تاکید بر اجرای طرح‌‎های مهارتی مبتنی بر توسعه اشتغال

تاکید بر اجرای طرح‌‎های مهارتی مبتنی بر توسعه اشتغال

نماینده ولی فقیه در خوزستان : اجرای طرح مهارتی مبتنی بر توسعه اشتغال و کسب درآمد، آینده بهتری را برای جوانان وخانواده رقم خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، حجت‌الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد در دیدار مدیران و معاونان ستادی و اجرایی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه آموزش نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده و فرزندان آن زمان با کسب حرفه و شغل درچرخه اقتصاد خانوارسهیم بودند اظهار داشت: سبک زندگی تغییر کرده وخانواده‌ها مسیر زندگی فرزندان خود رابه سمت مهارت سوق نداده‌اند؛ در حالی که چنانچه فرزند مهارت داشته باشد کمک حال خانواده درمعیشت خواهدبود.

 

وی افزود : مهارت و اراده به کار لازم وملزوم یکدیگرهستند، در واقع زمانی شغل وکسب وکار ایجاد می‌شود که علاوه بر مهارت، اراده به کار درآن وجود داشته باشد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه فرهنگ مهارت آموزی باید در بین خانواده‌ها وجوانان نهادینه شود گفت: با معرفی الگو‌های موفق مهارتی، کار وکارآفرینی درجامعه نیز نهادینه خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان نیز در این دیدار نیز ضمن بیان رسالت، اهداف و ارائه گزارشی از وضعیت موجود فنی و مهارتی در استان گفت: آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان با ۳۸مرکز آموزشی وبیش ازیک هزار آموزشگاه آزاد، ظرفیت بسیارخوبی برای مهارت‌آموزی وتوسعه اشتغال دارد.

شهرام ملایی هزاروندی به جایگاه ویژه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای به‌عنوان کوتاه‌ترین مسیر اشتغال اشاره کرد و افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و برای توسعه مهارت و گره‌گشایی از معضل بیکاری طرح جامع نهضت مهارت آموزی را در دستور کار خود قرار داده است و طرح‌های متعدد و متنوعی را اجرا خواهد کرد.

وی اظهار داشت:به همین منظور طرح‌های “کهاد” و “نخلستان” ویژه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی اجرا خواهد شد تا با فراگیری حرفه مهارتی موردعلاقه خود و کسب توانمندی مهارتی تبدیل به کارآفرین شده وبرای خود کسب وکاری راه اندازی کنند.

ملایی هزاروندی بیان کرد: هزینه‌های اجرای آموزش مهارتی و به‌روزرسانی تجهیزات و تهیه موادمصرفی بسیارسنگین است که ضرورت دارد با هم افزایی وتعامل بین‌بخشی واجرای مسئولیت اجتماعی صنایع، مهارت آموزی را توسعه داد و ماموریت محوله به نحوشایسته انجام داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه توسعه اشتغال از مسیرمهارت‌آموزی صورت می‌گیرد عنوان کرد: شغلی ایجاد نمی‌شود مگر اینکه مهارت وجود داشته باشد پس ضروری است پیوست سند اشتغال، آموزش باشد.

ملایی هزاروندی بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پرهزینه، پرحوصله و تغییرپذیر هستند بنابراین باید به شرکای آموزشی توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزش فنی وحرفه‌ای وظیفه خود را در مناطق شهری ادا کرده پس نیاز است آموزش مهارتی به سمت مناطق کم برخوردار، مناطق محروم و روستایی سوق داده شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید