بازسازی کارخانه «قندیاسوج» در حال انجام است

بازسازی کارخانه «قندیاسوج» در حال انجام است

کارواشتغال به نقل از ایلنا : یک فعال کارگری در کارخانه قند یاسوج گفت: پس از گذشت یک سال، بیش از ۶۰ درصد از احیای کارخانه تعطیل شده «قند یاسوج» انجام شده و کارگران  همچنان مشغول بازسازی ماشین آلات و تجهیزات کارخانه هستند.

این کارگر افزود: حدود هفت سال از تعطیلی کامل کارخانه قند «یاسوج» به دلیل مشکلات مالی می‌گذرد که درنهایت مهرماه سال گذشته با سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس جمهور دستور احیای دوباره کارخانه و اشتغال دوباره کارگران و جوانان جویای کار منطقه را داد.

وی با بیان اینکه این کارخانه زمانی ۵۰۰ کارگر شاغل داشت که با افزایش مشکلات، تعداد آن‌ها به مرور به حداقل کاهش پیدا کرد، افزود: در نهایت با تعطیلی کارخانه در سال ۹۵ همه کارگران اعم از رسمی، قراردادی و فصلی بیکار شدند. امروز بعد از حدود هفت سال بیکاری هنوز کارگران این کارخانه موفق به دریافت مطالبات معوقه مزدی و سنواتی خود به صورت کامل نشده‌اند.

این کارگر گفت: دلیل اصلی تعطیلی این کارخانه و بیکاری کارگران واگذاری غیرکارشناسانه آن به بخش خصوصی بود که در ادامه به دلیل مشکلات مالی با رکود مواجه شد تا جایی که با افزایش بدهی‌های کارفرما و با فشار طلبکاران این کارخانه نیمه‌فعال شد و امکان ادامه فعالیت پیدا نکرد.

او اظهار کرد: خوشبختانه بعد از سال‌ها کش و قوس، کارخانه با حمایت ستاد فرمان امام (ره) در حال بازسازی است و گفته می‌شود برای احیای ان بیش از صد میلیارد تومان هزینه شده.

این کارگر افزود: درحال حاضر این واحد تولیدی برای ادامه بازسازی نیاز به حمایت دولت دارد که اگر منابع مالی آن به موقع تامین شود، خطوط تولیدی تصفیه شکر کارخانه تا پایان سال جاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید