بررسی عمده‌ترین اولویت‌ها و مشکلات گیلان با استاندار گیلان

بررسی عمده‌ترین اولویت‌ها و مشکلات گیلان با استاندار گیلان

نشست مجمع نمایندگان با استاندار

بررسی عمده‌ترین اولویت‌ها و مشکلات گیلان با استاندار

استاندار گیلان: خط آهن رشت – بندر کاسپین و باقیمانده‌ی آزادراه رشت – قزوین، دهه فجر امسال به بهره برداری خواهند رسید.

در این نشست عمده‌ترین اولویت‌ها و الزامات استان نظیر تسریع در روند ساماندهی پسماند، تکمیل طرح‌های زیربنایی و ارتباطی، لزوم تامین برق صنایع، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، نحوه‌ی تخصیص منابع اعتباری برای تامین آب آشامیدنی و کشاورزی روستایی، تامین و تضمین انرژی در فصل گرما، توسعه‌ی راه روستایی، لزوم بازنگری در طرح‌های هادی برخی روستا‌ها برای حمایت از روستانشینان و تقویت تولید، تامین و تضمین کالا‌های اساسی در بازار، پیشگیری و مقابله با هرگونه احتکار و کم فروشی و همچنین راه اندازی طرح‌های راکد عمرانی و زیر بنایی بررسی و بر لزوم تشریک مساعی برای پیگیری الزامات مرتبط با این حوزه‌ها در سطح استانی و ملی تاکید شد.

استاندار در این نشست از پیگیری روزانه‌ی طرح‌های زیربنایی و عام المنفعه‌ی استان در حوزه‌ی خط آهن و بزرگراه خبر داد و گفت: اتمام و بهره برداری از طرح خط آهن رشت – بندر کاسپین و ۸ کیلومتر باقیمانده‌ی آزادراه رشت قزوین در حدفاصل رودبار – منجیل از برنامه‌هایی ست که بطور حتم در دهه‌ی مبارک فجر امسال تحقق می‌یابد.

دکتر اسدالله عباسی همچنین از تخصیص هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آب رسانی به ۸۱۱ روستای گیلان خبر داد و گفت: پیگیری روند اجرای طرح‌های سد سازی به ویژه سد شفا رود در غرب گیلان نیز از اولویت‌هایی ست که در دستور کار قرار دارد و علاوه بر این مشکلات حوزه‌ی طرح هادی روستایی و منابع طبیعی نیز بطور جد پیگیری خواهد شد.

مهرداد گودرزوند چگینی ، رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز بر ضرورت تعامل و همکاری نمایندگان استان با دولت برای تسهیل فرایند اجرای انواع طرح‌های عمرانی و زیر بنایی تاکید کرد و گفت: در همین راستا به زودی نشست مشترکی با وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهر سازی و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار می‌شود.

در ادامه‌ی این نشست آقایان جبار کوچکی نژاد ، سید علی آقازاده، محمد رضا احمدی از نمایندگان مردم رشت و خمام، احمد دنیامالی، نماینده‌ی بندر انزلی، سید کاظم دلخوش نماینده‌ی مردم صومعه سرا، رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل، حسن محمدیاری نماینده‌ی تالش، رضوانشهر و ماسال، پرویز محمد نژاد نماینده‌ی لنگرود و غلامرضا مرحبا نماینده‌ی مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هر یک در سخنانی نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص لزوم پیگیری جهت مصرف منابع بانکی در داخل استان، نحوه‌ی بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی، طرح مسکن ملی، بازسازی آب بندان‌ها و منابع آب کشاورزی، توزیع مطلوب و هدفمند آب مورد نیاز شالیزارها، تسهیل در روند جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، تامین برق مورد نیاز صنایع، کاهش تعرفه‌ی برق مشترکان خانگی در فصل گرما، ارتقاء خدمات زیر بنایی در حوزه‌ی آب، برق، گاز و تلفن و تسریع در روند اتمام طرح‌های زیرساختی و عام المنفعه ارایه و بر لزوم همکاری و همراهی با مدیران اجرایی جهت تسریع در روند رسیدگی به مشکلات جامعه تاکید کردند.


در ۶ روز گذشته

برخورد پلیس گیلان با بیش از ۷۰ گروه گردشگری و ورزشی بدون مجوز

رئیس پلیس راه گیلان از برخورد با ۷۸ گروه گردشگری و ورزشی بدون مجوز در جاده‌های استان خبر داد.

سرهنگ جاور صفاری گفت: ماموران پلیس راه استان از ۶ روز گذشته تاکنون، از تردد ۶۷ گروه گردشگری بدون مجوز در قالب ۲۲ اتو‌بوس و ۱۷ مینی‌بوس شامل ۷۹ نفر، ۱۱ گروه دوچرخه‌سواری شامل ۲۸ نفر و همچنین ۱۳ خودروی آفرودی شامل ۲۱ نفر در جاده‌های استان جلوگیری کردند.

وی با اشاره به تردد مداوم خودرو‌های سبک، سنگین، موتورسیکلت و دوچرخه‌سوار در معابر برون شهری، افزود: مسئولان کاروان‌های گردشگری و ورزشی باید با رعایت استاندارد‌های لازم، مجوز‌های قانونی تردد را برای حفط امنیت اعضای گروه خود از قبل تهیه کنند.

رئیس پلیس راه گیلان گفت: تلاش پلیس راه استان برای جلوگیری از تردد گروه‌های گردشگری بدون مجوز و برخورد با هنجارشکنان در تفریحگاه‌ها همچنان ادامه دارد.


رگبار باران و رعد و برق پراکنده لطافت بخش گرمای هوا در گیلان

هواشناسی اعلام کرد: آسمان گیلان تا پایان هفته نیمه ابری همراه با رگبار باران و رعد و برق است.

 مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: هوای گیلان تا دو روز آینده نیمه ابری و در برخی ساعات همراه با رگبار باران و رعد و برق پراکنده است، اما به تدریج دمای هوا افزایش می‌یابد.
محمد دادرس با اشاره به وضعیت دریا افزود: دریا نیز با ارتفاع موج ۱۰ تا ۷۰ سانتی متر در برخی ساعات امروز برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب و فردا نیز با ارتفاع موج ۹۰ سانتی متر برای دریا نوردی نا مناسب است.
وی با اشاره به رطوبت ۵۱ درصدی رشت، مرکز استان افزود: دمای فعلی شهر رشت در حال حاضر ۲۸ درجه سلسیوس است و پیش بینی شده در گرم‌ترین ساعتِ امروز تا ۲۹ درجه نیز برسد.
مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: اسبه وونی تالش در ۲۴ ساعت گذشته با ۱۴ درجه روی صفر خنک‌ترین و منجیل با ۴۱ درجه سلسیوس گرم‌ترین منطقه استان بوده است.


بازگشایی همه سواحل گیلان، پس از دستور ریاست جمهوری

پس از دستور رییس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل، همه سواحل گیلان که از تصرف ادارات آزاد شده بود، برای استفاده مردم و مسافران باز است.

 پس از سفر ریاست جمهوری به گیلان و دستور وی مبنی بر آزادسازی سواحل، همه سواحل گیلان که در تصرف ادارات دولتی قرار داشت باز شد و مورد استفاده مردم و مسافران قرار گرفت.

گزارش خبرنگاران ما از مناطق ساحلی شهرستان رشت حاکی از این است که دهیاری‌های این شهرستان با هماهنگی نیروی انتظامی با شن ریزی در ورودی سواحل، از ورود خودرو به ساحل جلوگیری می‌کنند و مردم و مسافران باید خودرو را در جایی پارک کرده و پیاده به ساحل بروند. 

اما دیگر مناطق ساحلی گیلان کاملا باز است و مردم و مسافران می‌توانند با خودرو در سواحل تردد کنند.

البته پیش از این در ورودی برخی سواحل به بهانه ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی از مردم پول می‌گرفتند که پس از دستور رییس جمهور و دستگاه قضایی در گیلان، این کار هم لغو شده است.

گیلان ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی در ۹ شهرستان دارد.

شهرستان‌های آستارا، تالش، رضوانشهر، بندر انزلی، رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود و رودسر از شهرستان‌های ساحلی استان گیلان هستند.


کرونا در گیلان در حال عقب نشینی

فقط ۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری اند.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با بستری ۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، در حال حاضر ۳۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان بستری اند که حال ۸ نفر آن‌ها وخیم گزارش شده است.
دکتر فردین مهرابیان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار در بخش‌های آی سی یوی گیلان بستری شده است، افزود: ۴ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.
وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در کاهش بیماران کرونایی گفت: امروز حدود ۴۶۰ پایگاه واکسیناسیون در گیلان فعال است.


در نشست با نانوایان

تجهیز ۴۹ نانوایی در خمام به دستگاه کارتخوان ویژه خرید نان

فرماندار خمام: ۴۹ نانوایی در این شهرستان برای خرید هوشمند نان، به دستگاه کارتخوان ویژه خرید نان مجهز می‌شوند.

 فرماندار خمام امروز در نشست توجیهی مردمی‌سازی یارانه‌ها ویژه نانوایان شهرستان خمام در کانون شهید حق‌شناس این شهرستان، با اشاره به اجرای آزمایشی طرح هوشمندسازی نان در استان، گفت: ۴۹ نانوایی از مجموع ۱۰۱ نانوایی شهرستان به دستگاه کارتخوان ویژه خرید نان مجهز می‌شود، تا مردم بتوانند با استفاده از عابربانک ویژه ، نان را به قیمت یارانه‌ای خریداری کنند.

اسفندیار جوشن با بیان اینکه طرح اصلاح یارانه‌ها یک رویداد مهم است، گفت: این‌طرح با هدف اصلاح اقتصاد کشور اجرا شده و یارانه کالا‌ها مستقیماً به مردم پرداخت می‌شود.

در این نشست برنامه ریزی برای افزایش سهمیه آرد و راه‌اندازی اتحادیه نانوایان خمام در آینده نزدیک ، بررسی شد.


معاون وزیر ورزش و جوانان درگیلان

به کارگیری جوانان ، راه برون رفت از مشکلات

وحید یامین پور در رشت گفت:۱۰۰ هزار تشکل جوان با هدف ایجاد هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی در امور جوانان در کشور فعالیت دارد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش وجوانان امروز در نشست با جوانان ، سمن‌ها، فعالان فرهنگی، گروه‌های جهادی وبسیج دانشجویی با اشاره به فعالیت‌های دولت مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب گفت: دولت سیزدهم برای برون رفت از مشکلات کنونی فعالیت‌ها خود را براساس جوان گرایی و بکارگیری جوانان متخصص و متعهد متمرکز کرده است.

وحید یامین پور با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار تشکل جوانان در کشور فعال است، افزود: مشاوران و دستیاران جوان به صورت شبکه‌ای گسترده در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کردند که مهم‌ترین رسالت و مأموریت آنان ایجاد هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی در امور جوانان است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور جوانان در ستاد‌ها گفت: جوانان علاوه بر ارائه طرح‌های نوین باید بازوان اجرایی دولت در اجرای طرح‌ها باشند و جذب جوانان در امور اجرایی بر عهده جوانان عضو ستاد خواهد بود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش وجوانان با بیان اینکه سامانه مردم نهاد باید براساس کار دواطلبانه و عام المنفعه باشد افزود:یک سوم از بودجه این نهاد، درحوزه خانواده، ترویج ازدواج و ازدواج آسان اختصاص داده شده است.

وی از انتصاب بیش از ۵۴ درصد از جوانان متولد ۵۷ به بعد در سمت‌های مدیریتی در سطح ملی خبر داد و گفت: که این افراد در ۴ سطح رویداد‌های مسئله محور، تشکیل تعاونی‌های جوانان، برگزاری اردو‌های مهارتی برای دوره‌های آی سی تی و در بخش مشاغل و کسب و کار‌های خانگی با پارک‌های علم و فناوری همکاری و حمایت‌های لازم را داشته باشند.

جهانبخش آرمان ، مدیرکل اداره کل ورزش جوانان گیلان هم در این نشست از برنامه ریزی‌ها برای بکارگیری جوانان در حوزه‌های مختلف استان خبرداد.

در پایان این نشست هریک از جوانان، سمن‌ها، فعالان فرهنگی گروه‌های جهادی وبسیج دانشجویی در خصوص سبک زندگی، سلامت جوانان وآموزش، شناسایی نخبگان، تربیت مدیران از نسل جوان، اشتغال جوانان و بحث گردشگری جوانان نظرات خود را مطرح کردند.


اجرای طرح حمایتی از تولیدکنندگان مرغ در گیلان

در راستای حمایت از تولیدکنندگان، مرغ مازاد بر نیاز از مرغداران استان خریداری می‌شود.

 مدیر پشتیبانی امور دام گیلان با اشاره به خرید روزانه ۱۰۰ تن مرغ از مرغداری‌های استان گفت: خرید مرغ مازاد از اردیبهشت در گیلان آغاز شده و تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ تن مرغ خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد.
سید محمود سیدمحمدی افزود: مرغ‌های مازاد بر نیاز بازار در سردخانه‌های استان نگهداری می‌شود تا در صورت نیاز به بازار عرضه شود.
وی با اشاره به تولید روزانه ۶۰۰ تا ۶۵۰ تن مرغ در گیلان گفت: از این میزان حدود ٣٠٠ تن مرغ به تهران و البرز ارسال می‌شود.
نزدیک به هزار واحد تولید مرغ در استان گیلان فعال است که روزانه بیش از ۶۰۰ تن مرغ تولید می‌کنند.


کشف بیش از ۲ تن آرد احتکار شده در تالش

فرمانده انتظامی شهرستان تالش از کشف بیش از ۲ تن آرد احتکار شده از انبار یک واحد صنفی در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ محمد رستمی گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر احتکار آرد در انبار یک واحد صنفی در یکی از بخش‌های شهرستان تالش، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت که با تحقیق انجام شده صحت موضوع اثبات شد.

وی افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی به نشانی مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان ، ۲ تن و ۶۸۰ کیلوگرم آرد احتکار شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش از دستگیری متهم ۶۶ ساله این پرونده و معرفی وی به مرجع قضائی خبر داد و گفت : کارشناسان ارزش این مقدار آرد کشف شده را ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.


استارت آپ شاهد و ایثارگر ۱۴۰۱ در گیلان

علاقمندان برای شرکت در این رویداد تا پایان تیر مهات دارند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان گفت:رویداد استارت آپ شاهد و ایثارگر ۱۴۰۱ در گیلان برگزار می‌شود.
محمدرضا داوطلب با اشاره به اینکه این استارت آپ در ۱۲ محور برگزار می‌شود افزود: فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و مستند سازی شامل نرم افزار‌ها، اپلیکیشن‌ها، بازی‌های رایانه‌ای، خدمات آموزشی، خدمات اداری و حقوقی درسازمان، سلامت، مراقبت‌های سالمندری و امور جانبازان، امداد و نجات، گردشگری و هتلداری، بانکی و بیمه‌ای، کشاورزی و دامداری، صنایع غذایی، اشتغال، مسکن شامل ساخت، بهره برداری و هوشمند سازی، نفت و انرژی‌های تجدیدپذیر، و لجستیک شامل دریایی، زمینی و هوافضا از محور‌های این رویداد است.

وی با بیان اینکه  علاقمندان تا پایان تیر مهلت دارند در این رویداد شرکت کنند گفت : علاقمندان برای ثبت نام به سایت  WWW.GANJSHAHEF.IR مراجعه کنند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان افزود: علاقمندان همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت نوید شاهد به نشانی اینترنتی gilan.navideshahed.com مراجعه کنند.


منبع : خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید