طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به کجا رسید؟

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به کجا رسید؟

بلاتکلیفی مدام طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت سبب گلایه شهروند خبرنگار ما شده است.

کارواشتغال به نقل از صداوسیما : طرح ساماندهی؛ از ورود به صحن تا بلاتکلیفی‌های بعدی‌اش در مجلس، در شهریور ماه سال گذشته، با مخالفتهای بسیاری مواجه شد. آن زمان سازمان امور استخدامی کشور به این بهانه که چنین طرحی برای دولت بار مالی به همراه دارد، به مخالفت با آن پرداخت و قرار شد ظرف ۴۵ روز، دولت لایحه‌ای در این خصوص تحویل مجلس بدهد. ۴۵روز گذشت و خبری از لایحه نشد.

طرح ساماندهی بالاخره بعد از گذشت حدود یک سال، پنجم تیرماه امسال به صحن علنی مجلس رسید و کلیات آن مصوب شد. طرح اما با دوشوری اعلام شدن به صحن علنی مجلس برگشت تا در مورد جزئیاتِ آن بررسی بیشتری صورت بگیرد. اگرچه نمایندگان کارگری مخالف دوشوری اعلام کردن طرح بودند اما نمایندگان مجلس از ضرورت بررسی بیشتر طرح گفتند و قول بازگشت هر چه سریع‌تر طرح به صحن علنی مجلس را دادند. طرح ساماندهی اما با گذشت حدود ۵ ماه هنوز به صحن علنی مجلس نرسیده است. شهروند خبرنگار ما ضمن گلایه از نبود امنیت شغلی خواستار پیگیری هرچه سریعتر این طرح شد.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
طرح ساماندهی کارکنان شرکتی و قراردادی در مجلس در شور اول با ۱۹۶ رأی تصویب شده و با نظر هیأت رییسه محترم مجلس برای دو شوری به کمیسیون اجتماعی مجلس بازگشته است که الان همه طرح تکمیل و آمده است و باید جزئیات طرح در مجلس به رأی گذاشته شود اما رئیس امور استخدامی دولت با مجلس مخالف است. تصویب و تبدیل به قانون کردن این طرح باعث امنیت شغلی کارگران همه سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها شده و دست واسطه‌ها از کارهای نیروی انسانی قطع می‌شود و کارگران وضعیت بهتری پیدا می‌کنند و امضاهای طلایی نیز دیگر انجام نخواهد شد و نارضایتی کارگران از بین خواهد رفت.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید