تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران قانون طبق بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دستگاه قضا

تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران قانون طبق بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دستگاه قضا

کارواشتغال به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید محمود حسینی اصل» مدیر امور ایثارگران معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اجرای بند مشمول بند (د) و (و) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ضمن تشکر از حمایت‌های آقای دکتر الفت معاون محترم منابع انسانی و امور فرهنگی و مجموعه‌های همکار مانند اداره کل کارگزینی کارکنان اداری و جذب و گزینش قوه و… اظهار داشت: از زمان تصویب و ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور و به تبع آن اجرای مفاد بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و بند (و) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در دستگاه‌های اجرایی موضوع تبدیل وضعیت استخدامی نیرو‌های دارای ایثارگری مشمول این قانون، در سال گذشته تعداد ۱۸۰۴ نفر مشمولین شناسایی و احکام ریالی برای ۸۲۳ نفر صادر شده است.

مدیر امور ایثارگران معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه  افزود: در سال ۱۴۰۱ با توجه به تمدید قانون مذکور آمار تا این لحظه به ۲۴۱۴ نفر افزایش و به تبع آن تعداد ۱۲۸۰ حکم ریالی ایشان از سوی اداره کل کارگزینی کارکنان اداری قوه قضاییه صادر شده است.

حسینی اصل با اشاره به اقدامات مربوط به تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران درسازمان‌های تابعه اظهار داشت: در سازمان‌های تابعه قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری با توجه به استقلال امورات اداری این مجموعه‌ها تا کنون جمعاً ۱۶۶۵ نفر مشمولین این قانون بوده اند که از این رقم برای ۱۳۰۹ نفر حکم ریالی صادر شده است.

وی گفت: در مجموع در قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه برای ۴۰۷۹ نفر مشمول، ۲۵۸۹ بیش از ۶۲ درصد حکم ریالی صادر شده است.

مدیر امور ایثارگران معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با تاکید برعدم نگرانی مشمولین ایثارگر این دستگاه درخصوص تبدیل وضعیت استخدامی بیان داشت: با توجه به تمدید این قانون در سال ۱۴۰۱ تبدیل وضعیت استخدامی همه مشمولین، به مرور زمان طی فرایند جذب و گزینش و تکمیل مدارک استخدامی در دستور کار است.

حسینی اصل درخصوص نحوه ارتباط ایثارگران به منظور رفع هر گونه پرسشی اعلام کرد: مخاطبان ایثارگر به منظور ارتباط با دفتر مدیریت امور ایثارگران قضاییه می‌توانند با شماره تماس ۴۲۱۳۱۳۶۱ و ۴۲۱۳۱۳۶۲ (با پیش شماره ۰۲۱) و شماره فکس ۴۲۱۳۱۳۳۰ در ارتباط باشند. ضمن اینکه کارشناسان امور ایثارگران مستقر در معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان‌ها پاسخگوی مخاطبان هستند.

دستگاه قضایی با تاکیدات معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در امر تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران قوه قضاییه به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشرو در این حوزه بوده است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید