دیپلم و زیردیپلم بیشترین متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی

دیپلم و زیردیپلم بیشترین متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی

مطابق آمارها بیشترین متقاضیان برای اشتغال روستایی دیپلم و زیردیپلم بودند.یعنی ۸۷درصد متقاضیان در این گروه و ۷۹درصد مبالغ برای این گروه پرداخت شده است.

کارواشتغال به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طرح اشتغال روستایی که از سال ۹۷ با اذن رهبری با برداشت از صندوق توسعه ملی در حال انجام است اکنون در پنجمین مرحله واریز تسهیلات  است و در برخی طرح ها بازپرداخت ها انجام شده است.

اما مطابق آمارها حدود۸۷درصد افرادی که این تسهیلات را دریافت کرده اند دیپلمه و ۱۱درصد دانشگاهی پایه و ۱درصد دانشگاهی تحصیلات تکمیلی بوده اند.

در مرحله اول پرداخت تسهیلات موضوع این قانون در ۲۶دی ۱۳۹۶، مبلغ ۱۵هزار میلیارد ریال (معادل ۳۷۵میلیون دلار سهم صندوق توسعه ملی)

در مرحله دوم در ۱۲اردیبهشت ۱۳۹۷، مبلغ ۱۵هزار میلیارد ریال (معادل ۳۷۵میلیون دلار سهم صندوق توسعه ملی)،

در مرحله سوم در ۲۶دی ۱۳۹۷مبلغ۱۴ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال (معادل ۱۱۷۵.۵ میلیون دلار سهم صندوق توسعه ملی)،

در مرحله چهارم در ۱اسفند۹۷ مبلغ ۲۲هزار و ۵۰۹میلیارد ریال (معادل ۲۷۴.۵ میلیون دلار سهم صندوق توسعه ملی)

در مرحله پنجم در ۵بهمن ۹۸مبلغ ۳۰هزار و ۶۱۵میلیارد ریال (معادل ۲۴۵میلیون دلار سهم صندوق توسعه ملی) اختصاص یافته است. اما به دلیل عدم تخصیص منابع همچنان پرداخت مرحله پنجم این تسهیلات ادامه دارد و مرحله بازپرداخت برای برخی از دریافت کنندگان آغاز شده است.

به عبارت دیگر حدود ۷۹ درصد  مبلغ تسهیلات به متقاضیان دیپلم و زیر دیپلم پرداخت شده است و همچنین ۱۶درصد مبلغ به دانشگاهی پایه و ۵درصد مبلغ به دانشگاهی تحصیلات تکمیلی پرداخت شده است. مطابق آمارها حدود ۱۳۴۸۵۲ نفر مبلغ ۱۲۰۶۵۰میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند که پیش بینی اشتغال مستقیم آن حدود ۲۴۲۸۱۰نفر است.

در مقطع تحصیلی دانشگاه پایه که شامل کاردانی و کارشناسی است حدود ۱۷۲۱۰نفرحدود ۲۴۶۸۹میلیاردریال تسهیلات  دریافت کرده اند که پیش بینی اشتغال مستقیم آن ۳۸۱۲۷ نفر است.

همچنین در حوزه دانشگاهی تحصیلات تکمیلی که شامل کارشناسی ارشد و دکتری است حدود ۲۲۳۳ نفر به مبلغ ۷۷۱۶میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند و پیش بینی اشتغال مستقیم حدود ۸۶۳۱ نفر است. در مجموع حدود ۱۵۴۲۹۵نفر به مبلغ ۱۵۳۰۵۵ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند که پیش بینی اشتغال مستقیم ۲۸۹۵۶۸ نفر را داشته است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید