تجاری سازی بازی‌های دیجیتال آموزشی ایران ساخت

تجاری سازی بازی‌های دیجیتال آموزشی ایران ساخت

فعالان یک شرکت خلاق، یک بازی دیجیتالی را با رویکرد آموزشی و تکیه به فناوری هوش مصنوعی، توسعه داده و تجاری‌سازی کرده‌اند.

 

کارواشتغال به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: بازی‌های گرافیکی دوبعدی و سه بعدی مابا استفاده از جدیدترین ابزار‌های روز دنیا تولید شده و از جذابیت گرافیکی فوق العاده‌ای برخوردارند.

ناصر محمودی با بیان این‌که این بازی‌ها بیشتر با موضوع سرگرمی و آموزشی طراحی و تجاری سازی شده‌اند، ادامه داد: در طراحی و توسعه این بازی‌ها که ماهیت ماجراجویی و کسب امتیاز دارند از پیشرفته‌ترین موتور‌های بازی‌سازی استفاده شده است که می‌توانند قوانین فیزیک را با دقت در یک محیط بازی ویدیویی پیاده سازی کنند. بازی‌های ویدیویی با تهیه محیط‌های مجازی، وسیله خوبی برای تمرین ربات‌های قابل استفاده در محیط واقعی فراهم می‌کنند.

این فعال حوزه صنعت خلاق، عمده مخاطبان بازی‌های تولیدی این مجموعه خلاق و فناور را بخش خانگی، آموزشگاه‌ها و کاربران شخصی دانست و گفت: این محصول به تعداد ۱۵ نفر برای طراحان عوامل و صدا، نویسنده متن، واقعیت افزوده و گروه بازاریابی فرصت اشتغال ایجاد کرده است.

وی گفت: وجه تمایز محصولات این شرکت نسبت به محصولات مشابه خارجی عمق محتوایی و رویکرد آموزشی آثار است.

مدیرعامل شرکت در ادامه به بومی‌بودن این بازی متناسب با ایران، کشور‌های منطقه و کشور‌های اسلامی اشاره کرد و افزود: ما در محصولات خود رویکرد استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی و واقعیت افزوده داشته ایم تا بتوانیم خودمان را به محصولات مشابه خارجی برسانیم.

محمودی بیان کرد: گروه ما در طراحی بازی، اصول گیمیفیکیشن را لحاظ کرده و سعی در ارتقای کیفیت محصولات جهت جذب تعداد بالاتر کاربران و ورود به بازار‌های خارجی داشته است. (گیمیفیکیشن فرآیند استفاده از عناصر بازی، مکانیک بازی و تفکر بازی برای درگیر کردن افراد، ایجاد انگیزه در عمل، ترویج یادگیری یا حل مشکلات است.)

وی با اشاره به صادرات این محصول در بازار کشور‌های همسایه گفت: شرکت دانش بنیان ما توانسته است محصولات خود را توسط شعبه ثبت شده خود در کشور ارمنستان در سکو‌های خارجی منتشر کند و به فروش برساند.

وی با بیان این‌که صنعت بازی سازی در ایران صنعت رو به رشد و آینده داری است، عنوان کرد: اگر بتوانیم محدودیت‌ها و مشکلات موجود در این حوزه را بشناسیم و آن‌ها را حل کنیم، این صنعت در ایران طرفداران بی شماری دارد که این اندوخته مخاطب، می‌تواند ضمن ایجاد زمینه برای اشتغال و خلق ارزش افزوده، تحول در آموزش عمومی را رقم بزنند.

این فعال صنعت خلاق بازی‌های دیجیتال ادامه داد: در حال حاضر ۶۴ درصد از جمعیت ایران عضوی از جامعه بازی‌های ویدیوئی ایران هستند که البته عمدتا هم زیر ۳۵ سال سن دارند که این نشان دهنده استقبال درخور توجه جامعه از این حوزه و ظرفیت بالای این حوزه برای اقتصاد و توسعه این صنعت به خصوص از جانب جوانان و نوجوانان است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید