لزوم ايجاد مراکز بازاريابي حرفه‌اي ويژه دانش‌بنيان‌ها در اصفهان

لزوم ايجاد مراکز بازاريابي حرفه‌اي ويژه دانش‌بنيان‌ها در اصفهان

کارواشتغال به نقل از خبرگزاری آریا– یک استاد کارآفرینی دانشگاه اصفهان گفت: امروزه به دلیل عدم بازاریابی مناسب ۸۰ درصد از محصولات دانش‌بنیان‌ها در بازار موجود نیست و لازم است تا مراکز بازاریابی حرفه‌ای ویژه شرکت‌های دانش بنیان در استان اصفهان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار آریا از اصفهان، کوروش خسروی در در خصوص مشکل بازاریابی شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: امروزه دانش‌بنیان‌ها از نظر توان عملی بسیار قوی هستند و گروه اجرایی آن‌ها معمولا از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل شده است. اکثر این شرکت ها دارای ایده‌های جدید و نو به منظور تولید محصولات هستند اما آن‌ها پس از تولید نمی‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر شرکت‌های دانش بنیان متخصصان بازاریابی حرفه‌ای وجود ندارند، تصریح می‌کند: امروزه به دلیل عدم بازاریابی مناسب ۸۰ درصد از محصولات دانش‌بنیان‌ها در بازار ناموجود است و لازم است تا مراکز بازاریابی حرفه‌ای ویژه شرکت‌های دانش بنیان در استان اصفهان ایجاد شود.

این استاد  کارآفرینی ادامه داد: در حال حاضر بازار فروش محصولات دارای فناوری نو در کشور بسیار محدود است و توان شرکت‌هایی که بتوانند ایده خود را به یک محصول تولیدی تبدیل کنند اندک است.

وی خاطرنشان کرد: لازمه تحقق این امر آن است تا دولت قانون حمایت از دانش‌بنیان‌ها را که در مجلس به تصویب رسیده است را اجرایی نماید. برای اولین بار در مجلس یازدهم شورای اسلامی قانون حمایت از مؤسسات دانش بنیان تصویب شد و تسهیلات ویژه و مختلف برای آن‌ها در نظر گرفته شد. البته این قانون از زمان تصویب تاکنون توسط دولت اجرایی نشده است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید