برگزاری دوره آموزش توانمندسازی ائمه جماعت و مدیران مدارس
تهران – ایرنا – مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش جزئیات برگزاری دوره آموزش و توانمندسازی ائمه جماعت روحانی و مدیران مدارس را تشریح کرد و گفت: دوره آموزش توانمندسازی ائمه جماعت روحانی و مدیران مدارس با حضور ۱۰۰۰ نفر برگزار میشود.
کارواشتغال به گزارش ایرنا از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری پیرامون جزئیات برگزاری دوره آموزش و توانمندسازی ائمه جماعت روحانی و مدیران مدارس تحت عنوان طرح مبین (مدیریت برنامه های یاوران نماز) اظهار کرد: با توجه به ضرورت آموزش و توانمندسازی روحانیون و مدیران مدارس جدیدالانتصاب در حوزه اقامه نماز و روش های جذب دانش آموزان به نماز، این دوره با مشارکت ستاد اقامه نماز کشور و پشتیبانی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند همچنین با تلاش همکاران اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در اردوگاه امام خمینی(ره) شهرستان خمین برگزار می شود.
در این دوره که از ۲۳ آبان تا ۶ آذر برگزار می شود، ۱۰۰۰ از روحانیون و مدیران مدارس از ۷ استان مرکزی، اصفهان، همدان، لرستان، کرمانشاه، قم و قزوین حضور دارند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ادامه داد: در این دوره، بخش تامین محتوا و اساتید برعهده ستاد اقامه نماز است که اساتید تخصصی نماز کشور انتخاب شدند همچنین این دوره در ۴ مرحله برگزار می شود.
هدف از برگزاری این دوره را نیز آشنایی روحانیون و مدیران مدارس با روش های جذب نوجوان و جوانان به نماز است.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اول آبان اعلام کرده بود: دوره توانمندسازی برای یکهزار نفر از کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش سراسر کشور از دوم تا پنجم آبان ماه برگزار میشود. این دوره به صورت ۲سالانه برگزار میشود و اهمیت این دوره از دورههای قبل به این دلیل است که پس از چهار سال به صورت حضوری و با حضور یکهزار نفر از کارشناسان سراسر کشور از دوم تا پنجم آبان ماه برگزار خواهد شد، آخرین دوره حضوری آن در آبان ماه سال ۱۳۹۸ در اردوگاه میرزاکوچک خان رامسر و یک دوره هم به صورت غیرحضوری در اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.
وی افزود: از آنجا که طی این چند سال به واسطه شیوع کرونا و تجربه فعالیت در فضای مجازی که موجب تغییر ذائقه دانش آموزان و همچنین تغییر عوامل موثر در تربیت ناچاریم در روشهای برگزاری، اجرا و حتی ماهیت فعالیتها تغییراتی اعمال کنیم تا بتوانیم به اهداف والای تربیتی خود بیش از پیش دست یابیم.
باقری اظهارداشت: سال گذشته تغییراتی در فعالیتهای این اداره کل در سطح مدارس، مناطق و استانها و کشور به صورت آزمایشی انجام شد و با برگزاری جلسات متعدد به تحلیل و بررسی شیوه آزمایشی پرداختیم و پس از جمع بندی، تغییرات موثری در فعالیتها ایجاد و به صورت رسمی به تمام استانها ابلاغ شد بنابراین ضرورت دارد تا همکاران ما که در صف و مناطق آموزش و پرورش فعالیت میکنند با شیوههای نوین اجرای فعالیتها در مدارس و مناطق آشنا شوند.