جزییات گزینش نیروهای آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزگاری آموزش و پرورش در استان فارس

جزییات گزینش نیروهای آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزگاری آموزش و پرورش در استان فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در استان فارس پس از برگزاری آزمون اولیه تعداد ۳ هزار و ۸۹۷ نفر در مرحله نخست پذیرفته شدند و در ادامه این افراد در فرآیند بررسی و تایید صحت مدارک و معاینات پزشکی شرکت کردند که در نهایت ۳ هزار ۳۵۷ نفر به مرحله ارزیابی راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد خلیل عسکری در بازدیداز کانون های ارزیابی مصاحبه و گزینش نیروهای جدید الاستخدام ماده ۲۸ آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش در استان، با تسلیت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: جریان تحول در آموزش و پرورش در بخش های مختلف از جمله در نحوه جذب نیروی انسانی، آغاز شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش از دو مسیر قانونی آزمون استخدامی ماده ۲۸ دستگاههای اجرایی و پذیرش دردانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، نیروی مورد نیاز خود را جذب می کند.

عسکری تصریح کرد: در استان فارس پس از برگزاری آزمون اولیه تعداد ۳ هزار و ۸۹۷ نفر در مرحله نخست پذیرفته شدند و در ادامه این افراد در فرآیند بررسی و تایید صحت مدارک و معاینات پزشکی شرکت کردند که در نهایت ۳ هزار ۳۵۷ نفر به مرحله ارزیابی راه یافتند.

وی ادامه داد: پس از عبور داوطلبان از مسیر ارزیابی بیش از ۱۵۰۰ نفر به عنوان آموزگار جدید در آموش وپرورش فارس جذب و استخدام می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه در سطح استان فارس، فرآیند ارزیابی در ۳۳ کانون و ۱۴ حوزه در حال انجام است ادامه داد: ارزیابی ها در سه بخش ارزیابی حرفه ای، تخصصی و گزینش عمومی و اعتقادی انجام می شود.

وی ادامه داد: کار ارزیابی را ۲۴۶ نیروی آموزش دیده انجام می دهند که پس از گذراندن دوره ها و موفقیت در آزمون پایانی موفق به اخذ مجوز ارزیابی شدند.

عسکری اضافه کرد: پس از اعلام نتیجه آزمون اولیه ستاد استخدام در آموزش و پرورش تشکیل شد واز ۱۳ تیرماه روزانه ۳۰۰ نفر به کانون فرهنگی تربیتی سمیه ناحیه چهار شیراز مراجعه و در فرآیند صحت سنجی مدارک شرکت کردند.

وی اذعان کرد: پس از بررسی مدارک و انجام معاینات پزشکی، افراد تایید شده در این مرحله به کانون های ارزیابی معرفی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: در هر کانون چهار ارزیاب حرفه ای و یک ارزیاب تخصصی وجود دارد که به عنوان تسهیل گرفرایند ارزیابی را برای آنها تشریح می کند.

وی ادامه داد: ارائه طرح درس و اجرای تدریس، سنجش عکس العمل داوطلب در برخورد با اولیای فرضی، و سایر رفتارهای و صلاحیت های مورد نیاز حرفه معلم از جمله مواردی است که در فرآیند ارزیابی وجود دارد.

رئیس ستاد استخدام در آموزش و پرورش اظهار کرد: کانون های ارزیابان حرفه ای در آموزش و پرورش استان شکل گرفته است، و ارزیابان همزمان مشاهدات خود را ثبت و سنجه های مربوطه به آزمون به مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ارسال و از آنجا به سازمان سنجش منتقل می شود.

 وی ادامه داد: سازمان سنجش نیز براساس اطلاعیه های ییکه صادر شده در شهرویور ماه نتایج قبولی داوطلبان را اعلام و افراد در مرحله گزینش مسائل اعتقادی، اجتماعی ، سیاسی و … نیز مشارکت می کنند.

عسکری افزود: فرآیند ارزیابی و گزینش تا ۱۱ مرداد ادامه دارد و از وجود افراد پذیرفته شده در مدارس از ابتدای مهرماه استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در تابستان امسال بابرگزاری آزمونهای استخدامی دیگری که در راه است پیش بینی می شود بیش از ۷هزار ۴۰۰ نیروی جدید دیگر نیز پس از طی همین مراحل ارزیابی وقوبلی در آزمون وارد lموزش و پرورش استان شوند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید