تکمیل و بهره‌برداری از طرح رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان امسال

تکمیل و بهره‌برداری از طرح رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان امسال

تکمیل و بهره‌برداری از طرح رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان امسال

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی در بهشهر تاکید کرد: برنامه‌ریزی شده تا پروژه قدیمی رو-رو ریلی در بندر امیراباد تا پایان سال، به بهره‌برداری برسد.

علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیروز در نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس در بندر امیرآباد، با اعلام برنامه‌های کلان این سازمان در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیراباد، گفت: برنامه‌ریزی شده تا با عملیاتی‌سازی همکار‌های بندری و دریایی منطقه‌ای و بین‌المللی، ترافیک بندری را در بنادر شمال کشور، به‌ویژه در بندر ترانزیتی و صادراتی امیراباد، افزایش بدهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت ۱۴ میلیون تنی بندر امیرآباد و سهم قابل توجهی تخلیه‌وبارگیری در این بنادر از تجارت دریایی شمال کشور، افزود: با افزایش جذب سرمایه‌گدازی بخش‌خصوصی و بهره‌برداری از ۲۶ طرح مهم تولیدی و در دست‌تکمیل بودن ۱۴ طرح مهم عمرانی دیگر، در آینده نزدیک شاهد رونق اقتصادی و اشتغال در این بندر خواهیم بود.

صفایی با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان بنادر برای ایجاد زیرساخت‌های تفریحی در منطقه گردشگری بندر امیرآباد، عنوان کرد: برای عملیاتی کردن این طرح، در مرحله انتخاب پیمانکار و سرمایه‌گذار مناسب هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با اشاره به ضرورت تکمیل طرح مهم رو-رو ریلی در بندر امیراباد، تاکید کرد: برنامه‌ریزی شده تا این پروژه قدیمی و به‌جامانده از قبل، تا پایان سال، به بهره‌برداری برسد.

مدیر کل بنادرودریانوردی امیرآباد نیز ضمن تشریح مهم‌ترین اهداف دریایی و بندری این بندر در سال، ۱۴۰۱در مورد این اهداف در بخش دریایی، گفت: هوشمندسازی بندر امیرآباد از ۱۰ به ۳۰ درصد از طریق انجام هوشمندسازی علائم کمک ناوبری و ارتقای سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیت بندر امیرآباد از ۲۰ به ۲۲ درصد نسبت به سال پایه (۱۳۹۵) از مهم‌ترین اهداف دریایی مدنظر در سال جاری است.

سعیدی پور افزود: ارتقای سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناور‌ها و تاسیسات بندری در بندر امیرآباد  از ۱۰ به ۱۱ درصد نسبت به سال پایه (۱۳۹۵) دیگر هدف دریایی تبیین شده در بندر امیرآباد طی سال جاری قلمداد می‌شود.

او درباره اهداف بندری اعلام کرد: افزایش میزان جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بندر امیرآباد به میزان ۷۰۰۰ میلیارد ریال و توسعه دولت الکترونیک در این بندر از ۷۰ به ۸۰ درصد از طریق راه اندازی مانیتورینگ کشتی‌ها از مهم‌ترین اهداف بندری طی سال جاری است.

سعیدی پور افزود: ارتقای توان عملیاتی بنادر از طریق رشد نرم‌های عملیاتی در بندر امیرآباد از ۱۱ به ۱۴ درصد نسبت به سال پایه (۱۳۹۵) دیگر هدفی که در سال ۱۴۰۱ در بندر امیرآباد نسبت به تحقق آن گام برخواهیم داشت.


مسابقات دارت انتخابی قهرمانی کشور در آمل

مسابقات دارت قهرمانی مازندران انتخابی قهرمانی کشور در آمل آغاز شد.

مسابقات دارت قهرمانی مازندران انتخابی تیم استان برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور از امروز به میزبانی شهرستان آمل آغاز شد.

این مسابقات که در سالن ورزشی شهدای پایین بازارشهرداری آمل و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل در حال برگزاری است، ۷۰ ورزشکار از شهر‌های مازندران باهم رقابت می‌کنند.

رئیس کمیته دارت مازندران گفت: این مسابقات در دو بخش انفرادی و دوبل مردان و زنان در رده سنی آزاد برگزار می‌شود.

بهزاد منصوری با بیان اینکه مسابقات زنان روز جمعه برگزار خواهد شد. افزود: نفرات برتر مردان و زنان در قالب تیم منتخب دارت مازندران به مسابقات منطقه‌ای و همچنین قهرمانی کشور اعزام خواهند شد.


محمودآباد میزبان اختتامیه جشنواره رسانه‌ای شمال کشور

محمودآباد میزبان مراسم اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای شمال کشور شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای شمال کشور با حضور مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر  امروز در محمود آباد آغاز می‌شود.

حسین جوادی زمان افزود: اصحاب رسانه سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان بیش از ۳۰۰ اثر  به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

او گفت:داوران معرفی شده از سوی مرکز مطالعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آثار را داوری کردند.

جوادی زمان ادامه داد:در مراسم اختتیامیه از کتاب این جشنواره که آثار و اسامی برگزیدگان در آن درج شده است رونمایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  افزود: تبیین کارکرد رسانه‌ها با محور نگاه منصفانه، نقد مشفقانه، سبک زندگی ایرانی و اسلامی با محوریت ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، مسجد و نماز، چالش‌های اجتماعی-آسیب‌های اجتماعی، کتاب و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه، هنر و رسانه، محیط زیست، توسعه انسانی، مدیریت مصرف و رسـانه و انتخـابات ۱۴۰۰ از محور‌های این جشنواره برای ارسال آثار بود.
او گفت: جشنواره برای دریافت مطالب رسانه‌ای شامل گزارش (خبری-تحلیلی)، مقاله، سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر، مصاحبه، عکس (خبری و غیر خبری)، طنز اجتماعی و کاریکاتور، طراحی و صفحه آرایی و چند رسانه‌ای به عنوان بخش اصلی فراخوان داده بود.

جوادی زمان ادامه داد: برای این جشنواره دو بخش ویژه هم در نظر گرفته شده بود که شامل شعار سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ (عنوان شده توسط مقام معظم رهبری) و کرونا: چالش ها، فرصت‌ها و دستاورد‌های حوزه بهداشت و درمان در این زمینه بود.


کشف بقایای جانوری دوره پلیستوسن در غار مازندران

بقایایی از گونه‌های جانوری دوره پلیستوسن و عصر انقراض پستانداران و پرندگان در غار شوپری بهشهر کشف شد.

 سرپرست هیئت کاوش باستان‌شناسی غار شوپری گفت: فصل دوم کاوش باستان‌شناسی غار شوپری در رستمکلا شهرستان بهشهر به پایان رسید.

حسین رمضان‌پور با اشاره به فصل نخست کاوش در این غار که در سال گذشته به تعیین عرصه و پیشنهاد حریم و تهیه پرونده ثبت غار شوپری پرداخته بود افزود:  فصل دوم آن در اردیبهشت امسال باهدف لایه‌نگاری و تعیین قدمت انجام پذیرفت.

او گفت:در این فصل بقایایی از زیست انسان در دوره پارینه‌سنگی و یک مرحله از نوسنگی پایانی به‌دست‌آمده است و مهم‌ترین یافته‌های این پژوهش شناسایی صنایع سنگی مبتنی بر تولید سنگ مادر ابزار‌ها و قطعات دورویه است.

سرپرست هیئت کاوش باستان‌شناسی غار شوپری گفت: بقایای بسیار مهمی از گونه‌های جانوری دوره پلیستوسن شناسایی شده که بر روی چند قطعه از استخوان‌ها اثر برش ابزار سنگی به چشم می‌خورد.

رمضان‌پور افزود: نمونه‌های سال‌یابی از رسوبات غار تهیه شده که امیدوارانه تاریخ دقیق حضور جوامع انسانی در جنوب دریای کاسپین را روشن خواهد ساخت.

رمضان‌پور گفت:در این فصل از کاوش، به دلیل قطور بودن نهشته‌های باستانی مراحل نخستین استقرار انسان‌ها در غار شوپری مشخص نشده و دستیابی به مراحل قدیمی‌تر مستلزم ادامه پژوهش در سال آینده است.


منبع : خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید