اشتغال هفت هزار و ۸۵۲ کارگر واحدهای تولیدی لرستان تثبیت شد

اشتغال هفت هزار و ۸۵۲ کارگر واحدهای تولیدی لرستان تثبیت شد

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: مشکلات ۲۹ واحد تولیدی استان طی ۹ ماهه امسال رفع و اشتغال هفت هزار و ۸۵۲ کارگر تثبیت شد.

کارواشتغال به گزارش  ایرنا از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، علی جهانی افزود: در راستای رفع مشکلات واحدهای اقتصادی ، ۲۹ واحد راکد و نیمه فعال استان زیر چتر حمایتی قرار گرفتند .

وی اظهار داشت : یکی از اهداف مهم دولت و وزارت کار، حفظ و صیانت از اشتغال موجود است که برای این منظور با همکاری دیگر نهادهای اجرایی، نسبت به رصد و شناسایی بنگاه‌های مشکل دار اقدام شد تا با مسایل آنها در کمیته های تخصصی حل و فصل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود : طی ۹ ماهه امسال ۱۴ کمیته استانی حمایت از بنگاه های مشکل دار با حضور دستگاه های اجرایی تخصصی در بخش های مختلف برگزار و مسائل و مشکلات این واحدها مورد بررسی قرار گرفت.

جهانی تصریح کرد: عمده مشکلات این واحدهای اقتصادی، جرائم و استمهال بدهی بانکی، مالیات، بیمه، سرمایه در گردش و موانع محیط زیستی بود که با رفع آنها، بیش از هفت هزار فرصت شغلی تثبیت شد.

وی اضافه کرد: توسعه سه جانبه گرایی،اتخاذ روش های هوشمندانه و شیوه مدیریت صحیح، تدابیر خردمندانه و همکاری با دستگاه های اجرایی مرتبط از بروز تنش های کارگری و مشکلات پیش روی تولید جلوگیری می کند اما در هر صورت مشکلات تحریم و تورم بر اقتصاد واحدهای تولیدی تاثیرگذار است .

وی ادامه داد: در این راستا حمایت همه جانبه دولت یکی از مهمترین راهکاری های پیشگیری از این مشکلات برای واحدهای تولیدی می باشد .

جهانی در خصوص واحدهای اقتصادی فعال لرستان گفت: هم اکنون ۱۹ هزار و ۱۵۷ واحد اقتصادی و تولیدی فعال با حداقل ۲ نفر بیمه شده تامین اجتماعی تا بیش از ۵۰ نفر کارگر در بخش های مختلف اقتصادی لرستان مشغول فعالیت هستند.

بیش از سه هزار واحد تعاونی با اشتغالزایی حدود ۳۰ هزار نفر در لرستان فعال است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید