اخبار جدید استخدام اموزش و پرورش
کارواشتغال به نقل از فارس : مهدی اسماعیلی در مورد برنامههای دولت آینده برای بهبود شرایط آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش هر کشوری زیرساخت و ترقی آن کشور را مهیا میکند، هر کشوری که به نظام آموزش و پرورش خود توجه کند، بیشک در سطح جهانی پلههای ترقی را طی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: مجلس یازدهم تا این لحظه پای کار بوده از آموزش آنلاین تا رتبهبندی معلمان؛ انتظار مىرود دولت آینده نه در شعار بلکه در عمل نظام آموزشی را پشتیبانی کند.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به روند رو به رشد شاخصهای علمی در جهان و برای اینکه از قافله عقب نمانیم، نیاز به توجه بیش از پیش به آموزش و پرورش داریم. امیدواریم دولت آینده با روحیه جهادی بتواند نظام آموزشی کشور را که پایه و اساس توسعه ایران است، مورد حمایت خود قرار دهد.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش راهکار مناسبی حل کمبود معلم
اسماعیلی در مورد بازنشستگی هر ساله ۶۰ تا ۷۰هزار نیروی آموزش و پرورش و کمبود معلم گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش راهکار مناسبی برای حل کمبود معلم در سیستم آموزشی کشور است. متولیان و مسوولان باید برای اجرایی شدن آن هم آموزش وهم پرورش را مورد توجه قرار دهند، البته در اجرایی شدن این سند تا رسیدن به اهداف پیشبینی شده، فاصله بسیار داریم و نظام نامه اجرایی آن هنوز به مرحله تبیین و اجرا نرسیده است. در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیر اجرایی و عملیاتی کردن نظامنامه آموزشی هستیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: براساس سند تحول بنیادین باید کمیت و کیفیت و نحوه تدریس معلمان با توجه به اقتضائات علمی روز و ….مورد توجه قرار بگیرد. در طی سالهای گذشته برای کسری معلمان و تقویت نیروی انسانى از مسیر غیررسمی مجبور به جبران کمبود نیروی مورد نیاز بودیم، بر همین اساس اقدام به جذب نیروى مورد نیاز از بین فارغالتحصیلان مختلف دانشگاهی کردهایم.
اسماعیلى ادامه داد: در سند بنیادین تحول تاکید شده که نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش باید از دانشگاه تربیت معلم و شهید رجایی تامین شود. بر همین اساس در یک دوره کوتاهمدت کسری آموزش و پرورش ساماندهی خواهد شد.
وی متذکر شد: دولت آینده باید یک اولویت در خصوص کسری نیروی کیفیت براى آموزش و پرورش تعیین کند که در مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات به صورت جدی پیگیر این ماجرا هستیم.
نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: استخدام نیروی انسانی تحصیلکرده در آموزش و پرورش طی سالهای اخیر منجر شد با وعده و وعیدهای دولت به این گروهها که چندین سال به سیستم آموزشی کشور خدمترسانی کرده و امروز مسوولان ذیربط اعلام میکنند که برنامهای برای بهکارگیری اینگونه استخدامها در سیستم آموزشی کشور نداریم.
اسماعیلی بیان داشت: مجلس اعتقاد دارد، نباید در حق این گروه از معلمان زحمتکش هم اجحافی صورت بپذیرد. آموزش و پرورش باید نیروی مورد نیاز خود را طی یک تا دو سال آینده از طریق دانشآموختگان دانشگاه تربیت معلم استخدام و جذب کند.
هزینه در آموزش و پرورش نوعی سرمایهگذاری است
وی ابراز کرد: هزینه در آموزش و پرورش در واقع نوعی سرمایهگذاری است. اقتصاد کشور اگر بر مبنای دانش بنیان باشد و مرجع اولیه آن آموزش و پرورش محسوب شود، هر فرد فارغالتحصیلی به عنوان شخص کارآفرین میتواند چرخههای اقتصادی را به حرکت در بیاورد.
نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین متذکر شد: باید به آموزش و پرورش کمک کنیم تا به اهداف والای خود در تربیت سرمایه اجتماعی توجه کند. بدون شک کشوری توسعه یافته در سطح جهان خواهیم داشت اگر که بر مبنای اقتصاد دانش بنیان پایهگذاری شده باشد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: یکی از الزامات آموزشی کشور تخصیص عادلانه ثروت آموزشی است که امیدواریم دولت آینده این مهم را در راس اولویت سیستم آموزشی کشور بگذارد. عدالت آموزشی این نکته را گوشزد میکند که هر دانشآموزی فارغ از مرزهای استانی از آموزش یکسانی بهرهمند شود.
وی تصریح کرد: تاکید کمیسیون آموزش مجلس یازدهم همواره بر این بوده که نباید سیستم آموزشی کشور با کسری بودجه مواجه باشد. در حال حاضر مجلس ریلگذاری سازندهای در بودجهریزی و پایههای آموزشی کشور داشته است و آموزش و پرورش باید با نقش کلیدی خود را که برنامهریزی آموزشی است به دولت ارائه کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان ادامه داد: مجلس در تمام دورهها تلاش خود را کرده تا رتبهبندی معلمان آنگونه که مورد توجه فرهنگیان است، تصویب و به مرحله اجرایی شدن در بیاید. بر همین اساس تمام انتقادها بر رتبهبندی معلمان وارد است و سعی میشود تمام انتقادها در جهت بهبود شرایط رتبهبندی معلمان بهکار گرفته شود.