فرصت کم نظیری در واردات انرژی‌های نو است، گفت: تولید و صنعت باید به سمت مصرف انرژی‌ها و تکنولوژی‌های نو برود.
در این نشست از ۱۳ صادرکننده نمونه گیلان با حضور استاندار تجلیل شد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید