حضور پررنگ شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در نمایشگاه رسانه‌های ایران

حضور پررنگ شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در نمایشگاه رسانه‌های ایران

بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران که امسال پس از ۶ سال وقفه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است، برای نخستین‌ بار شاهد برپایی بخش نوآوری و فناوری با حضور شرکت های فناور، خلاق و دانش بنیان حوزه رسانه است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، امیرحسام بهروز، مسئول بخش ویژه «نوآوری و فناوری‌های نوین حوزه رسانه» در حاشیه بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران اظهار داشت: هوش مصنوعی، محتوای تعاملی، پایشگری هوشمند، دستیار مجازی، پردازش هوشمند و دیتا ژورنالیسم جزو مفاهیم نوینی هستند که با توجه به ظهور نوآوری‌ها و فناوری‌های نوین در حوزه رسانه در دنیا و ایران شاهد آن هستیم.

وی افزود: در سال‌های اخیر توجه به توسعه فناوری و کاربردی سازی دانش در صنایع مختلف و سرمایه گذاری ها در حوزه دانش بنیان‌ها افزایش یافته و یک ظرفیت بزرگ ملی و مبتنی بر دانش برای رفع مشکلات کلیدی کشور ایجاد شده است، بر همین اساس در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران به حوزه نوآوری و فناوری توجه ویژه‌ای شده است. در این دوره از نمایشگاه رسانه‌ها بخش ویژه «نوآوری و فناوری‌های نوین حوزه رسانه» با حضور شرکت‌های فناور، خلاق و دانش‌بنیان حوزه رسانه با حمایت معاونت علمی‌، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی معاونت علمی برگزار می شود.

مسئول بخش ویژه «نوآوری و فناوری‌های نوین حوزه رسانه» در بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران همچنین تصریح کرد: سرای «نوآوری و فناوری‌های نوین حوزه رسانه» در نمایشگاه با حضور ۲۴ شرکت خلاق، فناور و دانش‌بنیان تشکیل شده و در کنار آن برنامه‌های ویژه‌ای شامل سمیپنل (سمینار-پنل)، چالش خبرنگاری و خبرنویسی با هوش مصنوعی، تصویر پردازی آینده رسانه در ایران و نقش رسانه در آینده ایران به کمک هوش مصنوعی به عنوان برنامه‌های جانبی در همان محل برگزار می‌شود.

بهروز تصریح کرد: هدف ما آشنایی بیشتر اصحاب رسانه با این فناوری‌ها و کاربردی‌سازی ابزارهای فناوری محور و دانش پایه در حوزه رسانه است تا از نظر محتوا و زیرساخت بیشتر با نوآوری‌ها و فناوری‌های نوین که در بخش‌های مختلف صنعت رسانه شاهد آن هستیم، آشنا شوند.

نمایشگاه رسانه‌های ایران از ۲۹ بهمن آغاز به کار کرده و با یک روز تمدید، فردا به اتمام می‌رسد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید