خبر استخدامی کمیته امداد

 ۳۵میلیارد ریال منابع بانکی ارزان قیمت برای توانمندسازی مددجویان بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شهید و بنیاد مستضعفان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختتامیه همایش تجلیل از خیرین و نیکوکاران برگزیده بهزیستی کشور در مشهد گفت: این اعتبار برای اشتغال و کارآفرینی این افراد هزینه شده است.

محمد شریعتمداری افزود: همه اعضای خانواده معلولان می توانند از آموزش مهارت اموزی بهره ببرند و تا کنون ۲۷۰هزار نفر برای مشاغل خانگی ثبت نام کرده اند.

وی افزود: ۹۳هزار نفر از این افراد مشغول به کار شده اند که تولیداتشان در ۴۳۲نمایشگاه در سراسر کشور عرضه شده است.

وزیر تعاون گفت:برآورد اولیه برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان کشور ۱۲۵هزار میلیارد ریال است که البته با احتساب افزایش اخیر قیمت ها این میزان افزایش هم یافته است.

محمد شریعتمداری افزود: امسال ۱۱هزار میلیارد ریال از این میزان اختصاص یافته است اما تا تامین کامل اعتبار مورد نیاز راه زیادی داریم.

وی ادامه داد: پارسال هشت هزار و ۶۲۰میلیارد ریال از سوی خیرین به حساب بهزیستی واریز شده است که این میزان نسبت به سال قبل از آن ۱۸درصد افزایش دارد و امسال نیز پیش بینی می شود میزان کمک خیرین به این سازمان به ۱۱هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بی تردید نیازمند کمک خیرین برای حل مشکلات معلولان هستیم و امروز در وزارت تعاون، سازمان بهزیستی و سازمان های حمایتی گوش شنوا برای شنیدن وجود دارد و وظیفه ما برداشتن سنگ از پیش پای خیرین و کمک به آنها برای انجام کار خیر است.

شریعتمداری ادامه داد: ۲۰هزار مستمری بگیر بهزیستی هم شناسایی شده اند که امکان ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی را نداشتند و اخیراً امکان لازم فراهم شد تا این شمار نیز یارانه نقدی خود را دریافت کنند.

او اضافه کرد:امروز برای یک میلیون و ۸۰هزار خانوار زیر پوشش بهزیستی مستمری ماهیانه واریز می شود که تا پیش از این صرفاً برای فرد معلول این خانوارها واریز می شد.

همایش دو روزه تجلیل از خیرین و نیکوکاران بهزیستی کشور از روز ۲۶تیر ماه در مشهد آغاز شد و امروز با تجلیل از ۳۰۰خیر برگزیده کشور به کار خود خاتمه داد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید