کارخانه سرم سازی در سنندج راه اندازی می شود

کارخانه سرم سازی در سنندج راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، هومن قصری روز دوشنبه در چهاردهمین جلسه ستاد تدابیر ویژه دارو و تجهیزات پزشکی استان در سنندج اظهار کرد: موافقت اصولی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأسیس دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان نویدبخش آینده ای روشن در راستای ارتقای خدمات دارویی به هم استانی هاست.

وی افزود: به زودی با تأسیس و راه اندازی کارخانه سرم سازی در استان، شاهد تحول در صنعت داروسازی استان و اشتغال زایی در این حوزه خواهیم بود.

قصری با قدردانی از تلاش های صورت گرفته برای تأمین داروهای مورد نیاز در استان، اظهار کرد: با تلاش بازرسان حوزه مدیریت داروی این معاونت به همراه نمایندگان سازمان های بیمه‌گر و اداره کل تعزیرات در مدت سه روز از ۲۰۹ داروخانه بخش خصوصی با هدف بهبود وضعیت کمبود آنتی بیوتیک های اطفال بازدید و بازرسی به عمل آمد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: با هماهنگی های صورت گرفته مشکلات شناسایی شده در حوزه مدیریت دارویی استان کاهش یا حذف شده است.

قصری با اشاره به پرداخت مساعدت های مالی به بیماران خاص، مزمن و صعب العلاج از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه‌ی سازمان غذا و داروی کشور از تاریخ ۱۶ آذرماه مجرای پرداخت این مساعدت‌ها، سازمان بیمه سلامت خواهد بود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید