بودجه اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد افزایش می‌یابد

بودجه اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد افزایش می‌یابد

کارواشتغال گیلان به نقل از تسنیم : خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره اقدامات مجلس جهت اشتغالزایی برای مددجویان نهادهای حمایتی اظهار داشت: مجلس در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد که از توانمندی لازم برای انجام کار برخوردار هستند، اهتمام دارد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بودجه‌ای که امسال جهت اشتغالزایی برای این افراد در نظر گرفته می‌شود نسبت به سال‌های گذشته افزایش دارد که البته این مورد در حال حاضر در کمیسیون تلفیق بودجه در حال بررسی است.

وی درباره علت تأخیر در رسیدگی به طرح اصلاح قانون نظام صنفی گفت: لوایح فوریتی در مجلس وجود دارد که نسبت به طرح مذکور اولویت بیشتری دارد از طرفی اکنون موضوع لایحه بودجه ۱۴۰۱ به عنوان سند تحولی و توسعه کشور در مجلس مطرح بوده و اولویت دارد.

بهروزی‌فر افزود: از طرفی مقام معظم رهبری برای حل مشکلات بیمه‌ای اصناف تأکیداتی به سازمان تأمین اجتماعی داشتند که سازمان این اصناف را که بعضاً به دلیل زیان‌های وارده از کرونا ترک شغل نیز داشتند از روز آغاز شیوع ویروس کرونا مشمول بیمه کند.

وی با اشاره به اینکه طرح این موضوع از سوی سازمان تأمین اجتماعی به مجلس ارائه شد گفت: دلیل تأخیر در روند حل مشکل بیمه‌ای اصناف کامل نشدن طرح مذکور توسط تأمین اجتماعی بود و اکنون مجلس پس از ارائه طرح با فوریت آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس درباره نظارت مجلس بر کاهش آسیب‌های اجتماعی ابراز داشت: یکی از وظایف مهم مجلس بعد نظارتی آن است و در ذیل قوانینی که مصوب می‌شود جرم‌انگاری‌هایی را برای عدم اجرای قانون در نظر می‌گیریم.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثرات این جرم‌انگاری‌ها خاطرنشان کرد: این جرم‌انگاری ذیل قوانین سبب می‌شود مسئولان و مدیران دستگاه‌ها نتوانند قوانین را به طرق مختلف تفسیر کرده و ملزم به رعایت آن می‌شوند.

بهروزی‌فر با بیان اینکه در این دوره از مجلس نقش نظارتی نمایندگان به مراتب بیشتر از ادوار گذشته است اذعان داشت: تمام اهتمام‌ ما بر این است که با مسئولانی که قصد استنکاف از اجرای قانون را دارند براساس جرم‌انگاری که قانون پیش‌بینی کرده برخورد کنیم.

 

برای دیدن سایر اخبار گیلان لیک زیر را کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-گیلان/

 

 

برای دیدن اخبار گیلان در پیج ایستاگرام تخصصی اخبار گیلان لینک زیر گیله خبر را دنبال کنید:

https://www.instagram.com/gile_khabar

 

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید