بهترین برنامه برای امادگی در ازمون های استخدامی

بهترین برنامه برای امادگی در ازمون های استخدامی

موفقیت از میان چند رقیب : 

به طور میانگین در چهار دوره نخست ازمون های فراگیر دستگاه های اجرایی ۶۰ هزار نفر متقاضی برای ازمون وجود داشت .اما این امار با جهشی بی سابقه از دوره پنجم به بیش از سیصد هزار نفر رسید. 

در اخرین دوره نیز حدود ۳۲۰ هزار نفر در ازمون شرکت کردند که به معنای رقابت هشت نفر برای هر موقعیت شغلی به صورت میانگین است.

چرا برای این ازمون باید از مدتها قبل اماد ه شویم :

ازمون ورودی دولت کاملا مشابه کنکور سراسری است ، با این تفاوت که رقبای شما از لحاظ علمی ممکن است دارای مدرک تحصیلی بالاتر بوده و در دانشگاه های مختلفی تحصیل کرده باشند . پس درست تر ان است که بگوییم این ازمون حتی از کنکور نیز سخت تر است .

بهترین شیوه مطالعه برای ازمون فراگیر دولتی :

این ازمون در دو بخش سوالات عمومی و سوالات اختصاصی برگزار می شود. در بخش سوالات عمومی منابع پیشنهادی زیادی وجود دارد. همچنین کتابهای جامع زیادی وجود دارد.اما در بخش سوالات اختصاصی با توجه به گستردگی منابع توصیه ما مطالعه دروس مشابهه دانشگاهی است.

رمز موفقیت تست زنی :

در اکثر ازمون های تستی بر خلاف باور کلی افرادی موفق هستند که تسلط کافی بر روی منابع داشته و توان تست زنی بالایی دارند . فرض کنید شما صد درصد مطلبی را می دانید اما سرعت تست زنی کمی دارید. با این اوصاف شما شانس کمی جهت موفقیت دارید چون برای موفقیت در ازمون باید سرعت بالای در تست زنی داشته باشید.

چگونه سرعت تست زنی را بالا ببریم : 

تنها راه افزایش سرعت تست زنی ، زدن تست های فراوان در مدت زمان کوتاه است .برای اینکار باید از ازمون های تستی گذشته و کتابهای تستی استفاده نمایید تا سرعت خود را بالا ببرید.

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید