کنترل گرانی برنج در بازار با کشت قراردادی در مازندران

کنترل گرانی برنج در بازار با کشت قراردادی در مازندران

کنترل گرانی برنج در بازار با کشت قراردادی

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی: نوسان قیمتی برنج در خارج از فصل عرضه با کشت قراردادی سامان می‌گیرد.

 ادیبی مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی در استودیوی خبر ۲۰ و ۴۵ دقیقه شبکه مازندران گفت: همه ساله در اوج عرضه محصول برنج، شالیکاران شاهد قیمت پایین این محصول هستند و به تدریج که عرضه برنج به بازار بیشتر می‌شود، ساز و کار‌های بازار به گونه‌ای عمل می‌کند که قیمت آن افزایش پیدا می‌کند و این افزایش قیمت هم مصرف کننده را اذیت می‌کند و هم شرایط ایجاب می‌کند که هزینه‌های تولید برای تولید سال آتی هم افزایش پیدا کند.

او با اشاره به اینکه این نوسان قیمتی برنج حداقل در ۲۰ سال گذشته بوده است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل این وضع اجرای طرح کشاورزی قراردادی برنج را در دستور کار قرار داده است.

ادیبی گفت: در کشاورزی قراردادی، فاصله قیمتی بین تولید کننده و مصرف کننده با ارائه خدمات حمایتی به شالیکاران از جمله با توزیع نهاده‌های کشاورزی به حداقل خواهد رسید.

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: نیاز کشور به برنج از محل افزایش تولید داخلی مثل توزیع ارقام پرمحصول و ارقام محلی تارم و صدری تامین می‌کنیم و در مواقع خاص که قیمت‌ها نامتعارف بالا می‌رود، به اندازه کافی محصول در اختیار دولت قرار خواهیم داد تا با تزریق به میزان لازم ، نوسانات قیمت برنج در بازار کنترل می‌شود.


بستری ۱۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی مازندران

هم اکنون ۱۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی مازندران بستری هستند.

 ۳۰ بیمار تازه مبتلا به کرونا امروز در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل مرخص شدند و ۴۷ بیمار مبتلا نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

هم اکنون ۱۵۵ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در مراکز درمانی مازندران بستری هستند.

موردی از فوت بر اثر ابتلا به کووید۱۹ امروز در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ثبت نشده است.

ظرفیت بیمارستان‌های مازندران حدود ۴ هزار تخت بیمارستانی است.

شناسایی و بستری ۲۵ بیمار مبتلا به کرونای جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۴۲ نفر ترخیص شدند.

دکتر فرهاد غلامی افزود: ۳۴ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او گفت: اکنون ۱۰۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری هستند.

دکتر غلامی افزود: موردی از فوت بر اثر ابتلا به کووید۱۹ امروز در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران ثبت نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و بهداشت دست تاکید کرد.

شناسایی و بستری پنج بیمار مبتلا به کرونای جدید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش و بستری پنج بیمار مبتلا به کرونای جدید ۲۴ ساعت گذشته در چهار بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: پنج بیمار نیز با بهبودی نسبی مرخص شدند.

دکتر سید علی مظفر پور خوشرودی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۵۳ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۳ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

او گفت: موردی از فوت بر اثر ابتلا به کووید۱۹ امروز در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل ثبت نشده است.


تابش آفتاب بهاری بر پهنه مازندران

آسمان استان امروز و فردا آفتابی و دمای هوا نیز با افزایش همراه است.

، کارشناس هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه از امروز تا چهارشنبه در استان آسمانی صاف و آفتابی همراه با افزایش دما خواهیم داشت ، گفت: چهارشنبه افزایش دما محسوس تر خواهد بود.
نبی پور با بیان اینکه بر اساس نقشه های پیش یابی از اواخر چهارشنبه با وزش باد نسبتا شدید شرایط جوی تغییر می کند افزود: پنج شنبه و جمعه آسمان استان نیمه ابری تا ابری با وزش باد ، کاهش دما و بارشهای پراکنده پیش بینی می شود.
وی خاطرنشان کرد: دریا امروز و فردا موج کوتاه دارد و برای فعالیتهای دریایی مناسب است.
به گفته نبی پور؛ دیروز ساری و امل با بیشینه دمای ۱۷ درجه گرمترین و صبح امروز بلده و کلاردشت با یک درجه زیر صفر سردترین مناطق استان بودند.


مازندران

امشب؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد

نام نویسی آزمون‌های ورودی مدارس استعداد‌های درخشان امشب دوشنبه ۲۹ فروردین به پایان می‌رسد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: ثبت‌نام شرکت در آزمون‌های ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعداد‌های درخشان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تا پایان روز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ تمدید شد.

علی دهقان افزود: داوطلبان برای نام نویسی در آزمون مدارس تیزهوشان می‌توانند از سامانه azmoon.medu.ir امور مربوط به ثبت‌نام خود را پیگیری کنند و در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ثبت‌نام کنند.

او گفت: شرایط ثبت نام استعداد‌های درخشان در مدارس تیزهوشان به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی برای پایه‌های هفتم و دهم تقسیم می‌شوند که شرط اول اشتغال به تحصیل در پایه ششم و شرط دوم کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس در نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی و کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس در نوبت دوم پایه ششم ابتدایی است.

دهقان ادامه داد: در صورتی که دانش آموز در دروس نوبت دوم ششم خود فقط در یک درس خوب کسب کرده باشد و بقیه دروس او خیلی خوب باشد، ثبت نام او در آزمون استعداد‌های درخشان بلامانع است.


مشارکت ۱۵۴ میلیارد تومانی خیران سلامت در مازندران

خیران سلامت پارسال در ساخت و تجهیز مراکز درمانی مازندران ۱۵۴ میلیارد تومان کمک کردند.

،در همایش استانی تجلیل از نیکوکاران و خیران حوزه بهداشت و درمان در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری برگزار شد.

مدیرعامل مجمع خیران مازندران در این همایش گفت: خیران و نیکوکاران استان در زمان همه گیری ویروس منحوس کرونا برای تامین نیاز‌های بهداشتی و درمانی مردم با گذشتن از اموال خود، نامی نیک از خود به یادگار گذاشتند.

طهماسب پور با اشاره به اینکه مجمع خیران سلامت استان بیش از چهار هزار عضو دارد، افزود: خیران سلامت پارسال در ساخت و تجهیز مراکز درمانی مازندران ۱۵۴ میلیارد تومان کمک کردند.

او گفت: خیران سلامت مازندران قرار است ۲۰ طرح درمانی دیگر را تکمیل و آماده بهره برداری کنند.

دکتر غلامی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه هم اکنون دو هزار میلیارد تومان طرح درمانی با پیشرفت صفر تا صددرصد در استان داریم، گفت: باید از ظرفیت خیران، برای جبران کمبود نیاز‌های بخش بهداشت و درمان به ویژه در روستا‌ها و متاطق محروم و دور دست استفاده کنیم.

در پایان این آیین از خیران حوزه سلامت مازندران با اهدای هدایایی قدردانی شد.


به مناسبت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران

ارتقای وضعیت آموزش درجه داری در دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر

فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر: این دانشگاه در حوزه دانش و درجه‌داری امروز به مرحله رسیده که دانش آموختگانش سازنده تجهیزات نظامی هستند.

فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر با بیان اینکه همواره برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان آماده هستیم، گفت: امروز تجهیزات نظامی و ارتش آن قدر توانمند است که می‌تواند عمق راهبردی دشمنان را مورد تحلیل قرار دهد و هرگونه اشتباه دشمنان تبعات سنگینی برای آنان خواهد داشت.

دریادار دوم آریا شفقت رودسری با اشاره به ارتقای سطح علوم دانش بنیان در این دانشگاه و نیرو گفت: امروز سازنده تجهیزات دریایی در سطوح مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه دانش وضعیت دانشگاه و مراکز آموزش درجه داری در سطحی ارتقا پیدا کرده که منشأ آن را در عمل می‌بینیم، گفت:: این دانشگاه امروز در حوزه دانش و درجه‌داری به مرحله رسیده که دانش آموختگانش سازنده تجهیزات نظامی زیرسطح، بالای سطح، پهبادی، عرصه تفنگداری و ناوشکن هستند.

دریادار دوم شفقت گفت: در حال حاضر حدود هفت رشته کارشناسی ارشد مختلف در دانشگاه دریایی نوشهر در حال آموزش است و با توجه اینکه دانشگاه قطب دریایی کشور به شمار می‌رود ارتباط خوبی با پارک علم و فناوری مازندران در غرب استان داریم. ضمن اینکه مرکز رشد و فناوری در پنج سال گذشته با حمایت نیروی دریایی در این شهرستان راه اندازی شده است.

او ادامه داد: با انجام کار‌های مهارتی و کار ورزی در صحنه تلاش می‌کنیم تا افسران توانمندتری وارد عرصه کارزار شوند و دانشجویان در طول دوره کارشناسی به کارورزی‌های بلندمدت در مناطق عملیاتی و جنوب اعزام می‌شوند.


زبان شعر ابزاری برای انتقال دستاورد‌های انقلاب

،نماینده ولی فقیه در مازندران در نشست شعر هنرمندان بسیجی استان گفت: هنرورزی با هدف حفظ دستاورد‌ها و ارزش‌های دینی در مبارزه با بدخواهان انقلاب نقش موثری در حفظ و احیا ارزش‌ها دارد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه نرمش و سازش امام حسن علیه السلام در حفظ دین اثرگذار بوده است افزود: هر یک از ائمه با ویژگی ارزنده حفظ دین را محقق کرده اند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان مازندران نیز در این نشست گفت: ۶ هزار بسیجی هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی هستند.

هراسانی افزود: ۱۰ انجمن هنری ، شعر، فیلم، عکس و داستان نویسی زیرمجموعه بسیج هنرمندان مازندران هستند و با هدف جهاد تبیین و نیز تجدید بیعت با مقام معظم رهبری شعرخوانی انجام می‌شود.


راه‌اندازی بانک ایده و تجربه برای مدیران و معلمان مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از راه‌اندازی بانک ایده و تجربه برای مدیران و معلمان استان خبرداد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: برای سهیم شدن معلمان و مدیران مدارس مازندران از ایده‌ها و تجربیات یکدیگر، به زودی بانک ایده و تجربه در آموزش و پرورش استان راه‌اندازی می‌شود.

مصطفی عابدی افزود: در این طرح تجربیات و ایده‌های عملیاتی معلمان و مدیران موفق با راه اندازی بانکی سامانه‌ای در دسترس دیگر معلمان و فرهنگیان  استان قرار خواهد گرفت.

او  مدیران مدارس و معلمان را محور اصلی آموزش و پرورش و نیرو‌های ستادی را پشتیبان آنان دانست و گفت:وظیفه ما تنها حمایت و پشتیبانی از مدارس است و باید با ارائه مدل جدیدی از مدیریت، مولفه‌های سرمایه اجتماعی اعم از اعتماد، مشارکت و پیوند را ارتقاء بخشیم.


مازندران در تدارک حمایت از نساجی

تیم نساجی مازندران در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال، با حمایت تماشاگران فرداشب به مصاف مس کرمان می‌رود.

 دیدار‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال، امشب و فرداشب با انجام دو دیدار برگزار می‌شود.

در یکی از دیدار‌های این مرحله تیم نساجی مازندران از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه فردا سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف مس کرمان می‌رود.

نساجی که در مراحل قبلی تیم‌های همشهری آرمان گهر و گل گهر سیرجان را شکست داده بود در مرحله یک چهارم نهایی موفق به شکست استقلال تهران شد و اینک عزم خود را جزم کرده تا بتواند با عبور از سد حریف کرمانی، به فینال راه پیدا کند و با برتری در دیدار نهایی، نخستین بار یک تیم مازندرانی را صاحب جام قهرمانی این رقابت‌ها کند.

قضاوت این بازی را سیدمهدی سیدعلی با کمک محمد عطایی، وحید سیفی و مهدی اجاقی به‌عهده دارند.

جلسه هماهنگی قبل از دیدار دو تیم نساجی مازندران و مس کرمان با حضور مسئولان دو تیم در سازمان لیگ برگزار و مقرر شد نساجی در این دیدار قرمز و مس کرمان سفید بپوشند.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی، دو تیم آلومینیوم اراک و تیم دسته دومی خلیج فارس ماهشهر از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب به دیدار هم می‌روند تا چهره یک تیم فینالیست مشخص شود.

کمپین ۳۰ هزار نفری در آزادی
خبر‌ها حاکیست در همه شهر‌های استان مازندران و حتی استان‌های همجوار برای انتقال تماشاگران به تهران اتوبوس گذاشته اند. البته مازنی‌های زیادی هم مقیم پایتخت هستند. کمپین آن‌ها برای این بازی چنین نام گرفته است: ۳۰ فروردین برای حضور ۳۰ هزار نفری در استادیوم آزادی.

بهترین اتفاق برای نساجی در پایتخت رقم خورده است. ۹ اردیبهشت ۹۷؛ در استادیوم تختی تهران و در حالی که در این استادیوم جای سوزن انداختن نبود در دیدار پایانی مسابقات لیگ دسته یک در آن سال؛ نساجی با هدایت جواد نکونام ۶ گل به راه آهن زد و با ۶۴ امتیاز به عنوان تیم دوم بعد از نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر صعود کرد. این نتیجه موجب شد تا نساجی بعد از ۲۴ سال بار دیگر به سطح اول فوتبال کشور برگردد و برای اولین بار لیگ برتری شود.

بعد از این اتفاق، اما اتفاق بزرگتری برای نساجی در راه است. نساجی با شکست استقلال در استادیوم آزادی و در ضربات پنالتی به دیدار نیمه نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور راه پیدا کرده است و بار دیگر سه شنبه شب در استادیوم آزادی میزبان تیم مس کرمان خواهد بود. در صورت پیروزی در این بازی به دیدار پایانی جام حذفی باشگاه‌های کشور راه پیدا خواهد کرد.

این رویای دیرینه مازنی‌هاست. فتح جام قهرمانی حذفی؛ رویایی که بدون شک رسیدن به آن آسان نخواهد بود.

فتح جام قهرمانی حذفی اگر برای نساجی رخ دهد بهترین اتفاق در تاریخ بیش از ۶۰ ساله این باشگاه خواهد بود. تماشاگران نساجی می‌خواهند در این مسیر یار دوازدهم نساجی باشند. آن‌ها به دنبال حضور پرشور در استادیوم آزادی هستند. همانند دیدار با راه آهن تا به شاگردان ساکت الهامی در جریان بازی با مس کرمان کمک کنند. آن هم با ۹۰ دقیقه تشویق بی امان.


 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید