ایجاد بیش از ۵۰۰ شغل با اجرای طرح‌های فناورانه در استان بوشهر

ایجاد بیش از ۵۰۰ شغل با اجرای طرح‌های فناورانه در استان بوشهر

رئیس‌ پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر با اشاره به فعال بودن ۲۰۰ شرکت فناورانه، دانش‌بنیان و صنایع خلاق در استان گفت: در ۸ ماه امسال ۵۰۰ شغل با اجرا طرح‌های فناورانه در استان بوشهر ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ابوالحسن رزمی‌نیا ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر ضمن گرامیداشت هفته تحقیق و پژوهش به اهمیت اشتغال در عرصه فناوری پرداخت و اظهار داشت: امروزه اشتغال‌های سنتی و اداری به سمت و سوی فناورانه هدایت شده است.

وی حمایت از صاحبان ایده، اندیشه و خلاق را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: جوانان دیگر باید از فضای استخدام اداری و اجرایی عبور کنند و به کارهای فناورانه بپردازند.

رئیس‌ پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر با اشاره به فعال بودن ۲۰۰ شرکت فناورانه، دانش‌بنیان و صنایع خلاق در استان گفت: اکنون ۶ مرکز رشد در گناوه، دشتستان، دشتی، کنگان، بوشهر، دانشگاه خلیج‌فارس راه‌‌اندازی شده است.

رزمی‌نیا از افتتاح مرکز رشد هفتم خبر داد و افزود: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در ۸ ماه امسال ۳۸ تسهیلات به مراکز رشد و فناور مستقر در پارک و مراکز رشد استان بوشهر پرداخت شده است.

وی ایجاد اشتغال در هشت ماه امسال را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: تعهد اشتغال پارک علم و فناوری در هشت ماه امسال ایجاد ۴۸۶ فرصت شغلی بود که در این راستا ۵۰۰ شغل با اجرا طرح‌های فناورانه در استان بوشهر ایجاد شد.

رئیس‌ پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر با اشاره به فعال بودن ۲۰۰ شرکت فناورانه، دانش‌بنیان و صنایع خلاق در استان تصریح کرد: اکنون ۱۵۳ شرکت فناورانه، ۴۸ شرکت دانش‌بنیان و ۷ شرکت صنایع خلاق در استان بوشهر، فعال است.

رزمی‌نیا با بیان اینکه ۱۵ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان بوشهر در حوزه دریا فعالیت دارند اضافه کرد: اکنون ۴ شرکت در صنایع فنی دریایی و ۵ شرکت در صنایع زیست فناورانه دریایی فعال هستند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید