اعطای مجوز مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی به سازمان جهاد دانشگاهی گیلان

اعطای مجوز مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی به سازمان جهاد دانشگاهی گیلان

کارواشتغال از ایسناامروز مجوز مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی به سازمان جهاد دانشگاهی گیلان از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اعطا شد.

 دکتر حمیدرضا مسکنی امروز در نشست با سیاوش آقاجانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان و محمد دوستار رییس دانشگاه ازاد اسلامی رشت که در دفتر ریاست اداره تعاون استان برگزار شد، اظهار کرد: توسعه کارآفرینی و آموزش کسب و کار از ضروریات جامعه امروز است و جهاد دانشگاهی گیلان از همه ظرفیت های استفاده می کند تا بتواند در جهت تحقق این امر گامهای اثرگذاری بردارد.

وی افزود: پر واضح است که افراد جویای کار با کسب مهارت و ورود به بازار کار با افراد مختلف توانمند آشنا می شوند و می توانند ایده ها را به ثروت تبدیل کنند.

مسکنی ادامه داد: برخی از افراد جویای کار کافی است برای ایده ایجاد کار راهنمایی شوند و به این ترتیب نه تنها صاحب شغل می شوند بلکه در گامهای بعدی به کارآفرینان موفقی نیز تبدیل می شوند.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی گیلان به رفع موانع و برخی کسب و کارها از سوی این سازمان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با اندکی اصلاحات کسب و کارهای کوچک را می توان به برندهای بزرگ تبدیل کرد افزون بر این با اصلاح مسیر می توان کمک کرد افراد صاحب ایده و خلاقیت به عرصه های مختلف رونق کسب و کار ورود کنند.

مسکنی گفت: آمادگی کامل در جهاد دانشگاهی وجود دارد تا موثرتر و موفق تر در اجرای اهداف توسعه کارآفرینی و مشاغل خرد خانگی استان نقش آفرین باشد.

در ادامه جلسه سیاوش آقاجانی مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه اتصال مراکز علمی توانمند همچون جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد برای توسعه کارآفرینی ضروری است، اظهار کرد: اگر کارآفرینی، علمی پیش برود پیشرفت جامعه سرعت بیشتری به خود می گیرد.

وی افزود: نزدیکی صنعت و دانش امروز در استان ما بسیار مهم است و نیاز به برنامه ریزی های مدون تری دارد تا افراد متخصص وارد بازار کار شوند.

آقاجانی خاطرنشان کرد: استقبال از دانشگاه ها برای اتصال به صنعت خوب است و باید بیش از گذشته نخبگان دانشگاهی را به سمت کار آفرینی هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم می خواهد توان اقتصاد جامعه را ارتقا دهد و ما باید در جهت تحقق این اهداف گامهای موثرتری برداریم.

محمد دوستار رییس دانشگاه آزاد رشت نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه متخصصین در جامعه هیچگاه بیکار نمی مانند، گفت: نیازهای جامعه را باید جوانان جویای کار شناسایی کنند و برای رفع این نیاز حرکت کنند تا در مسیر کارآفرینی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه مهمترین نیازمندی کشور ما بحث اشتغال است، افزود: خوشبختانه ادبیات کارآفرینی در کشور ما جا افتاده است.

دوستار تصریح کرد: با بهره گیری از ظرفیت های دانشگاه آزاد آماده هستیم کمک کنیم تا به افزایش ایجاد اشتغال کمک شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی به سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی گیلان اعطا شد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید