استاندار گیلان: اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای در توسعه اشتغال

استاندار گیلان: اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای در توسعه اشتغال

دکتر اسدالله عباسی بر توزیع متوازن امکانات آموزش فنی و حرفه‌ای و توانمندسازی دانشجویان مهارتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز گیلان  ؛ دکتر اسدالله عباسی در دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه ای، بر ضرورت توجه به جایگاه آموزش‌های مهارتی برای توسعه اشتغال در کشور تاکید کرد و گفت: مهارت‌های تخصصی یا حرفه‌ای، آماده سازی افراد برای انتخاب شغل را فراهم کرده و بر کارآیی افراد شاغل می‌افزاید.
وی آموزش‌های مهارتی را حلقه مفقوده اشتغال و کارآفرینی در کشور خواند و افزود: استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای در همه سطوح سازمانی الزامی است.
دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در استان تقویت شود، بر لزوم تدوین عناوین جدید آموزشی با رویکرد ظرفیت‌های طبیعی و نیازمندی‌های استان تاکید و تصریح کرد: باید توزیع امکانات آموزشی بر اساس توازن و تعادل باشد.
وی افزایش تعاملات دانشگاه فنی و حرفه‌ای با صنایع استان را امری مهم خواند که باید به آن توجه شود و از این درگاه زمینه اشتغال مهارت آموزان در بخش‌های صنعتی استان را فراهم کرد.
استاندار گیلان به توسعه مهارت‌های آموزشی در حوزه کشاورزی و نیز مهارت‌های مرتبط با ظرفیت سواحل استان اشاره و بیان کرد: آموزش‌ها باید بر اساس نیاز جامعه برنامه ریزی شوند و رویکرد نوآوری، تحول و افزایش بهره وری را به دنبال داشته باشد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۲۰ درصد دانشجویان کشور در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند، گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی در اعتلای صنایع کشور نقش موثری دارد.
دکتر عرفان خسرویان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بازوی توانمند اشتغال و صنعت دانست که با تربیت نیرو‌های متخصص می‌تواند نسبت به تعالی بخشی در جریان تولید و خدمات موثر واقع شود.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بر لزوم توجه صاحبان صنایع و فعالان عرصه تولید به مهارت آموزی کارکنان و اشتغال افراد مهارت دیده تاکید کرد و افزود: مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای می‌توانند با انجام امور بصورت تخصصی، بالندگی سازمانی را رقم بزنند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید