تحقق ۱۰۸ درصدی تعهد اشتغالزایی در میراث فرهنگی ایلام

تحقق ۱۰۸ درصدی تعهد اشتغالزایی در میراث فرهنگی ایلام

 مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: سال گذشته ۱۰۸ درصد از تعهد پیش بینی شده برای اشتغالزایی در این مجموعه محقق شد.

کارواشتغال به گزارش خبرنگار آریا ،فرزاد شریفی روز سه شنبه با اعلام این خبراظهار کرد: میزان تعهد اشتغالزایی در این مجموعه پارسال بر اساس آمار سامانه رصد ۴۶۵ نفر بود.

وی افزود: تعداد اشتغال ایجاد شده در پایان سال گذشته ۵۰۶ نفر بود که نشان دهنده تحقق ۱۰۸ درصدی برنامه پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام یادآور شد: امسال نیز برای حوزه های زیر مجموعه این اداره کل در استان ۴۸۵ فرصت شغلی در نظر گرفته شده که امیدواریم با تلاش و برنامه ریزی صورت گرفته بیش از ۵۰۰ اشتغال را شاهد باشیم.

شریفی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای توسعه حوزه گردشگری تاکید کرد: ایجاد زیرساخت های گردشگری در ۱۰ منطقه جدید، بهره برداری از ۱۰ واحد و مجموعه گردشگری، تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام از محل اعتبارات نفت و متمم سفر، احداث کمپ گردشگری کویرنوردی در دشت ابوغویر دهلران احداث دهکده های گردشگری عشایری در مناطق روستایی و طبیعی، جذب سرمایه گذار صلاحیت دار در بخش احداث پل معلق گردشگری و تله کابین، توسعه خانه های بومگردی با نگاه به روستاهای دورافتاده و در حاشیه برای رونق گردشگری و اشتغال و نگاه ویژه به توسعه گردشگری سلامت از مهم ترین برنامه های سال ۱۴۰۲ در استان است.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای راه اندازی بازارچه ها و نمایشگاه های دائمی صنایع دستی و سوغات محلی در استان، اضافه کرد: هم اکنون نمایشگاه های دائمی صنایع دستی در ایلام، چرداول و ایوان دایر شده و این مراکز در سایر شهرستان های استان نیز برقرار خواهد شد.

به گزارش آریا، ۸۶۲ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی در استان ایلام ثبت ملی شده است.

سال گذشته بیش از ۲۳ هزار گردشگر داخلی و ۶ هزار گردشگر خارجی در اقامتگاه های زیر نظر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام پذیرش شدند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید