چه سازوکاری برای جذب معلمین حق التدریس وجود دارد
کارواشتغال : نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلمان حق التدریس یک ظرفیت بالا محسوب می شوند، گفت: باید ساز و کاری تعریف شود که این عزیزان در آموزش و پرورش استخدام شوند.
حجت الاسلام”حسین جلالی” درباره تجمع معلمان مدارس غیرانتفاعی استان کرمان مقابل مجلس که جمعی از معلمان رفسنجان و انار هم در بین آنها حضور داشتتند، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بنده پیش از این هم پیگیر خواسته این معلمان بودم و این موضوع را در جمعشان هم مطرح کردم.
وی عنوان کرد: آموزش و پرورش نیاز به ۲۰ هزار معلم دارد که باید ساز و کاری تعریف شود این معلمان به خدمت گرفته شوند، سوابق برخی از این معلمان بالای ۱۵ سال است و با توجه به اینکه معمولا مدارس غیرانتفاعی افراد باسواد و خبره را گزینش می کنند، این یک فرصت است و باید از این ظرفیت ها در آموزش و پرورش استفاده شود.
جلالی بیان کرد: از مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان های رفسنجان و انار درخواست دارم ساز و کاری برای به کار گیری این عزیزان داشته باشند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس یادآور شد: اگرچه وزیرآموزش و پرورش موضوع اعتبارات، ردیف بودجه و منابع را مطرح می کند، اما باید این کار دنبال شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه به معلمان قول دادم کمیسیون آموزش و تحقیقات را برای رسیدگی به درخواست آنها فعال می کنم، بلافاصله با دکتر زاهدی و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صحبت کردم و خواستار کمک به حق التدریس های غیرانتفاعی شدم که قرار شد در این کمیسیون موضوع در دستور کار قرار گیرد.