بررسی راهکار‌های محرومیت زدایی از مناطق روستایی گیلان

بررسی راهکار‌های محرومیت زدایی از مناطق روستایی گیلان

استاندار از ساخت ۳۵۰ واحد مسکونی برای محرومانی که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نیستند خبرداد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در جلسه محرومیت زدایی استان با اشاره به سیاست‌های ابلاغی دولت سیزدهم در حوزه محرومیت زدایی، اجرای هرچه بهتر و به موقع این مهم را از سیاست‌های راهبردی دولت خواند و گفت: هدف از اجرای طرح محرومیت زدایی کاهش فاصله طبقاتی و ریشه کنی فقر در کشور است.
وی مردمی شدن اقتصاد را اقدامی اثربخش در حوزه محرومیت زدایی دانست که با وجود گذشت مدت کوتاهی از آغاز آن، تاثیرات مطلوبی را در جامعه به وجود آورده است.
استاندار گیلان با بیان اینکه ساخت مسکن برای محرومان در راستای عدالت اجتماعی طرح ریزی شده، به ساخت ۳۵۰ واحد مسکن محرومین، منفک از واحد‌های احداثی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا هرچه زودتر امکان ساخت واحد‌های بیشتری را برای افراد کم برخوردار جامعه فراهم کنیم.
وی به سفر رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به گیلان در پی دیدارش با مهندس فتاح اشاره کرد و افزود: قطع یقین با توجه به محوریت محرومیت زدایی فعالیت‌های این نهاد ارزشمند که مولود انقلاب اسلامی است؛ سفر ایشان منشا خیرات و برکات فراوانی برای توسعه مناطق کم برخوردار و محروم این استان خواهد بود.
دکتر عباسی از آمادگی بنیاد مستضعفان کشور برای همکاری در اجرای طرح‌های محرومیت زدایی گیلان خبر داد و گفت: به منظور تامین زمین برای اجرای طرح ملی مسکن، در دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان کشور خواستار واگذاری بخشی از اراضی این بنیاد برای اجرای پروژه مسکن ملی شدم.
وی به کمبود زمین روستایی برای اجرای طرح‌های زیرساختی از جمله جاده روستایی اشاره و تصریح کرد: برنامه‌های اجرایی در حوزه فراهم کردن زیرساخت جاده‌ها در مناطق ییلاقی وکوهستانی شهرستان‌های شفت، تالش، املش، رودسر و ماسال و دیگر ارتفاعات که دارای سکنه و صعب العبور بوده با اولویت مناطق کم برخوردار در دستور کار است.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه وجود کارخانه سیمان در محور سیاهکل – دیلمان – املش موجب تخریب آسفالت این محور شده، از آغاز روند مرمت آسفالت در این محور خبر داد و گفت: مرمت آسفالت دیلمان – املش- رحیم آباد و نیز محور کلیشم رودبار به دیلمان سیاهکل نیز در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: در حوزه سرمایه گذاری نیز در تلاشیم تا شماری از بنگاه‌های اقتصادی را فعال کنیم.
دکتر عباسی به پیگیری واگذاری اراضی بنیاد علوی به مردم طی یکسال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا سند اراضی مربوط به بنیاد علوی که خواسته قدیمی مردم منطقه است را به مردم واگذار کنیم.
استاندار گیلان تصریح کرد: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدامات شایانی در بخش‌های مختلف از جمله ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات در نقاط مختلف شهری و روستایی صورت گرفته و نسبت به دوران پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی افزایش چمشگیری داشته است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید