جذب ۳۹ ظرفیت برای استخدام مربی آموزش معلولان در مازندران

جذب ۳۹ ظرفیت برای استخدام مربی آموزش معلولان در مازندران

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران، از اختصاص ۳۹ ظرفیت برای استخدام شغل مربی امور آموزش معلولان (کاردرمانگر و گفتاردرمانگر) در استان مازندران خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدسروش ساداتی جمالی  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران، از تخصیص ۳۹ ظرفیت برای استخدام شغل مربی امور آموزش معلولان ( کاردرمانگر و گفتاورد مانگر ) در استان مازندران خبر داد.

وی گفت: امسال دستگاه تعلیم و تربیت دو آزمون استخدامی برگزار کرده است؛ آزمون استخدامی اول ویژه جذب آموزگار ابتدایی بود که ۸ اردیبهشت برگزار شد و آزمون دوم ویژه جذب دبیر و هنرآموز بود که ۱۲ مرداد برگزار شده است.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران بیان کرد: در ماه مهر آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مربی امور آموزش معلولان (کاردرمان و گفتاردرمان) برگزار می‌شود.

جمالی با اشاره به زمان ثبت‌نام در آزمون، افزود: از روز جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ فراخوان ثبت‌نام از طریق مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس https://hrtc.ir منتشر شد و به مدت دو هفته متقاضیان می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند که مهلت ثبت‌نام تا ۳۱ شهریور است.

وی بیان کرد: این افراد تحت عنوان مربی امور آموزش معلولان استخدام می شوند و به عنوان کاردرمان و گفتاردرمان در مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش مشغول به کار می شوند که قرار است کار توانبخشی را انجام دهند.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: روز آزمون ۲۰ یا ۲۱ مهر است که سه روز قبل آن یعنی ۱۷ مهر که کارت ورود به جلسه آزمون منتشر می‌شود که آزمون به صورت متمرکز در مراکز استان‌ برگزار می‌شود.

جمالی با بیان اینکه آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولان شامل سنجش حیطه‌های عمومی، تخصصی و اختصاصی است که بر اساس شغل محل اعلام شده به صورت کتبی برگزار می شود، تاکید کرد: سنجش و ارزیابی صلاحیت ها و شایستگی‌های ( عمومی، تخصصی،حرفه ای ) مورد نیاز برای شغل مربی امور آموزش معلولان با هدف تعمیق سنجش شایستگی‌های معلمی علاوه بر آزمون کتبی صورت می‌گیرد.

 رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استثنایی استان با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی به معنای دسترسی عادلانه همه دانش آموزان به امکانات برابر آموزشی است، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عدالت آموزشی و تربیتی از جمله اصلی‌ترین راهکارها و اهداف کلان نظام تعلیم و تربیت معرفی شده و بارها در طول سند بر ضرورت تحقق آن تاکید شده است.

جمالی با اشاره به اینکه بر اساس قانون باید به ازای هر ۲۵ دانش‌آموز استثنایی، یک نیروی توانبخشی در مدارس استثنایی اشتغال داشته باشد، بیان کرد: با این وجود کمبود نیروی انسانی متخصص و جذب نشدن نیروهای توانبخشی در سال‌های گذشته چالش اساسی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بوده است.

ساداتی با اشاره به استخدام در شغل مربی امور آموزش معلولان، اظهار کرد: شرایطی برای وزارت آموزش و پرورش فراهم شده است که بتواند جذب نیروی توانبخشی متخصص برای مدارس استثنایی و مراکز داشته باشد.

 وی تاکید کرد: ۴۰ درصد نمره آزمون است که شرط ورود به مرحله ارزیابی تکمیلی است و ۶۰ درصد هم از طریق ارزیابی تکمیلی خواهد بود که نمره متقاضیان تعیین می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران در پایان گفت: از  هزار ردیف استخدامی که توسط سازمان اداری و استخدامی به سازمان آموزش و پرورش استثنایی اختصاص داده شده، ۳۹ سهمیه به استان مازندران تعلق گرفته است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید