استخدام معلم حق التدریسی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از استخدام حداقل ۱۰ هزار نیروی حق التدریسی در آستانه سال جدید تحصیلی خبر داد و گفت: دولت باید با ابلاغ آیین نامه استخدامی حق التدریسان تا پایان مرداد، زمینه جذب این نیروها را فراهم کند.

به گزارش خانه ملت، محمدمهدی زاهدی با انتقاد از تعلل دولت در ابلاغ آیین نامه اجرایی معلمان حق التدرس، تصریح کرد: با توجه به کمبود معلم در آستانه سال تحصیلی جدید در وزارت آموزش و پرروش، دولت باید هرچه سریعتر نسبت به ابلاغ این آیین نامه اقدام کند و نهایتا این آیین نامه را تا اواخر مرداد به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌و‌گو با خانه ملت، افزود: بر اساس قانون پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی، دستگاه‌‎های اجرایی می‌توانند برای استخدام نیروهای حق التدریسی آزمون برگزار کنند لذا این آیین نامه برای طی تشریفات لازم باید زودتر ابلاغ شود.

زاهدی درباره تعداد معلمان استخدامی با اجرای قانون مذکور، گفت: تعداد معلمان استخدامی بستگی به توافق با سازمان امور استخدامی دارد. انتظار مجلس و کمیسیون آموزش از تصویب این قانون استخدام حداقل ۲۰ هزار نفر تا ابتدای مهرماه است اما آنچه مشخص است زمینه برای استخدام حداقل ۱۰ هزار معلم فراهم است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین از پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۷ خبر داد و گفت: در جلسات برگزار شده و پیگیری‌های انجام شده مطالبات تمام بازنشستگان سال ۹۷ تا مهر سال جاری پرداخت می‌شود و در ادامه پرداخت مطالبات بازنشستگان سال ۹۸ انجام خواهد شد.

منبع:ایلنا

برای دیدن اگهی های استخدامی گیلان کیلیک کنید

برای دیدن اگهی های استخدامی مازندران کیلیک کنید

برای دیدن اگهی های استخدامی قزوین کیلیک کنید

برای دیدن اگهی های استخدامی تهران کیلیک کنید

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید