فارغ‌التحصیلان نباید توقع کار در مراکز دولتی را داشته باشند

فارغ‌التحصیلان نباید توقع کار در مراکز دولتی را داشته باشند

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: فارغ‌التحصیلان نباید توقع کار در مراکز دولتی را داشته باشند و در دنیا مرسوم است که مراکز خصوصی محل اشتغال فارغ‌التحصیلان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، یونس پناهی در حاشیه برگزاری میز خدمت در دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: یکی از وعده‌های دولت سیزدهم، اشنایی نزدیک با مشکلات مردم و ارزیابی و حل آن در محل است، در همین راستا وزارت بهداشت متناسب با سفر رئیس جمهور به یزد از نزدیک با مشکلات مردم یزد آشنا می شوند و مواردی که مقدور باشد را حل و فصل می‌نمایند.

وی افزود: از آنجایی که این رفتار و سیاست مردمی دولت سیزدهم اثربخش است بنابراین مسئولان استانی کمک کنند تا مشکلات مردم در منطقه حل شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت افزود: برپایی میزخدمت در دانشگاه علوم پزشکی از روز گذشته آغاز شده ‌و درصد قابل توجهی از درخواست‌های مردمی، نقل و انتقال دانشجویان از سایر دانشگاه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی یزد و تبدیل وضعیت نیروهای شاغل در دوران کرونا بوده است.

پناهی در یزد با اشاره به بیکاری دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و عدم اشتغال فارغ‌التحصیلان در رشته مربوطه توصیه کرد: فارغ‌التحصیلان نباید توقع کار در مراکز دولتی را داشته باشند و در دنیا مرسوم است که مراکز خصوصی محل اشتغال فارغ‌التحصیلان  می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان به جای مدرک‌گرایی، مهارت گرایی را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: این مهم علاوه بر ایجاد شغل برای فرد می‌تواند چند نفر دیگر را مشغول به کار کند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در یزد مشکلات اقتصادی، مشکلات پوشش بیمه ای، کمبود دارویی و غیره را از دیگر درخواست مردمی در میزخدمت برشمرد  و تصریح کرد: مجموعا میز خدمت یک کار ملی و بزرگی است و امیدواریم با همکاری معاونان دانشگاه مشکلات مردم حل شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید