انتقاد رئیس قوه قضاییه از فرایند طولانی گزینش قبول‌شدگان آزمون‌های استخدامی

انتقاد رئیس قوه قضاییه از فرایند طولانی گزینش قبول‌شدگان آزمون‌های استخدامی

کارواشتغال : رئیس قوه قضاییه گفت: همواره یکی از گلایه‌ها و دغدغه‌های من فرایند طولانی و نسبتاً زمانبر گزینش و جذب پذیرفته‌شدگان در آزمون‌های استخدامی است.

به گزارش اختبار حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با اعضای شورای عالی کانون کارشناسان رسمی دادگستری با بیان اینکه یکی از گلایه‌ها و دغدغه‌های من فرایند طولانی و نسبتاً زمان‌بر گزینش و جذب پذیرفته‌شدگان در آزمون‌های استخدامی است، گفت:یک نفر در آزمونی شرکت کرده و نمره قبولی آن مرحله را کسب کرده، حالا چقدر باید منتظر باشد تا نهایتا به او اعلام کنیم که تو را پذیرفته‌ایم؟ بعضاً یک سال و نیم یا دو سال.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه افراد نمی‌توانند برای این مدت طولانی منتظر بمانند افزود: گاهی در نتیجه همین فرایندها ما از نیروهای خوب، محروم می‌شویم.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

گفتگوها
  1. با عرض سلام خدمت ریاست محترم قوه قضاییه که دراین مدت نشان داده فردی عامل و با تجربه کاری است و خارج از مسائل تئوری پردازی و شعاری، خدمات ارزنده مهمی را انجام داده است. با این وجود از آن حضرت تقاضامندیم که ضمن نظارت به این امر مهم در قوای دیگر، به آزمون های قوه قضاییه از جمله داوری و غیره نیز توجه فرمایند. متاسفانه با وجود اینکه مجدداً برای داوری و میانجیگری ثبت نام کرده اند ولی هنوز نتایج مصاحبه کماکان اعلام نشده است. در ضمن انتظار می رود که مقررات دیگر از جمله قانون تسهیل صدور پروانه به ویژه در قوه قضاییه رعایت شود. حضرت آیت الله روا نیست فردی مثلاً با وجود انتشار چندین جلد کتاب تخصصی و دهها مقاله علمی و پژوهشی در نشریات علمی و پژوهشی ؛ به گونه ای که اگر عضو هیات علمی بود، شاید به درجه استاد تمامی یا دانشیاری می رسید. در مصاحبه هایی که خیلی نمی شود به آنها اعتماد نمود، رد شود. مصاحبه یک مقیاس عینی دقیق نیست، چرا که چندان منضبط نیست. بنابر این جا دارد از عوامل دیگر نیز کمک گرفته شود. از جمله انتشار مقاله علمی و پژوهشی، کتاب، مدرک و سابقه تدریس و غیره نیز باید امتیاز داشته باشد. امروزه که تعداد زیادی از جوانان تحصیلکرده اعم از تحصیل کرده های رشته های علوم انسانی، مهندسی و علوم تجربی بیکار هستند. امیدواریم با درایت حضرتعالی؛ انحصار طلبی برخی از مراکز و کانون ها برچیده شود. آقایان ادعاهای زیادی دارند ولی ادعای آنها به حق نیست. بوده دانشمندانی که در آزمونهای مختلف قبول شده اند ولی به دلیل انحصار طلبی و احیاناً پارتی بازی افراد دیگر به جای آنها گنجانده شده اند. این روا نیست شخصی سالانه چندین میلیارد درآمد داشته باشد، همکلاسی وی حتی نتواند امرار معاش هم بکند. بنده عرض کردم مسئله، مسئله علمی هم نیست دو دانشجو در یک کلاس درس خوانده اند و برخی قابلیت های طرف دیگر از اینکه قبول هم شده بیشتر است. بنابر این امیدواریم قانون تسهیل صدور پروانه به خوبی اجرا شود و سد مصاحبه الکی، مانع دیگری برای آن نشود.

دیدگاهتان را بنویسید