تولید ۲۰ درصد مرغ کشور، در مرغداری‌های گیلان

تولید ۲۰ درصد مرغ کشور، در مرغداری‌های گیلان

تولید ۲۰ درصد مرغ کشور، در مرغداری‌های گیلان
روزانه حدود ۶۰۰ تن مرغ در گیلان تولید و روانه بازار می‌شود.

رییس انجمن صنفی تولید کنندگان مرغ گیلان گفت: روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن مرغ در گیلان تولید می‌شود که ۹۰ تا ۱۰۰ تن آن در استان مصرف می‌شود.
نیما حیدرنژاد افزود: بقیه مرغ تولیدی به استان‌های تهران و البرز صادر می‌شود.
وی اضافه کرد: ۸۰۰ واحد مرغداری در گیلان فعالیت می‌کنند و۴۰۰ نفر عضو انجمن صنفی مرغداران گیلان هستند.
رییس انجمن صنفی مرغداران گیلان گفت: با توجه به تغییرات قیمت‌های جدید مرغ و استقبال نکردن مردم از خرید مرغ، مرغداران نگران کمبود نقدینگی و مشکل تامین نهاده‌های دامی هستند که حمایت ویژه دولت را می‌طلبد.


لغو بازی تیم‌های چوکا و سپیدرود با حریفان
به دلیل آلودگی هوا بازی تیم های چوکای تالش و سپیدرود رشت با حریفانشان در هفته بیست و پنجم لیگ دسته دوم فوتبال کشور لغو شد.

دیدار تیم‌های چوکای تالش با نفت و گاز گچساران و بازی سپیدرود رشت با بعثت کرمانشاه که امروز قرار بود از هفته بیست و پنجم رقابت‌های گروه نخست لیگ دسته دوم فوتبال کشور برگزار شود، به دلیل آلودگی هوا در اکثر کلانشهر‌های کشور و با توجه به همزمانی و حساسیت نتایج بازی‌های ۲ هفته پایانی این لیگ در جایگاه تیم‌های بالا و پائین جدول رده بندی لغو شد.
در صورت فراهم شدن شرایط این مسابقات فردا برگزار خواهد شد.


دعوت ۲ گیلانی به اردوی تیم ملی پاراوزنه برداری
محسن بختیار و سامان رضی از گیلان همراه ملی پوشان وزنه برداری جانبازان و معلولین وارد اردوی تیم ملی شدند.

با اعلام فدراسیون جانبازان و معلولین محسن بختیار و سامانی رضی از گیلان به همراه ۷ ملی پوش دیگر استان‌ها به پنجمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی پاراوزنه برداری کشور دعوت شدند.
این اردو تا ۲۳ خرداد در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون برگزار می‌شود.
لیست کامل پاراوزنه برداران دعوت شده به تیم ملی به شرح زیر است:
روح‌اله رستمی، سید حامد صلحی‌پور (تهران)، محسن بختیار، سامان رضی (گیلان)، احمد امین‌زاده (خوزستان)، امیر جعفری، مهدی صیادی (البرز)، علی‌اکبر غریب‌شاهی (فارس)، علی سیفی (خراسان رضوی) ۹ ملی پوشی هستند که زیر نظر حسین توکلی سرمربی و احمد ملاحسینی مربی تیم ملی به تمرین می‌پردازند.
سید محمد مهدی هاشمی‌مقدم به عنوان مربی فرهنگی در این اردو ملی پوشان را همراهی خواهد کرد و میثم امامیان سرپرست این اردو را بر عهده دارد.


درخشش بوکسور‌های گیلانی در رقابت‌های کشوری
سینا فضل اللهی، محمد کاس پور و مهدی نوروزی از گیلان در رقابت‌های بوکس کشور خوش درخشیدند.

در پایان سی امین دوره مسابقات بوکس قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی که در سیستان و بلوچستان برگزار شد سینا فضل اللهی در وزن ۷۵ کیلوگرم به مقام دوم رسید، محمد کاس پور و مهدی نوروزی در اوزان ۵۷ و به اضافه ۹۲ کیلوگرم مقام‌های سوم را کسب کردند.
در این پیکار‌ها ۱۸۶ بوکسور از ۳۱ استان به مدت ۵ روز با هم مسابقه دادند.
نفرات برتر اوزان این مسابقات در اردوی تیم ملی حضور خواهند یافت تا در نهایت ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس مشخص شود.


رودسر
بازدید مسوولان دستگاه قضایی گیلان از محل دفن پسماند رحیم آباد
رییس کل دادگستری گیلان: باید برای حل مشکل پسماند در گیلان، راه حلی اساسی به کار برده شود.

رئیس کل دادگستری گیلان امروز به همراه معاونان خود با حضور در بخش رحیم آباد رودسر، پس از بازدید از محل دفن غیر اصولی زباله و تصفیه خانه طول لات، در نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم حوزه قضایی بخش رحیم آباد نیز شرکت کرد.

حجت الاسلام و المسلسمن خلیلی در بازدید از محل دفن غیر اصولی زباله در منطقه طول لات بخش رحیم آباد، با بیان اینکه زباله و پسماند به عنوان معضلی بزرگ در استان‌های شمالی مطرح است، گفت: باید برای حل معضل پسماند و راه صحیح دفع آن، چاره‌ای اساسی اندیشید.

بازدید مسوولان دستگاه قضایی گیلان از محل دفن پسماند رحیم آبادوی همچنین در بازدید از عملیات ساخت تصفیه خانه طول لات بخش رحیم آباد، این طرح را مهم ارزیابی کرد و افزود: روند ساخت این تصفیه خانه باید با سرعت و دقت انجام شود، زیرا با بهره برداری از این طرح، مردم دو شهرستان رودسر و املش از نعمت آب آشامیدنی برخوردار خواهند شد.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین در نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم حوزه قضایی بخش رحیم آباد با بیان اینکه تصمیماتی که اتخاذ می‌شود باید برای عموم مردم مفید باشد گفت: بسیاری از مشکلات امروز به ویژه در روستا‌ها، با تدبیر و مدیریت صحیح برطرف می‌شود و در این راه همه باید همکاری کنیم تا مشکلات یکی پس از دیگری حل شود.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی با گلایه از اینکه برای برخی‌ها اینجور تداعی شده که دستگاه قضایی برای اجرای طرح‌ها و برداشتبازدید مسوولان دستگاه قضایی گیلان از محل دفن پسماند رحیم آباد شن و ماسه از رودخانه‌ها مانع ایجاد می‌کند، افزود: دستگاه قضایی، آمادگی دارد برای رفع مشکلات موجود با سودجویان برخورد کرده و از اقداماتی که به نفع همه مردم باش استقبال کنیم.

وی افزود: مدیران دستگاه‌ها و همچنین دهیاران و شورا‌ها با برنامه ریزی مناسب برای حل مشکلات گام بردارند و دستگاه قضایی هم آن‌ها را حمایت می‌کند.

رئیس دادگستری گیلان در پایان این نشست، با جمعی از دهیاران و شورا‌های حاضر دیدار و گفتگو کرد و به سوالات آنان پاسخ داد.


بازدید معاون فنآوری و علمی رییس جمهور از شرکت های دانش بنیان در رشت
سورنا ستاری در نخستین بازدیدش در رشت ، از شرکت دانش بنیان فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران در شهر صنعتی بازدید کرد.

معاون فناوری و علمی رییس جمهور صبح امروز به رشت آمد و در نخستین بازدیدش به شرکت دانش بنیان فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران در شهر صنعتی رشت رفت و از این شرکت بازدید کرد.

شرکت دانش بنیان فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران زیر مجموعه هلدینگ قطعات خودرو عظام ، با سرمایه گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و ۳۵ سال سابقه فعالیت ، حدود هزار نفر در آن مشغول به کارند.

این شرکت، روزانه ۲۰ هزار قطعه انواع کمک فنر و هزار و ۲۵۰ قطعه جعبه فرمان خودرو و سالانه شش میلیون قطعه انواع کمک فنر و قطعه جعبه فرمان تولید می کند.

بازدید معاون فنآوری و علمی رییس جمهور از شرکت های دانش بنیان در رشتاین شرکت دانش بنیان در سال ۱۴۰۰ دو میلیون و ۵۳۰ هزار یورو صادرات به کشور روسیه داشت .

با اجرای طرح توسعه ، توان افزایش تولید دو برابری و همچنین اشتغال زایی برای حداقل ۵۰۰ نفر را بطور مستقیم دارد و در حال راه اندازی کارخانه کمک فنر در ترکیه نیز است.

وی همچنین به شرکت دانش بنیان پایا کلاچ رفت و از این شرکت هم بازدیدکرد.

در شرکت دانش بنیان «پایا کلاچ» هم با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و ۲۵ سال سابقه فعالیت ، حدود ۳۲۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کارند.

این شرکت ، تنها تولید کننده قطعه فنرخورشیدی کلاچ خودرو در کشور و دارای گواهینامه های مدیریت کیفیت IATF و گرید A ساپکو و زیر مجموعه هلدینگ قطعات خودرو عظام است.

شرکت دانش بنیان پایا کلاچ، روزانه حدود ده هزار کیت کلاچ تولید و سالانه ظرفیت ۳ میلیون کیت کلاچ را دارد.

این شرکت دانش بنیان امکان ایجاد اشتغال برای بیش از ۸۰ نفر علاوه بر ۳۲۰ نفر موجود در سال ۱۴۰۱ دارا است .

سورنا ستاری همچنین از شرکت زیست فرآورد پارس هم بازدید کرد.

شرکت دانش بنیان زیست فرآورد پارس ، با مساحت کل حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع ، سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیونی بخش خصوصی و ۱۸ سال سابقه فعالیت ، حدود ۱۱ پرسنل مستقیم دارد.

بازدید معاون فنآوری و علمی رییس جمهور از شرکت های دانش بنیان در رشتاین شرکت ، تولید کننده کیت های تشخیصی آزمایشگاهی است.

شرکت دانش بنیان زیست فرآورد پارس، هم اکنون روزانه ۱۵۰ کیت و سالیانه حدود۶۰ هزار کیت آزمایشگاهی تولید می کند.

شرکت دانش بنیان زیست فرآورد پارس ، طرح توسعه توان افزایش تولید ۱۰ برابری و همچنین اشتغال زایی برای حداقل ۲۸ نفر بطور مستقیم را دارد.

این ۳ شرکت به عنوان شرکت های دانش بنیان با ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور انتخاب شده اند که تحت پوشش پارک علم و فناوری گیلان هستند و واحدهای تحقیق و توسعه آنها هم در همین پارک مستقر است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید