اخبار گیلان : رییسي گفت گیلان استانی با سرمایه های انسانی و مادی فراوان

اخبار گیلان : رییسي گفت گیلان استانی با سرمایه های انسانی و مادی فراوان

رییسي: گیلان استانی با سرمایه های انسانی و مادی فراوان
رییس جمهور: گیلان سرمایه های مادی و معنوی فراوانی دارد که باید برای تولید و اشتغال از آن به خوبی بهره برد .

کارواشتغال به نقل از صداوسیمای مرکز گیلان : رییسي: گیلان استانی با سرمایه های انسانی و مادی فراوانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ دکتر سید ابراهیم رییسی در دیدار نخبگان ، علما ، خانواده شهدا ، ایثارگران و جمعی از قشرهای مختلف مردم با وی در سالن شهدای ناجا گفت : توفیقی برای بنده است که در خدمت اقشار مختلف مردم گیلان هستیم و به دلیل شرایط کرونایی نمی توانیم در اجتماعات استانی و شهرستانی در خدمت مردم باشیم و امیدواریم با بهتر شدن اوضاع کرونایی با مردم ولایی ، شهیدپرور و انقلابی گیلان دیدار داشته باشیم .
رییس جمهور گفت : در این نشست مشکلات مردم ، دانشجویان ، فعالان اقتصادی و خانواده های معظم شهدا را شنیدیم و تلاش می کنیم تا مشکلات را رفع کنیم .

رییسي: گیلان استانی با سرمایه های انسانی و مادی فراوانگیلان استانی با افتخارات فراوان

وی افزود : استان گیلان افتخارات بسیاری دارد ، از چهره های برجسته و نامدار که نه فقط برای گیلان بلکه آثار و برکات آنها برای ایران و جهان اسلامی قابل مشاهده است .
رییس جمهور گفت : میرزا کوچک جنگلی ، آیت الله بهجت فومنی ، محمدی گیلانی و دیگر بزرگان و سرداران این دیار و ۸ هزار شهید استان گیلان ، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و آزادگان و شهدای مدافع حرم که افتخار این استان هستند .

رییسي: گیلان استانی با سرمایه های انسانی و مادی فراواننیروی انسانی کارآمد سرمایه اصلی گیلان

دکتر سید ابراهیم رییسی گفت : گیلان استانی است که نیروی انسانی کارآمد از سرمایه های ارزشمند آن است که می تواند منشا تحول باشد .
دکتر سید ابراهیم رییسی گفت : گیلان سرمایه های مادی و معادن و ذخائر و صنایع فراوانی مانند جنگل ، دریا و ظرفیت های بسیاری دارد که می تواند احیا شود و برای رفع مشکلات استان به کار گرفته شوند.
وی گفت : استان گیلان در پیوستن به شانگهای ، اکو و اتحادیه اوراسیا و همه پیمان های منطقه ای می تواند محور قرار بگیرد ولی در ابتدا باید منطقه را بشناسیم و مورد بهره برداری قرار دهیم .
رییس جمهور همچنین در خصوص منطقه آزاد گفت : این منطقه در ابتدا برای صادرات و تولید ایجاد شد نه گردشگری و باید جایگاه اشتغال با محوریت تولید و صادرات برای گیلان و کشور باشد .

رییسي: گیلان استانی با سرمایه های انسانی و مادی فراوان

زیرساخت های استان باید تقویت شوند

رییس جمهور با اشاره به توسعه پایدار اقتصادی و اشتغال جوانان گفت : باید کارگروهی تشکیل شود تا کارخانه های نیمه تعطیل و تعطیل شناسایی و مشکلاتشان رفع شود چرا که رفع مشکل کارخانه های ساخته شده آسانتر از ساخت کارخانه است.

دکتر رییسی بر تسریع حل مشکل کارخانه پوشش تاکید کرد .

رودخانه های زرجوب و گوهررود باید احیا شوند

وی به رودخانه های زرجوب و گوهررود هم اشاره کرد و گفت : این دو رودخانه باید مانند اسمشان زر و گوهر باشند و از فضای اطراف آنها برای گردشگری استفاده شود .

رییس جمهور گفت : همین فردا باید کارگروهی برای رفع کامل مشکل رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت و احیا تالاب تشکیل شود.

وی از مردم هم خواست در این کار مشارکت کنند .

رییسي: گیلان استانی با سرمایه های انسانی و مادی فراوانگیلان قطب کشاورزی کشور

دکتر رییسی گفت : گیلان قطب کشاورزی است و باید موانع آن برطرف شود و کارها باید علم پایه دنبال شود و ارتباط بین دانشگاه ، کار و صنعت و ارتباط با نخبگان باید در کشور و این استان حفظ شود.

رییس جمهور گفت : برای این قبیل کارها افراد مجرب و تحصیلکردگان می توانند سرمایه بزرگ برای کشور و دولت باشند.

وی خطاب به دستگاه های دولتی گفت : هیچ دستگاه دولتی حق ندارد ساحل را اشغال کند و باید به میزان قانونی یعنی ۶۰ متر به نفع مردم عقب نشینی و ساحل را آزاد کند .

رییس جمهور به روستاییان گفت : به برکت انقلاب امروز همه روستاهای کشور جاده ، آب ، خانه بهداشت ، مدرسه و بعضی روستاها گاز دارند ولی چرا نباید جاذبه گردشگری داشته باشند ؟

روستاییان می گویند چون اقتصاد روستا فعال نیست و وام برای غیر کشاورز است و اینکه باید بعد از برداشت محصول تضمین شوند .

رییسي: گیلان استانی با سرمایه های انسانی و مادی فراوانچای گیلان چایی بی نظیر

رییس جمهور به سفر هفته گذشته اش به روسیه اشاره کرد و گفت : در این سفر روس ها مشتاق خرید محصولات کشاورزی گیلان بودند .

دکتر رییسی به چای تولیدی گیلان اشاره کرد و گفت : اگر کسی چای گیلان را بنوشد ، محال است چای دیگری استفاده کند .

خارجی ها طالب چای ایرانی

وی گفت : چای گیلان در داخل کشور خوب شناخته نشده است ولی در خارج از کشور طرفداران زیادی دارد .

وی به چای های سنواتی هم اشاره کرد و گفت : این چای ها در انبارها ذخیره شده و دیگر مصرف انسانی ندارد درحالیکه می توانست با بسته بندی و نگهداری درست قابل فروش و صادرات باشد ، البته کارهایی در این زمینه شروع شده که در حوزه امنیت غذایی مورد توجه است .

اجرای طرح تحول صنعتی ، کشاورزی، تولید و اشتغال به نفع مردم

رییس جمهور به طرح تحول صنعتی ، کشاورزی ، تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت : مدیرانی که در این حوزه کار می کنند باید کارآمد باشند و وضعیت موجود را مدیریت کنند و شرایط را به نفع مردم و مطابق فرمایشات رهبر در بیانیه گام دوم انقلاب تغییر دهند.

توسعه اقتصاد گردشگری با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی گیلان

سید ابراهیم رییسی در ادامه سخنانش بر حمایت از بخش گردشگری و فرهنگی در گیلان تاکید کرد و گفت : گسترش اقتصاد گردشگری گیلان باید با استفاده از ظرفیت های فرهنگی این استان انجام شود .

رییس جمهور همچنین از آیت الله بهجت فومنی به عنوان یکی از سرمایه داران کره زمین به دلیل داشتن سرمایه معنوی و علم فراوان و پشتوانه انقلاب نام برد و گفت : هر شخص برجسته در دنیا ، باید از ظرفیت های علمی این افراد استفاده کند، مانند امام بزرگوار ، طلاب و دانش پژوهان که دولت می تواند با استفاده از ظرفیت های آنان سبک زندگی اسلامی را ترویج کند.

سید ابراهیم رییسی همچنین به شخصیت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت : این سردار بزرگ، نقطه قوت ما و چهره شناخته شده ای بود که موجب ایجاد امنیت در منطقه بود.

رییسي: گیلان استانی با سرمایه های انسانی و مادی فراوانتحقق بیانیه گام دوم انقلاب در بستر حرکت انقلابی و جهادی

وی با اشاره به ۴۰ سال گذشته از انقلاب اسلامی ایران گفت : در بستر بیانیه گام دوم انقلاب باید با بحث های آکادمیک و حوزوی نقاط قوت و ضعف بررسی شده و عقب ماندگی ها جبران شود.

وی افزود : برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ، باید حرکت انقلابی و جهادی انجام شود و فرصت هایی که دشمن نمی خواهد از آنها استفاده شود، توسعه یابد تا کشور پیشرفت کند.

رییس جمهور به زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت : زنان سرپرست خانوار باید اشتغال خوب و زندگی آبرومندی داشته باشند و جمعیت گیلان با امکاناتی که دولت فراهم می کند افزایش یابد و پیری جمعیت کم شود .

لزوم عزم و نقش آفرینی همگانی برای تحقق گام دوم انقلاب

سید ابراهیم رییسی بر لزوم نقش آفرینی همه دستگاه ها ، نیروهای بسیجی ، سپاه ، فرهیختگان و دولتمردان در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد و گفت : باید از زندگی مردم گره گشایی شود .

وی گفت : به دفتر پیگیری استانداری رفتم و مشاهده کردم مشکلات مردم را گوش می کنند و باید نامه ها به دقت خوانده، پیگیری و نتایج هم اطلاع رسانی شود تا مردم امیدوار شوند.


برای دیدن سایر اخبار گیلان لیک زیر را کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-گیلان/

برای دیدن اخبار گیلان در پیج ایستاگرام تخصصی اخبار گیلان لینک زیر گیله خبر را دنبال کنید:

https://www.instagram.com/gile_khabar


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید