از ایده تا اجرا؛ دوره‌های تخصصی مدرسه هنری ایده برای بازار کار(عکس خبری)

از ایده تا اجرا؛ دوره‌های تخصصی مدرسه هنری ایده برای بازار کار(عکس خبری)

کارواشتغال به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ایده، مؤسسه‌ای است فرهنگی هنری، آموزشی و پژوهشی شامل ارکان پنج گانه مدرسه هنری ایده، مدرسه تبلیغات ایده، گالری ایده، انتشارات ایده و آژانس برندسازی و ارتباطات ایده که از سال ١٣٧١ شروع به کار کرد و از ابتدای سال ١٣٨٧ در قالب یک مؤسسه فرهنگی هنری چند منظوره توسعه یافت و به عنوان یکی از ارکان اشاعه فرهنگ و هنر و ارتباطات در عرصه هنر و تبلیغات در ایران آغاز به فعالیت نمود و در طی تمام سال‌های گذشته با تلاش و پشتکاری وافر تأثیری عمیق در تعالی و ارتقا فرهنگ و هنر و ارتباطات در جامعه ایجاد نموده است.

مدرسه هنری ایده به عنوان یک مؤسسه غیردولتی با هدف آموزش و پژوهش در عرصه فرهنگ و هنر در سال ۱۳۸۷ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت نمود و با انگیزه توسعه و رشد خلاقیت در راستای اعتلای فرهنگ و هنر ایران و به منظور بازنگری در ساختار فعالیت‌ها و ساماندهی هنرهای تجسمی در ایران، به عنوان یکی از ارکان اشاعه فرهنگ و هنر ایرانی به طراحی و تدوین دوره‌های آموزشی مهارتی بر مبنای استانداردهای روز دنیا پرداخت. شیوه‌های مؤثر آموزشی، تعهد به کیفیت، تمایز در مسئولیت پذیری، دانش پژوه محوری، هدف گرایی، ساختن آینده بهتر و پرورش ایده و خلاقیت همواره از ارزش‌های کلیدی مدرسه هنری ایده بوده‌اند.

در بخش آموزش، دوره‌های تخصصی کاربردی و مهارتی مدرسه ایده در سطوح مختلف تجربی و حرفه‌ای در زمینه‌های گرافیک دیزاین، نقاشی، تصویرسازی، چاپ و بسته بندی، عکاسی، فیلمسازی، انیمیشن، طراحی مد و لباس، طراحی جواهرات، طراحی وب، نرم افزارهای تخصصی دیزاین، و همچنین دوره‌های تخصصی در حوزه‌های نظری هنر از جمله تاریخ هنر معاصر ایران و جهان، فلسفه هنر، نشانه شناسی، تجزیه تحلیل و نقد آثار هنری، مدیریت گالری‌های هنری، مجموعه داری و کیوریتوریال و … برگزار می‌شود. این دوره‌های آموزشی کمک شایانی به علاقمندان و دست‌اندرکاران رشته‌های هنری می‌کند تا توانمندی‌های خود را شناسایی و سمت و سویی حرفه‌ای برای ورود به بازار کار آغاز کنند. رویکرد تازه در طراز جهانی آموزش، پایه گذاری حرکتی نو، بصورت دوره‌های کوتاه مدت است. سطح کیفیت آموزش‌ها، موجب شده است تا هنرجویان و علاقمندان به هنر، پاسخی برای نیازهای مهارتی خود در دوره‌های آموزشی مرتبط بیابند.

  معرفی به بازار کار

مؤسسه فرهنگی هنری ایده با شناخت تخصصی و درک درست از شرایط بازار کار، داشتن روابط حرفه‌ای کاری با سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط و آموزش مهارت‌های مورد نیاز برای اشتغال فارغ‌التحصیلان و دانشجویان، امکان استخدام آن‌ها را فراهم کرده است.

فارغ‌التحصیلان و دانشجویان مؤسسه ایده پس از گذراندن دوره‌های مهارتی و کاربردی در مؤسسه و کسب مهارت‌های لازم، با توجه به میزان توانایی و علاقه‌مندی آنان، به طور حتم و با تضمین کامل مؤسسه در یکی از بخش‌های مختلف بازار کار؛ اعم از سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات، مشغول به کار خواهند شد. از آنجا که این مؤسسه از چندین دپارتمان اصلی یعنی مدرسه تبلیغات، مدرسه هنری، انتشارات، گالری و آژانس برندسازی ایده تشکیل شده است، امکان این همکاری در محل مؤسسه فرهنگی هنری ایده نیز وجود دارد.

دانشجویان می‌توانند به عنوان کارشناس در مدرسه هنری که شامل بخش‌هایی مانند آموزش نرم افزارهای دیجیتال، گرافیک، عکاسی، نقاشی، تصویرسازی، انیمیشن، بازی، دروس نظری و… است مشغول به کار شوند و یا در مدرسه تبلیغات ایده که از بخش‌های کلی تبلیغات، بازاریابی و برند سازی تشکیل شده است به همکاری با مؤسسه بپردازند.

علاوه بر این در بخش انتشارات، گالری و آژانس برندسازی ایده نیز امکان استخدام وجود دارد. در حقیقت در تمامی رشته‌هایی که در مؤسسه ایده تدریس می‌شود شرایط همکاری در سطوح مختلف کارشناسی چه در بازار کار که شامل سازمان‌ها و شرکت‌ها است و چه در محل مؤسسه وجود دارد.

مشاغلی مانند؛ طراح گرافیک، تصویرگر، منتقد، عکاس، طراح مد و لباس و جواهرات، کارگردان تیزرهای تبلیغاتی، کارگردان انیمیشن، طراح کاراکتر، طراح بازی، طراح محصول، نویسنده، کارشناس تبلیغات و برند، کمپین نویس، کارشناس گالری و کیوریتور در این حوزه قرار می‌گیرند.

شایان ذکر است مؤسسه ایده با توجه به حجم تقاضاهایی که همواره از طرف سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات برای یافتن نیروی کار متخصص به آن ارجاع می‌شود، از میان دانشجویان خود نسبت به انتخاب و معرفی آنان به این گونه مراکز اقدام می‌کند. پس به ازای هر دانشجو یک امکان شغلی تضمین شده وجود دارد.

از ایده تا اجرا؛ دوره‌های تخصصی مدرسه هنری ایده برای بازار کار

گواهی نامه‌های معتبر داخلی و بین المللی

هنر، عرصه بروز خلاقیت است و بستر شکوفایی این فعالیت‌های خلاقانه، بوسیله آموزش فراهم می‌شود. آموزش مهارت‌های فردی که فقط محدود به فراگیری تکنیک که مرتبط با حواس پنجگانه نباشد٬ بلکه راهی باشد که فرد از درون خود به کشف و شهود جدید از عملی که انجام می‌دهد٬ برسد٬ یک فرآیند آموزشی موفق را در عرصه هنر فراهم می‌کند. گام نهادن در راستای آموزش هنر نیازمند مطالعات بسیار و کشف راه‌های خلاق است که بتواند عرصه هنر را پویاتر کند. سیستم آموزشی در هنر باید با حرکت سریع تجارب مختلف هنری روزآمد در دنیای کنونی متناسب باشد و اطلاعات مورد نیاز در حوزه تخصصی خود را در اختیار علاقمندان قرار دهد.

علاوه براین، آموزش در راستای نیل به مدارج عالی کسب مهارت‌ها و تخصص‌ها است. یعنی راهی که فرد با توجه به علایق و سلایق‌اش بتواند در آن حرفه مورد نظر به کسب و کار بپردازد.

سیستم آموزش هنر در «مؤسسه فرهنگی هنری ایده» با این تفکر بنا شده است. تفکر کادر آموزشی این مدرسه که جملگی از مجرب‌ترین اساتید حرفه خود و از نامداران عرصه هنری کشور هستند، در این راستا قرار گرفته تا سیستمی روزآمد از هنر را به هنرجویان ارائه دهد و با طراحی دروس علمی و کاربردی در سیستم آموزشی٬ این مدرسه را کارآمد و متمایز مطرح نموده و در حفظ نام آن کوشا باشد.

از ایده تا اجرا؛ دوره‌های تخصصی مدرسه هنری ایده برای بازار کار

این آموزشگاه تلاش در زمینه طراحی مباحث آموزش، شناسایی ظرفیت‌های موجود در عرصه هنر، ضعف آموزش در بخش آکادمیک، گردآوری اساتید هنری مجرب، تعریف هنر به عنوان یک شغل و ….توانسته بسیار موفق عمل کند و در همین راستا گواهینامه رسمی پایان دوره با تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرجویان اعطا می‌کند. اگرچه تفکر مدیریت مدرسه «ایده» بر مدرک‌گرایی نیست و بیشتر بر توانایی هنرجویان این آموزشگاه تخصصی تاکید دارد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید