افزایش صادرات کالا‌های غیر نفتی از گمرکات مازندران

افزایش صادرات کالا‌های غیر نفتی از گمرکات مازندران

افزایش صادرات کالا‌های غیر نفتی از گمرکات مازندران

سرپرست اداره کل صمت مازندران از افزایش ۳۸ درصدی صادرات کالا از گمرکات استان خبر داد.

مجید فانی گفت: صادرات کالا‌های غیر نفتی از گمرکات مازندران در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال ۳۸ درصد افزایش داشته است.

۱۷۳ هزار تن کالا در این مدت از مازندران به کشور‌های مختلف صادر شده که  ارزش آن بیش از ۵۱ میلیون دلار بوده است.

به گفته فانی عمده کالا‌های صادرات شده شامل انواع فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی، کیوی، گل و گیاه و فرآورده‌های گوشتی بوده است.


آتش سوزی در یکی از بلندترین ساختمانهای تجاری آمل

ساختمان تجاری ۸ طبقه در آمل دچار آتش سوزی شد که با حضور به موقع آتش نشانان، آتش مهار شد

رییس سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری آمل گفت: آتش سوزی یکی از بلندترین برج‌های در حال ساخت این شهر که عصر امروز سه شنبه شعله ور شده بود، با حضور به موقع آتش نشانان خاموش شد.

روح الله اسماعیلی افزود: آتش ابتدا از طبقات ۳ و ۴ یک برج ۸ طبقه در حال ساخت کوچه آفتاب ۴۶ واقع در بلوار امام خمینی (ره) شعله ور شد و دود سیاه ناشی از آن بخش زیادی از آسمان شهر آمل را در بر گرفت.

وی ادامه داد: با حضور به موقع ماموران ایستگاه مرکزی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری آمل در محل حادثه، با انجام عملیات‌های تخصصی آتش به طور کامل مهار و از سرایت به طبقات و ساختمان‌های کناری پیشگیری شد.

رییس سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری آمل اضافه کرد: آتش از محل انباشته شدن یونولیت‌های طبقات ۳ و ۴ شروع شده و دود سیاهی که فضای شهر گرفته بود، به همین علت بود.

اسماعیلی با بیان اینکه خوشبختانه این سانحه تلفات جانی نداشته است، تصریح کرد: هنوز از میزان خسارت و علت آتش‌سوزی به طور کامل مشخص نشده و پس از انجام تحقیقات کارشناسی اعلام خواهد شد.


تسویه کامل مطالبات موسسات درمانی در مازندران

۲۹۰ میلیارد تومان از مطالبات موسسات درمانی مازندران تسویه شد.

 مدیرکل بیمه سلامت مازندران در جمع با خبرنگاران از پرداخت ۲۹۰ میلیارد تومان بابت مطالبات سال قبل و فروردین امسال به مراکز درمانی و موسسات طرف قرارداد و پزشکان خبر داد و گفت: پرداخت‌های بیمه سلامت به روز شده و همه مطالبات پارسال موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد در بخش سرپایی و بستری تسویه شده است.

میرزایی افزود: شمار بیمه شدگان زیرپوشش بیمه سلامت مازندران یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده و بیش از نیمی از جمعیت استان زیرپوشش این بیمه هستند.

او با بیان اینکه بیمه ۱۵۵ هزار نفر از افراد زیرپوشش نامعتبر است، از این افراد خواست تا با مراجعه به دفاتر پیشخوان، نسبت به تمدید بیمه اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه مسئول تامین سلامت مردم هستیم و باید پاسخگوی خدمات بیمه شدگان باشیم، ادامه داد: در شرایط فعلی بیمه‌ها باید با مردم همراهی داشته باشند تا مردم در تامین دارو، خدمات بستری و جراحی با مشکل مواجه نشوند.

میرزایی گفت: در بحث زوجین نابارور امسال براساس قانون تا سن ۴۹ سال زیرپوشش قرار می‌گیرند و افراد می‌توانند با سه بار مراجعه در سال از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه‌های زوجین نابارور را بیمه سلامت پرداخت می‌کند، افزود: اکنون دو مرکز در ساری و بابل برای خدمت رسانی به زوجین نابارور با بیمه سلامت قرارداد دارند و قرار است به زودی ۴ مرکز دیگر نیز اضافه شوند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: نسخه الکترونیک، بسته پزشکی خانواده، رصد و تحلیل هزینه‌ها در بحث درمان، پژوهش‌های کاربردی در بیمه سلامت، نظارت بر موسسات درمانی، بازدید از موسات پزشکی و داروخانه‌ها و مدیریت هزینه‌ای که در اختیار استان قرار می‌گیرد، از مهم‌ترین برنامه‌های بیمه سلامت مازندران است.


پرداخت ۴۲ درصد مطالبات چایکاران شمال

رئیس سازمان چای کشور: ۴۲ درصد مطالبات چایکاران استان‌های گیلان و مازندران تاکنون پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور گفت: ۴۹ هزار و ۶۱۶ تن برگ سبز چای از ابتدای فصل برداشت بهاره تاکنون از چایکاران استان‌های شمالی خریداری شده که ۱۰ درصد آن مربوط به مازندران و ۹۰ درصد مربوط به گیلان است.

حبیب جهانساز افزود:ارزش ریالی برگ سبز چای خریداری شده حدود ۴۴۶ میلیارد تومان است که ۹۰ و دو دهم درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و کمتر از ۱۰ درصد درجه دو است.

او گفت: از این میزان برگ سبز چای خریداری شده تاکنون ۱۱ هزار و ۱۶۴ تن چای خشک استحصال شده است.

جهانساز افزود: تاکنون ۱۹۰ میلیارد تومان معادل ۴۲ درصد از مطالبات چایکاران را کارخانجات فرآوری چای پرداخت کرده اند.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: بخشی دیگری از مطالبات چایکاران استان‌های شمالی نیز امروز پرداخت می‌شود.


آغاز عملیات اجرایی ۵ هزار واحد مسکونی در مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد مسکونی در استان خبر داد.

 سید محمد نظری گفت: تاکنون ۱۵هزار و ۴۲۰ نفر در استان مازندران که در سامانه جهش تولید مسکن نام نویسی کردند واجد شرایط شدند.

او افزود: مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرائی بیش از ۵ هزار واحد مسکونی در مازندران امروز ۱۰ خرداد در محل پروژه مجتمع مسکونی امام خمینی (ره) بهشهر انجام خواهد شد.

سهمیه مازندران سالانه ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد است که در این استان طی چهار سال باید ۱۵۵ هزار واحد ساخته شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی مازندران پیش از آغاز از دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز استعلام گرفته می‌شود تا امکانات پاسخگوی نیاز‌ها باشد و پس از این مرحله برای فرآیند آماده‌سازی، صدور پروانه ساختمانی و اتصال متقاضی به پروژه اقدام می‌کنیم.

نظری همچنین از تسهیلات ۳۵۰ میلیونی برای مرکز استان و برای سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه ها خبر داد که متقاضیان می توانند پس از اجرای فنداسیون نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

منبع : خبرگزاری صداوسیما


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید