لزوم ورود خیرین به حوزه‌های مهارت‌آموزی و کارآفرینی

لزوم ورود خیرین به حوزه‌های مهارت‌آموزی و کارآفرینی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در آموزش‌های مهارتی با کمترین هزینه می‌توان به اشتغال‌زایی دست یافت، بر لزوم ورود خیرین به حوزه‌های مهارت‌آموزی و کارآفرینی تأکید کرد.

 

به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی‌، نماینده ولی فقیه در مازندران، ۲۸ آذر در نشست با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، به اهمیت و جایگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جامعه اشاره کرد و گفت: امید است خروجی این دانشگاه در میدان عمل ملموس و مشهود باشد چراکه با تزریق مهارت در جامعه به تولید نیروی کار ماهر ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به جهت کسب مهارت زودتر از سایر دانش‌آموختگان دیگر دانشگاه‌ها جذب بازار کار می‌شوند،‌ افزود: البته قضاوت درست در این بخش نیازمند تحقیقات میدانی است.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه تقویت بعد مهارتی دانشگاه‌ها مهم و ضروری است،‌ تصریح کرد: باید التزام سیاسی و اخلاقی دانشجویان مورد توجه کادر آموزشی دانشگاه  قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دانشجو باید بیاموزد بعد از فارغ‌التحصیلی چگونه در جامعه حاضر شود، خاطرنشان کرد: بر روی بعد اخلاقی،‌ معنوی، فرهنگی و دینی دانشجویان کار شود تا به بصیرت لازم در حوزه‌های مختلف دست پیدا کنند.

وی اظهار کرد: دانشگاه محل آموزش اخلاق و مهارت‌آموزی نیز هست و دانشجویان باید تلاش کنند پس از فارغ‌التحصیلی، اشتغال‌زایی داشته باشند.

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به نقش کادر آموزشی به ویژه اساتید در تغییر نگرش دانشجویان،‌ تأکید کرد: ‌مسئولان دانشگاه‌ها و اعضای هیئت‌های علمی باید مراقبت کنند تا الگوی خوبی برای دانشجویان باشند.

در ادامه این نشست عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اهمیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تحقق این منویات رهبری بر همگان روشن است.

وی به فعالیت ۱۸۰ شعبه دانشگاهی در کشور اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در ۳۰ استان فعالیت دارد.

خسرویان با بیان اینکه ۲۰ درصد آموزش عالی دولتی کشور تحت مدیریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای است،‌گفت: کلید مفقوده اشتغال در کشور به خروجی‌های این دانشگاه بستگی دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از تحصیل ۱۸۰ هزار دانشجو با بیش از دو هزار و ۵۰۰ کد رشته در کشور خبر داد و افزود: هرچه در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم، نتیجه آن را به سرعت و در کمترین زمان خواهیم دید.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به فرم دانشگاهی مجموعه جدیدالتأسیس در مجموعه وزارت علوم محسوب می‌شود و نیاز به توجه بیشتر دست‌اندرکاران دارد تا این دانشگاه به جایگاه خود برسد،‌ ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گران‌قیمت هستند و باید در حوزه کارگاهی سرمایه‌گذاری شود.

خسرویان با بیان اینکه بیش از چهار هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم تا آموزش‌های مهارتی در کشور به حداقل ۳۰ درصد برسد،‌ گفت: معتقدیم این منابع به صورت پراکنده در بودجه کشور وجود دارد. اگر این منابع با رویکرد فنی و حرفه‌ای توزیع شود، قطعاً خروجی این رویکرد را در آینده خواهیم دید.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در آموزش‌های مهارتی با کمترین هزینه می‌توان به اشتغال‌زایی دست یافت، اظهار امیدواری کرد مسئولان ارشد استان مازندران با توجه به تنوع منابع و ظرفیت‌ها با حمایت از حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به معضل اشتغال استان خاتمه دهند.

خسرویان بر لزوم ورود خیرین به حوزه‌های مهارت‌آموزی و کارآفرینی تأکید کرد و گفت: ائمه جمعه استان در تریبون نماز جمعه برای تحقق این مهم یاری‌گر دانشگاه فنی و حرفه‌ای باشند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید