چگونه در دنیای IT مسیر شغلی موفقی داشته باشیم؟

چگونه در دنیای IT مسیر شغلی موفقی داشته باشیم؟

تقاضا برای مشاغل فناوری اطلاعات (IT)  بسیار زیاد است. در واقع، انتظار می‌رود که اشتغال کلی در مشاغل رایانه‌ای و IT تا ۲۰۳۱ در آمریکا ۱۵ درصد رشد کند که بسیار سریع‌تر از میانگین سایر مشاغل است.

کارواشتغال به گزارش تکناک، با افزایش رواج رایانش ابری، مشاغل مربوط به حوزه IT  به طور فزاینده‌ای قابلیت انجام از راه دور را دارند که باعث انعطاف‌پذیری بیشتر این حوزه نسبت به سایر زمینه‌ها شده است.

با مزایای بسیاری که این حوزه دارد ، ممکن است تعجب کنید که چرا افراد بیشتری به این حوزه وارد نمی شوند. پاسخ به این سوال یک جمله است و آن هم این است: مشاغل  در IT آسان نیستند.

یک شغل پرارزش

اکثر موقعیت‌ها در فناوری اطلاعات نیازمند نظم و انضباط، اخلاق کاری قوی و اخلاقیات مستحکم هستند، زیرا مشاغل حوزه IT اغلب شامل کار با موارد حساس و محرمانه و امنیت سایبری است. علاوه بر این، گاهی اوقات، ممکن است به معنای ساعات طولانی و غیرعادی، کار پیچیده و حتی در دسترس بودن ۲۴ ساعته باشد.

شاغلین در حوزه فناوری اطلاعات به دلیل این مسئولیت‌ها، اغلب به عنوان یکی از ضروری‌ترین افراد در شرکت‌هایی که در آن کار می‌کنند در نظر گرفته می‌شوند. صاحبان این مشاغل که نیاز به دانش، صبر و مسئولیت زیادی دارد  هنگام بروز مشکل، جزو اولین افرادی هستند که برای اصلاح وضعیت یا محدود کردن آسیب روی آنها حساب می شود.

با دانستن همه اینها، آیا موقعیت شغلی در فناوری اطلاعات برای شما مسیر شغلی مناسبی به نظر می رسد؟ اگر چنین است، بیایید نحوه ایجاد یک مسیر شغلی موفق در دنیای IT را بررسی کنیم.

مانند یک مدیر استخدام فکر کنید

فناوری اطلاعات حوزه وسیعی است که گستره وسیعی از مهارت های تخصصی را شامل می شود. وقتی به دنبال جدا کردن خود از جمعیت متقاضی شغل هستید، مفید است که مانند یک مدیر استخدام فکر کنید. به یاد داشته باشید که یک شرکت معمولاً فقط به این دلیل نیرو استخدام می کند که نیاز خاصی به آن نیرو دارد.

می توانید انتظار داشته باشید که شرکت ها هنگام جستجو برای نیروی مورد نیاز خود به طور خاص به دنبال کسی باشند که این نیاز را برآورده می کنند. به همین دلیل است که بسیار مهم است که مهارت های IT خاص را به دست آورید و سپس آنها را در رزومه خود برجسته کنید.

خودتان را متمایز کنید

یکی از گزینه هایی که ممکن است در مسیر شغلی IT خود در نظر بگیرید، گرفتن مدرک از یک دانشگاه ۴ ساله در رشته علوم کامپیوتر یا یک رشته مرتبط است. با این حال، برخلاف بسیاری از مسیرهای شغلی امروزی، مدرک دانشگاهی برای بسیاری از موقعیت های IT الزامی نیست.

برای بسیاری، این خبر خوبی است. هزینه مدرک دانشگاهی می تواند برای بسیاری بسیار گران باشد و زمان زیادی نیز برای آن لازم است

با این حال، در حالی که این ویژگی به ظاهر راه را برای ورود به این حوزه باز میکند و فرصت‌های جدیدی را برای بسیاری ایجاد می‌کند، مشکلی نیز ایجاد می‌کند: چگونه خود را از رقبا متمایز می کنید؟

گواهینامه های تخصصی دریافت کنید

یک راه حل مفید، کسب گواهینامه در یک تخصص مرتبط با فناوری اطلاعات است. انواع مختلفی از سازمان‌های معتبر معتبر وجود دارد که گواهینامه های مرتبط با مهارت‌های افراد ارائه می‌دهند. برای مثال Google از طریق پلتفرم آموزشی آنلاین محبوب Coursera یک گواهی پشتیبانی فناوری اطلاعات ارائه می‌کند. در همین حال، برخی از با ارزش ترین گواهینامه ها برای سال ۲۰۲۲ شامل گواهینامه AWS Certified Cloud Practitioner آمازون و گواهینامه Microsoft Certified Azure Solutions Architect است.

ایجاد یک مسیر شغلی مادام العمر

گفته شده است که در دنیای فناوری، تنها چیز ثابت تغییر است. با ادامه پیشرفت فناوری، انتظار می‌رود که نیاز به متخصصان IT ماهر و مبتکر در سال‌های آینده افزایش یابد. این یک خبر عالی برای کسانی است که به دنبال یک موقعیت امن شغلی هستند. با این حال، اگر به دنبال این هستید که خود را برای یک شغل مادام العمر آماده کنید، به معنای به روز رسانی مداوم دانش و مجموعه مهارت های خود است. خوشبختانه، همانطور که قبلا ذکر شد، گزینه های زیادی برای اخذ گواهینامه در یک تخصص جدید با هزینه های معقول و تعهد زمانی تنها چند ماهه وجود دارد.

یکی دیگر از راه های عالی برای مرتبط نگه داشتن مهارت های خود و حفظ اشتیاق خود برای فناوری اطلاعات، ایجاد شبکه ای قوی از مخاطبین است که از طریق آن می توانید داستان های خود را به اشتراک بگذارید و خرد و بینش را از دیدگاه های مختلف در این زمینه به دست آورید.

نتیجه

یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ اشتیاق در شغل، انجام کاری است که منافع آشکاری برای دیگران فراهم می‌کند. به همین دلیل است که با گسترش فناوری دیجیتال و کار آنلاین در سال‌های اخیر، جای تعجب نیست که افراد زیادی به دنبال شغلی در فناوری اطلاعات هستند.

ایفای نقش در فناوری اطلاعات راهی عالی برای انجام کاری است که منافع ملموسی را برای دیگران به ارمغان می آورد و در عین حال شغلی ارزشمند و غنی می سازد. با این حال، با گذشت زمان، حتی هیجان انگیزترین مسیر شغلی نیز می تواند چالش برانگیز و خسته کننده باشد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید