جدیدترین روش های استخدام در سال ۱۴۰۱

جدیدترین روش های استخدام در سال ۱۴۰۱

آیا به دنبال استخدام های جدید در دستگاه های اجرایی کشور هستید؟ آیا در انتظار موقعیت های شغلی و اعلام زمان آزمون استخدامی بانک‌ها هستید؟ برای اطلاع از جدیدترین آگهی‌های استخدام دولتی و آگهی های استخدامی شرکت‌های خصوصی، از کدام روش‌های استخدام و کاریابی استفاده می‌کنید؟ تا چه اندازه با منابع کاریابی مختلف آشنایی دارید؟

کارواشتغال به نقل از خبر انلاین : حقیقت این است که در سال‌های اخیر، روش‌های استخدام و کاریابی جدیدی به روش‌های سنتی‌ موجود افزوده شده است. بسیاری از افرادی که در سریع‌ترین زمان ممکن موفق به یافتن شغل دلخواه خود در دستگاه های اجرایی یا یکی از شرکت‌های خصوصی می‌شوند، استخدام های جدید را از طریق روش‌های جدید کاریابی پیدا کرده‌اند. به همین علت در این مقاله، به بررسی جدیدترین روش‌های استخدامی در سال ۱۴۰۱ می‌پردازیم.

نگاهی به انواع روش‌های استخدامی

در هر منطقه‌ای که ساکن باشید، احتمالا تعداد زیادی از شرکت‌ها در محل زندگی شما مشغول به فعالیت هستند. به شکلی که کمتر کسی را می‌توان یافت که از نام و نشانی اغلب این شرکت‌ها، اطلاعات دقیقی در اختیار داشته باشد. درنتیجه یافتن آگهی های استخدامی این شرکت‌ها بدون استفاده از روش های استخدام و کاریابی رایج، کاری دشوار خواهد بود.

اگر قصد داشته باشید برای کاریابی به شکل حضوری به شرکت‌های محل زندگی خود مراجعه کنید، احتمالا نمی‌توانید به تمام این شرکت‌ها در زمان کوتاهی سر بزنید. این در حالی است که در صورت موفقیت در انجام چنین کاری هم احتمالا برخی از شرکت‌ها موقعیت های شغلی مناسبی برای شما نخواهند داشت.

ممکن است با آگاهی از نشانی ناحیه یا شهرک صنعتی فعال در محل زندگی خود، قصد داشته باشید رزومه خود را به تعداد زیادی از کارگاه‌ها و شرکت‌های فعال در این مناطق ارائه دهید. در این صورت ضمن تحمل زحمت‌ مراجعه حضوری، احتمال عدم موفقیت در کاریابی به‌موقع و سریع بسیار زیاد خواهد بود.

حتی ممکن است با آگاهی از نام شرکت موردنظر خود، قصد داشته باشید به سایت اینترنتی شرکت مراجعه کنید. اگرچه این روش از کاریابی مزیت‌های خاص خود را در مقایسه با مراجعه حضوری به شرکت‌ها دارد، اما بازهم احتمال کمی در یافتن موقعیت های شغلی مناسب و در زمان کوتاه وجود خواهد داشت.

به همین دلیل همواره بهتر است از یکی از روش‌های کاریابی موجود، برای یافتن فرصت‌های استخدامی شهر موردنظر خود استفاده کنید. روش‌های استخدام و کاریابی را می‌توان در دو گروه اصلی روش‌های سنتی‌ و روش‌های جدید تقسیم‌بندی نمود.

روش‌های جدید شامل استفاده از روش هد هانتینگ و انتشار یا دریافت آگهی های استخدامی از طریق شبکه های اجتماعی و سایت های کاریابی هستند. همچنین روش‌های سنتی‌ شامل استفاده از روزنامه‌های محلی یا کثیرالانتشار و دفاتر کاریابی می‌شوند. در ادامه به ارائه توضیحات بیشتر درباره هر یک از روش‌های جدید استخدامی خواهیم پرداخت.

انتشار یا دریافت آگهی های استخدامی از طریق شبکه های اجتماعی

با روی کار آمدن شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتساپ، ارتباطات افراد شکلی سریع‌تر و راحت‌تر به خود گرفت. اگرچه در ابتدا این تصور رایج بود که شبکه های اجتماعی تنها برای سرگرمی و مقاصد شخصی می‌توانند مورداستفاده قرار ‌گیرند، اما در ادامه این شبکه های اجتماعی به یکی از کانون‌های توجه کارفرمایان و کسب‌وکارهای مختلف تبدیل شدند.

با گسترش روزافزون استفاده مردم از شبکه های اجتماعی، کسب‌وکارها روش تازه‌ای را برای معرفی محصولات خود پیدا کردند. به شکلی که امروزه فروش محصولات یا خدمات از طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و کانال تلگرام، یکی از مهم‌ترین روش‌های فروش شرکت‌ها است.

این در حالی است که شبکه های اجتماعی به دلیل حضور تعداد قابل‌توجهی از کاربران، محلی مناسب برای انتشار آگهی‌های استخدامی شرکت‌ها محسوب می‌شوند. امروزه کارجویان با مراجعه به کانال تلگرامی یا اینستاگرام شرکت‌ها، از موقعیت های شغلی موجود مطلع می‌شوند.

در این‌ بین برخی از شبکه های اجتماعی نیز به شکل تخصصی در حوزه کاریابی و استخدام فعالیت دارند. این شبکه های اجتماعی با انتشار روزانه ی آگهی‌های استخدامی شرکت‌ها در موقعیت های شغلی مختلف، دسترسی راحت، سریع و ارزان‌قیمت به فرصت‌های استخدامی را امکان‌پذیر کرده‌اند. به همین دلیل می‌توان گفت شبکه های اجتماعی، یکی از موثرترین و جدیدترین روش‌های استخدام و کاریابی در سال ۱۴۰۱ هستند.

سایت های کاریابی

یکی دیگر از مهم‌ترین روش‌های استخدام و کاریابی در سال ۱۴۰۱، استفاده از سایت های کاریابی است. دلیل این موضوع، مزایای مختلفی است که این سایت‌ها در اختیار کارجویان و کارفرمایان سراسر کشور قرار می‌دهند. به‌عنوان‌مثال کارفرمایان با مراجعه به پنل کاربری در یک سایت کاریابی می‌توانند استخدام های جدید خود را به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن، منتشر کنند.

به شکلی که این استخدام های جدید، به‌راحتی در دسترس کارجویان سراسر کشور قرار خواهند گرفت. همچنین برخی از سایت های کاریابی چون کارواشتغال  با ارائه خدمات مشاوره‌ای یا ابزارهای مفید در حوزه کاریابی و استخدام، به کارفرمایان در انتخاب مناسب‌ترین گزینه استخدامی کمک می‌کنند.

از طرف دیگر کارجویان امکان مشاهده موقعیت های شغلی مختلف در دستگاه های اجرایی و شرکت‌های خصوصی سراسر کشور را خواهند داشت. استخدام های جدید و سراسری، استخدام دولتی، آگهی‌های استخدامی بانک‌ها و فرصت‌های کارآموزی در شرکت‌های معتبر، روزانه در سایت های کاریابی منتشر می‌شوند. در ادامه برخی دیگر از مزایای مراجعه به سایت های کاریابی آورده شده است:

  • امکان استفاده از شبکه های اجتماعی معرفی‌شده در سایت های کاریابی
  • آگاهی از فرصت‌های استخدام دولتی در ادارات و دستگاه های اجرایی کشور
  • آگاهی از موقعیت های شغلی موجود در شرکت‌های بزرگ و معتبر
  • امکان ساخت رزومه به زبان انگلیسی و فارسی
  • امکان مشاهده و ارسال رایگان رزومه کاری به تمام فرصت‌های استخدامی
  • آگاهی از آگهی های استخدامی موسسات مالی
  • آگاهی از زمان برگزاری آزمون های استخدامی موسسات مالی مانند آزمون استخدامی بانک‌ها
  • دریافت مطالب مفید در حوزه کاریابی و استخدام
  • امکان اشتراک‌گذاری رزومه کاری در شبکه های اجتماعی

معمولا کارفرمایان بعد از دریافت رزومه کارجویان که از طریق سایت های کاریابی ارسال شده‌اند، نسبت به بررسی رزومه‌ها اقدام می‌کنند. همچنین برخی از سایت های کاریابی با در اختیار گذاشتن بانک رزومه کارجویان، کارفرمایان را در انتخاب مناسب‌ترین کارجو یاری می‌کنند. در این هنگام کارفرما با متقاضیان استخدامی تماس گرفته و آن‌ها را به شرکت در یک مصاحبه آنلاین یا حضوری دعوت می‌کند.

هد هانتینگ

اصطلاح هد هانتینگ را می‌توان به‌نوعی ترغیب و جذب نیروهای کاری نخبه و مدیران سایر شرکت‌ها برای کار و فعالیت در یک شرکت خاص دانست. امروزه افراد یا شرکت‌های مختلفی به‌عنوان هد هانتر فعالیت داشته و در یافتن نیروهای کاری موردنظر، به کارفرمایان کمک می‌کنند.

در روش هد هانتینگ معمولا فرآیند جذب مدیران ارشد سازمان‌ یا نیروهای کاری نخبه، به افراد یا شرکت‌هایی در خارج از سازمان سپرده می‌شود. روش هد هانتینگ می‌تواند در کنار فرآیند معمول جذب و استخدام شرکت‌ها، مورداستفاده قرار گیرد.

جمع‌بندی

امروزه کارفرمایان ابزارهای مختلفی برای استخدام کارجویان و نیروهای کاری موردنیاز خود در اختیار دارند. به شکلی که در کنار روش‌های سنتی‌ برای استخدام نیروهای کاری، استفاده از روش‌های جدید کاریابی موردتوجه شرکت‌ها قرار گرفته است. درنتیجه برای آگاهی از استخدام های جدید در دستگاه های اجرایی یا شرکت‌های خصوصی، چاره‌ای جز استفاده از تمام روش‌های استخدام و کاریابی نیست.

به همین دلیل در این مقاله ضمن معرفی روش‌های سنتی‌ برای استخدام و جذب نیروهای کاری، بهترین روش ها برای جذب افراد در موقعیت های شغلی مختلف را معرفی نمودیم. به شکلی که اغلب کارفرمایان درج آگهی استخدام خود را به سایت های کاریابی یا شبکه های اجتماعی سپرده و از این طریق، نیروی کاری موردنظر خود را استخدام می‌کنند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید