ایلان ماسک بار دیگر به داد دوج کوین رسید!

ایلان ماسک بار دیگر به داد دوج کوین رسید!

تقریباً یک ماه پس از آن‌که قیمت دوج کوین (DOGE) به حدود ۰٫۱ دلار سقوط کرد، این میم کوین اکنون یک حرکت بازگشتی را شروع کرده و روند قیمتی آن، نوید صعود بیشتر را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ می‌دهد.

کارواشتغال به نقل از ارزاکس به نقل از  وبسایت کوین تلگراف، در زمان انتشار این خبر، دوج کوین در محدوده قیمتی ۰٫۱۵ دلار معامله می‌شود که در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته، ۵ درصد و نسبت به هفته گذشته، نزدیک به ۱۳ درصد رشد دارد.

رشد اخیر قیمت این رمزارز پس از افشای خرید تقریباً ۳ میلیارد دلار از سهام توییتر توسط ایلان ماسک در ۴ آوریل، آغاز شد. به دنبال انتشار این خبر، قیمت دوج کوین به بالاترین سطح دو ماهه خود رسید.

همان‌طور که می‌دانید، ماسک بزرگترین حامی جامعه دوج کوین است. او حتی این میم کوین را به عنوان یک ابزار پرداخت در فروشگاه آنلاین محصولات شرکت تسلای خود می‌پذیرد. حال، بسیاری معتقدند که سرمایه‌گذاری جدید ماسک می‌تواند به پیشبرد طرح‌های رمزارزی در توییتر کمک کند و حتی شاهد ادغام DOGE در این شبکه اجتماعی باشیم.

تحلیل قیمت دوج کوین

سرمایه‌گذاری ماسک در توییتر به دوج کوین کمک کرد تا از الگوی کنج نزولی (falling wedge) خارج شود. همان‌طور که از نام آن پیداست، الگوی کنج نزولی یک الگوی نزولی است و زمانی ظاهر می‌شود که قیمت در محدوده‌ای که توسط دو خط روند همگرا و نزولی تعریف شده، تثبیت شود. الگوی کنج نزولی زمانی باطل می‌شود که قیمت قاطعانه از خط روند بالایی خود، بالاتر رود. در چنین شرایطی، معامله‌گران معمولاً انتظار دارند که قیمت دارایی به اندازه حداکثر فاصله بین خطوط روند بالایی و پایینی کنج، افزایش یابد.

از آن‌جایی که قیمت DOGE هم تحت این الگو قرار داشت، احتمال ادامه رشد آن پس از صعود به بالای خط روند بالایی در ۴ آوریل افزایش یافته است. بنابراین، انتظار می‌رود که این میم کوین اکنون به سمت ۰٫۳۷ دلار حرکت کند که حدود ۱۵۰ درصد بالاتر از سطوح فعلی است.

نمودار کندل هفتگی DOGE/USD به همراه الگوی کنج نزولی.

با این حال، حجم پایین معاملات دوج کوین که نشان می‌دهد معامله‌گران به این رالی اعتمادی ندارند، ممکن است خطری برای صعود قیمت این ارز دیجیتال باشد.

علاوه بر این، DOGE در حال حاضر در سطوح کمتر از دو سطح بحرانی، یعنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای (نمودار سبز در شکل زیر) در حدود ۰٫۱۵ دلار و میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای (نمودار قرمز در شکل زیر) نزدیک به ۰٫۱۷ دلار، معامله می‌شود.

نمودار کندل هفتگی DOGE/USD به همراه میانگین‌های متحرک نمایی و حجم معاملات.

عقب‌نشینی از این سطوح باعث خواهد شد که دوج کوین به خط روند بالایی کنج نزولی بازگردد و دوباره آن را به عنوان یک سطح حمایتی آزمایش کند. از سوی دیگر، روند نزولی طولانی‌مدت ممکن است خطر بی‌اعتبار شدن رالی صعودی را به همراه داشته باشد.

بنابراین، برای آن‌که دوج کوین بتواند به هدف ۰٫۳۷ دلاری خود دست یابد، باید خط روند بالایی کنج را به عنوان حمایت داشته باشد و با بیشتر شدن حجم معاملات، قیمت این رمزارز به بالاتر از میانگین‌های متحرک نمایی ۲۰ و ۵۰ هفته‌ای افزایش یابد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید