پتانسیل دانشبنیانها با بیزینس کوچینگ افزایش مییابد
به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، کوچینگ کسبوکار آخرین چیزیست که به ذهن یک کارآفرین یا رهبر در شرکت میرسد. هر چقدر که رتبههای اجرایی شرکت بالاتر رود، فرصتهای افراد برای راهنمایی و مربیگری محدودتر میشود. درعین حال تقاضا برای زمان و توجه به افراد در شرکتها افزایش مییابد. این اتفاق برای صاحبان مشاغل کوچک بدون مشاور و بازخورد متخصص مشکل اساسی محسوب میشود. حال کارآفرینان و مدیران شرکتها با گسترش نقشها و کسبوکارشان چگونه به رشد خود میتوانند ادامه دهند. بیزینس کوچینگ پاسخ این سوال است. کوچهای کسبوکار، متخصصان باتجربهایی هستند که استارتآپها، کارآفرینان و رهبران شرکتها را با مشاوره و بازخورد بر اساس نیازهای واقعی کسبوکارشان توسعه میدهند.
**بیزینس کوچینگ؛ کاتالیزور برای ایجاد برنامههای عملیاتی
بهترین کوچینگهای کسبوکار، تجربههای واقعی خود را با مهارتهای مربیگری مانند گوش دادن فعال و توانایی رسیدن به سوالات ترکیب میکنند. علاوهبر این، بیزینس کوچینگ میتواند کاتالیزوری برای ایجاد و دستیابی به برنامههای عملیاتی باشد. آنها همچنین میتوانند نتایج واقعی و موفقیت کسبوکار را با استفاده از کوچهای حرفهای هدایت کنند.
بیزینس کوچینگ، فرآیندی است که در آن یک کوچ حرفهای، تاجر را در تعقیب اهداف کاری خود راهنمایی میکند. بیزینس کوچینگ امکان دارد به مشتری خود در ایجاد مهارتهای رهبری، ایجاد استراتژیهای تجاری یا بهبود طرز فکر خود کمک کند. انتخاب بیزینس کوچینگ به این بستگی دارد که صاحبان شرکت از کوچ خود چه انتظاری دارند.
**امکانپذیری بازگشت سرمایه برای شرکتها با کوچ حرفهای
یکی از عوامل مهم در انتخاب کوچ رشد و توسعه کسبوکار است. کار با کوچ به شریک تجاری در شرکتها تشبیه میشود و به مشتریان کمک میکند تا شکافها و چالشهای خود را در کسبوکار کشف کنند. کوچ باتجربه و حرفهای میتواند به مشتری کمک کند تا در روند همسویی ارزشهای شخصی و شرکتی شرکت کند و همین امر موجب میشود تا مشتری چشمانداز قوی، حضور اجرایی و اعتماد بهنفس لازم را برای هدایت تیم خود به سمت موفقیت ایجاد کند. بیزینس کوچینگ برای سرمایهگذاری در شرکتها امری مهم تلقی میشود، زیرا بازگشت سرمایه برای این شرکتها ممکن است.