آزمون استخدامی جهاد کشاورزی برگزار می شود

آزمون استخدامی جهاد کشاورزی برگزار می شود

مدیرکل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی از برگزاری آزمون استخدام در پایان تیرماه خبر داد و گفت: در سال جاری و سال آتی حدود ۷ هزار و ۸۰۰ نفر از همکاران بازنشسته می‌شوند.

کارواشتغال به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، جواد اسماعیلی اظهارداشت: مدیریت و اداره راهبردی و پایدار باارزش‌ترین دارایی‌های وزارت یعنی سرمایه انسانی از مهمترین و پرکاربردترین عرصه‌های دانش مدیریت است.

مدیرکل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان بزرگترین دستگاه تامین کننده معیشت مردم نیازمند سازماندهی علمی و اثربخش منابع انسانی خود به منظور ارایه خدمات به آحاد جامعه در راستای تامین امنیت غذایی پایدار است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه وظایف یک سازمان زمانی به انجام می‌رسد که یک پشتیبانی همه‌جانبه از بخش ماموریتی سازمان اتفاق بیفتد، افزود: بنا داریم در کوتاه‌ترین زمان سند جامع منابع انسانی را با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی و مشارکت همه دست‌اندرکاران حوزه منابع انسانی دستگاه‌های وابسته و تابعه وزارت متبوع تدوین و اجرایی کنیم.

وی به تشریح سند جامع منابع انسانی پرداخت و گفت: امروزه کلیه سازمان‌های دنیا سعی می‌کنند یک بینش خوبی نسبت به وضعیت پاسخگویی به ماموریت‌ها و وظایف خود داشته باشند، به عبارتی هر سازمان در صورتی می‌تواند فعال و پویا باقی بماند که در رابطه با حوزه مسولیتش به خوبی پاسخگو باشد.

اسماعیلی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی نیز با نقش کلیدی در دولت و تعدد وظایف باید بتواند کلیه نیازهای بخش کشاورزی را پاسخ گوید و این پاسخگویی در حوزه‌های مختلف وزارت متمرکز است.

مدیرکل امور اداری وزارت افزود: شکوفایی در بخش کشاورزی کشور زمانی اتفاق می‌افتد که یک پشتیبانی همه‌جانبه از بخش ماموریتی سازمان اتفاق بیفتد.

اسماعیلی اظهار داشت: کاهش قابل توجه تعداد نیروها زنگ خطری است که اگر با یک روش مناسب مدیریت نشود امکان دارد پاسخگویی به ماموریت‌های ما دچار مشکل شود، لذا بر آن شدیم تا تدوین سند منابع انسانی را در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: این سند جنبه‌های مختلف نیازهای نیروی انسانی را در وزارت مورد پوشش قرار می‌دهد، لذا لازم است یک برنامه‌ریزی درست انجام شود تا در وهله اول نیازهای خود را از نظر مشخصات و تخصص‌ها شناسایی کنیم و در وهله دوم با توجه به کمیت بدانیم که چه تعداد نیرو مورد نیاز داریم که این کاری بسیار گسترده و نسبتاً دشوار است.

مدیر کل مدیر کل امور اداری وزارت گفت: سند جامع نیروی انسانی در حال تدوین است که بزودی با اتمام آن، برای جبران کمبود نیروی انسانی و در واقع تراز نیروی انسانی و برای گرفتن مجوز برای جذب نیرو اقدام خواهد شد.

آزمون استخدامی وزارت جهاد در پایان تیرماه

وی از برگزاری آزمون استخدام در پایان تیرماه خبرداد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی با چالش کمبود نیروی انسانی مواجه است و در سال جاری و سال آتی حدود ۷۸۰۰ نفر بازنشسته می‌شوند که این کمبود با جذب نیرو از طریق آزمون و فضای رقابتی و طبق مقررات امسال تعداد حدود ۲۲۸۸ نفر استخدام خواهند شد.

به گفته اسماعیلی، بخشی از تامین نیروهای انسانی از طریق جذب امریه سربازان متخصص خواهند بود که بزودی فراخوان و زمان ثبت نام آن انجام خواهد شد.

وی از پایین بودن حقوق و مزایای همکاران وزارت جهاد کشاورزی با توجه به وظیفه و مسوولیت و ماموریت سنگینی که در حوزه امنیت غذایی به عهده دارند نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی ابراز گلایه‌مندی کرد و گفت: امیدواریم این مهم مورد توجه مسوولان مربوطه قرار گیرد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید