برگزاری جشنواره ملی «کارآفرینی پته» در سیرجان

برگزاری جشنواره ملی «کارآفرینی پته» در سیرجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از برگزاری جشنواره ملی کارآفرینی پته در شهرستان سیرجان با همکاری شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر خبر داد.

 

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، فریدون فعالی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از برگزاری جشنواره ملی کارآفرینی پته در شهرستان سیرجان با همکاری شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر خبر داد.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش هنری و کاربردی و خلاقانه برگزار می‌شود به‌طوری‌که در بخش هنری، هنرمندان آثار فاخر و ارزشمند خود را به این جشنواره ارسال می‌کنند و در بخش کاربردی و خلاقانه نیز آثاری دریافت می‌شود که در تولید آنها خلاقیت به کار برده شده و جنبه کاربردی هم داشته باشد.

فعالی با اشاره به اینکه در این راستا به‌زودی سه کمیته اقتصادی، علمی و هنری تشکیل شده و اعضای آن و داورهای این جشنواره نیز تعیین می‌شود، افزود: فراخوان برای برگزاری این جشنواره از ابتدای دی‌ماه تا اواخر اسفندماه سالجاری و اختتامیه آن در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد بود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: هدف از برگزاری اینگونه جشنواره‌ها معرفی صنایع‌دستی استان کرمان بوده که خوشبختانه جزو اولویت‌های این اداره‌کل قرار گرفته است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید